ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن والپیپر
نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: ۹ اپلیکیشن والپیپر و ساخت تصویر پس زمینه برتر برای اندروید

این روزها کاربران گزینه‌های مختلفی برای شخصی‌سازی ظاهر سیستم عامل موبایل خود در اختیار دارند. اما هنوز تغییر تصویر پس زمینه یکی از آسان‌ترین‌ راه‌ها برای دمیدن روح تازه به محیط دستگاه است و انبوهی ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

این روزها کاربران گزینه‌های مختلفی برای شخصی‌سازی ظاهر سیستم عامل موبایل خود در اختیار دارند. اما هنوز تغییر تصویر پس زمینه یکی از آسان‌ترین‌ راه‌ها برای دمیدن روح تازه به محیط دستگاه است و انبوهی از عناوین اپلیکیشن والپیپر می‌توانند به کاربران جهت یافتن تصاویر دلخواه کمک کنند.

اگرچه کاربران همیشه می‌توانند از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی جهت گزینش تصویر پس زمینه استفاده کنند، اما یک اپلیکیشن والپیپر امکاناتی ارائه می‌دهد که چنین کاری را بسیار آسان‌تر می‌کند. معمولاً برنامه‌های مختص به این کار، دسته‌بندی پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهند که جهت یافتن سریع‌تر فایل مورد نظر بسیار مفید واقع می‌شود. همچنین ارائه تصویر در رزولوشن‌های مختلف قابلیتی است که به دارندگان گوشی‌هایی با صفحه نمایش‌های متفاوت امکان تنظیم دقیق تصویر را می‌دهد.

[این مقاله در مرداد ماه 1400 به‌روزرسانی شده است]

فهرست مطالب

Abstruct 

اپلیکیشن Abstruct یکی از عناوین جدید در میان برنامه‌های مختص به تصویر پس زمینه محسوب می‌شود که توسط هامپس السن (Hampus Olsson)، طراح والپیپر گوشی‌های وان پلاس، ساخته شده است. همان طور که از نام اپ مشخص است، تمرکز آن روی تصاویر انتزاعی در ترکیب رنگ‌های گوناگون است. بیش از ۳۵۰ تصویر در برنامه وجود دارد که با حداکثر رزولوشن 4K در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند و انتظار داریم در آینده به تعداد آن‌ها افزوده شود. اگر از طرفداران والپیپرهای وان پلاس هستید، اپ گفته شده می‌تواند روش آسانی برای دریافت موارد استفاده شده در وان پلاس ۲ تا نورد است. 

برنامه قادر است به صورت خودکار اقدام به دانلود رزولوشن مناسب برای هر دستگاه کند. هشت دسته بندی گوناگون پذیرای تصاویری هستند که برخی موفق به کسب جایزه شده‌اند. کاربران در نسخه پولی می‌توانند به تمامی پک‌ها دسترسی داشته باشند و از قابلیت جمع کردن والپیپرهای دلخواه و تغییر خودکار تصویر پس زمینه بهره‌مند شوند. همچنین با پرداخت ۲ دلار برای نسخه پریمیوم می‌توان از دسترسی زود هنگام به والپیپرهای جدید هم استفاده کرد.

Abstruct - Wallpapers in 4K

Abstruct - Wallpapers in 4K

سازنده: Hampus Olsson قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۱ مگابایت زبان:

Resplash

Resplash یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی است که نسبت به سایر عناوین موجود در این زمینه، از عمر کوتاه‌تری برخوردار است و گزینه‌ای مناسب برای علاقه‌مندان به عکاسی محسوب می‌شود. درون آن بیش از ۱۰۰ هزار والپیپر وجود دارد که به گفته توسعه‌دهنده، موارد جدیدی به صورت روزانه به دیتابیس افزوده می‌شوند. رابط کاربری خود اپ بسیار ساده و چشم‌نواز طراحی شده است و حس خوبی را به کاربر منتقل می‌کند.

رزولوشن ارائه شده برای هر عکس بسیار فراتر از نیاز دارندگان اکثر گوشی‌های رایج محسوب می‌شود و کاربران می‌توانند به کمک ابزارهای داخلی اقدام به شخصی‌سازی تصاویر مانند تغییر نور کنند. قابلیت تغییر تصویر پس زمینه به صورت خودکار در دسترس کاربران قرار دارد اما برای تعیین یک دسته‌بندی خاص جهت نمایش، نیاز به خریداری نسخه پولی وجود خواهد داشت. همچنین کاربران نسخه پریمیوم می‌توانند از قابلیت‌های اختصاصی آتی اپلیکیشن بهره‌مند شوند. با ساخت حساب کاربری در برنامه می‌توان اقدام به نشان کردن تصاویر دلخواه و ساخت مجموعه‌های شخصی کرد.

Resplash - Wallpapers

Resplash - Wallpapers

سازنده: Brandon Lam قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۶.۵ مگابایت زبان:

Sphaera

اپلیکیشن Sphaera رویکرد متفاوت و کمی عجیب نسبت به رقبای خود در پیش گرفته است. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد تا قسمتی از نقشه را انتخاب و سپس اقدام به رنگ آمیزی آن کنند و در نهایت بتوانند به عنوان تصویر پس زمینه مورد استفاده قرار دهند. در نتیجه هیچ محدودیتی در استفاده از پتانسیل‌های اپ وجود ندارد و می‌توان نقشه هرجایی در این کره خاکی را برگزید. اگر حوصله پیدا کردن محل تولد یا سکونت خود را روی نقشه ندارید، می‌توانید از ۳۰ مکان پیش فرض موجود در اپ استفاده کنید. 

