ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ انتشار محتوای مرتبط با طالبان را ممنوع کردند

با قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، فیسبوک اعلام کرده از آنجایی که طالبان را یک گروه تروریستی درنظر می‌گیرد، انتشار هرگونه محتوای این گروه و مرتبط به آن را در پلتفرم اصلی‌اش و همچنین اینستاگرام ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

با قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، فیسبوک اعلام کرده از آنجایی که طالبان را یک گروه تروریستی درنظر می‌گیرد، انتشار هرگونه محتوای این گروه و مرتبط به آن را در پلتفرم اصلی‌اش و همچنین اینستاگرام و واتس‌اپ ممنوع کرده است.

این شبکه اجتماعی به خبرگزاری CNBC گفته این گروه را یک گروه تروریستی می‌داند و یک تیم اختصاصی برای نظارت و حذف پست‌ها، تصاویر، ویدیوها و سایر محتواهای مرتبط با طالبان از پلتفرم‌هایش تشکیل داده است.

طالبان که به تازگی کنترل بخش‌های بسیاری از افغانستان را به دست گرفته است، به گفته فیسبوک طبق قانون آمریکا یک سازمان تروریستی درنظر گرفته می‌شود و سخنگوی فیسبوک گفته با استناد به این قانون تصمیم به چنین ممنوعیت‌هایی گرفته شده:

«طالبان بر اساس قانون آمریکا به عنوان یک سازمان تروریستی تحت تحریم است و ما طبق سیاست‌های سازمان‌های خطرناک آن‌ها را از سرویس‌های خود منع کرده‌ایم.»

در همین راستا فیسبوک تمام اکانت‌های طالبان یا افراد مرتبط با طالبان را حذف می‌کند و چنین کاری را برای طرفداران و حامیان این گروه هم انجام می‌دهد. به گفته سخنگوی فیسبوک، این شبکه اجتماعی از کارشناسان افغان استفاده می‌کند:

«ما همچنین تیمی اختصاصی از کارشناسان افغان تشکیل داده‌ایم و زبان مادری این افراد پشتو و دری است. این افراد همچنین از محتوای محلی اطلاع دارند و به ما در شناسایی محتوای نامناسب کمک می‌کنند.»

طالبان

فیسبوک گفته درباره اینکه باید طالبان به عنوان یک دولت ملی به رسمیت شناخته شود یا نه، تصمیم نمی‌گیرد. این شبکه اجتماعی گفته از قوانین بین‌المللی پیروی می‌کند.

طبق گزارش‌ها، طالبان همچنان از واتس‌اپ برای برقراری ارتباط استفاده می‌کند. این پیام‌رسان از فناوری رمزگذاری سرتاسری استفاده می‌کند، بنابراین فیسبوک نمی‌تواند محتوای درون آن را ببینید. با این حال، سخنگوی واتس‌اپ گفته که در صورت اطلاع از حضور افراد یا سازمان‌های تحریم شده در این پلتفرم، اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

سخنگوی فیسبوک هم گفته واتس‌اپ از نرم افزار هوش مصنوعی برای ارزیابی داده‌های رمزگذاری نشده این گروه مانند نام‌ها، تصاویر پروفایل‌ها یا توضیحات گروه استفاده می‌کند تا اقدامات قانونی را انجام دهد.

در حال حاضر توییتر و تیک‌تاک درباره اقدام علیه محتوای مرتبط با طالبان حرفی نزده‌اند و یوتیوب هم گفته قوانینش برای همه یکسان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

    خخخ، آبریکا از پس یک گروه تروریستی نتونستن بر بیاد
    در فرار

  • عزراییل
    عزراییل | ۲۶ مرداد ۱۴۰۰

    تروریست هرچقدر هم که رنگ عوض کنه بازهم تروریسته

مطالب پیشنهادی