والپیپرهای ایجاد شده تا حداکثر رزولوشن 4K را شامل می‌شوند و می‌توان استایل آن‌ها را هم تغییر داد. همچنین قابلیت تغییر رنگ مشکی جهت بهینه‌سازی برای صفحه نمایش‌های AMOLED در دسترس است. آپدیت اخیر ویژگی والپیپر زنده را نیز به امکانات خود افزوده است. متاسفانه نسخه رایگانی از برنامه در دسترس نیست و جهت استفاده از آن باید مبلغ ۱ دلار را پرداخت کرد، اما در ادامه خبری از پرداخت‌های درون برنامه‌ای نخواهد بود. 

	 Sphaera - 4K, HD Map Wallpapers & Backgrounds

Sphaera - 4K, HD Map Wallpapers & Backgrounds

سازنده: Ammodo Labs قیمت: ۰.۹۹ دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۷.۳ مگابایت زبان:

Tapet

اپلیکیشن والپیپر Tapet عملکرد منحصر به فردی را ارائه می‌دهد که موجب جلب توجه کاربران شده است. درون این برنامه خبری از انتخاب تصویر پس زمینه در میان انبوهی از فایل‌ها نیست؛ در عوض افراد باید میان الگوها و طرح‌های مختلف، موارد دلخواه خود را گزینش نمایند. نتیجه کار تصاویر مینیمال بسیار جذابی است که احتمالاً نزدیکی زیادی به سلیقه شما خواهد داشت. حتی اگر نیازی به والپیپر جدید نداشته باشید، کار با برنامه می‌تواند برای مدتی سرگرم کننده و جالب به نظر برسد. همچنین تنظیم رزولوشن فایل‌های خروجی به صورت خودکار صورت می‌گیرد. 

تاکنون بیش از ۱۰۰ الگو درون اپلیکیشن به ثبت رسیده است و احتمالاً در آینده به تعداد آن‌ها افزوده خواهد شد. در بخش تنظیمات موارد بسیاری در دسترس کاربران قرار دارند که با آزمون و خطا در میان آن‌ها می‌توان سریع‌تر به نتیجه دلخواه دست پیدا کرد. حتی قابلیتی برای تهیه نسخه پشتیبان از داده‌های برنامه در نظر گرفته شده است. متاسفانه در نسخه رایگان امکان دسترسی به تمامی الگوها وجود ندارد و برای رفع محدودیت آن در کنار استفاده از قابلیت‌هایی مانند والپیپر زنده برای لاک اسکرین و ساخت پالت‌های رنگ شخصی، نیاز به خریداری نسخه پولی با قیمت ۵ دلار وجود دارد؛ البته نسخه کرک شده و بدون محدودیت از منابع غیر رسمی قابل دانلود است.

Tapet

Tapet

سازنده: SharpRegion قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۱ مگابایت زبان:

Vectorify da home

به کمک Vectorify da home می‌توان اقدام به ساخت والپیپرهای سفارشی با استفاده از وکتورها کرد. کاربر تنها باید استایل و ترکیب رنگی مورد نظر خود را انتخاب کند و اپلیکیشن به صورت خودکار شروع به ساخت والپیپرهای گوناگون با المان‌های گرافیکی متنوع می‌کند. فایل‌های خروجی از رزولوشن بالایی برخوردار هستند و فرایند ساخت آن‌ها می‌تواند برای برخی کاربران جذاب به نظر برسد. رابط کاربری برنامه چندان پیچیدگی خاصی به همراه ندارد و از سادگی چشم نوازی بهره می‌برد.

خوشبختانه اپلیکیشن از حالت تاریک پشتیبانی می‌کند که در استفاده طولانی مدت از آن می‌تواند جهت جلوگیری از خسته شدن چشم‌ها بسیار مفید باشد. تمامی امکانات گفته شده به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند و برخلاف بیشتر عناوین دیگر، نیازی به پرداخت‌های درون برنامه‌ای نخواهد بود. وکتورها در دسته‌های مختلفی قرار گرفته‌اند و امیدواریم در آینده به تعداد آن‌ها افزوده شود. 

Vectorify da home!

Vectorify da home!

سازنده: Ivan D'Ortenzio قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۲.۵ مگابایت زبان:

Wallpapers by Google

اپلیکیشن Wallpapers توسط گوگل توسعه یافته و مجموعه‌ای از تصاویر زیبا و بی‌نظیر را درون خود جای داده است. کاربران می‌توانند به صورت جداگانه اقدام به تنظیم یک تصویر برای هوم اسکرین و لاک اسکرین خود کنند یا از ویژگی تغییر خودکار والپیپر در هر روز بهره ببرند. چندین دسته‌بندی کلی و جامع هم برای سامان‌دهی به فایل‌ها در نظر گرفته شده‌اند.

البته تعدادی باگ هم درون برنامه دیده می‌شود و مجموعه تصاویر آن چندان وسیع نیستند؛ در نتیجه احتمال بالایی وجود دارد که مورد دلخواه خود را در این برنامه پیدا نکنید. امکانات قابل اشاره دیگری درون اپلیکیشن والپیپر گوگل دیده نمی‌شود اما نباید فراموش کرد که تمامی تصاویر با کیفیت بالا به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته‌اند و خبری از تبلیغات درون آن نیست.

Wallpapers

Wallpapers

سازنده: Google LLC قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۶ مگابایت زبان:

Walli

Walli یک اپلیکیشن والپیپر باسابقه برای اندروید محسوب می‌شود که به شکل کلاسیک تعداد زیادی تصویر را درون خود جای داده است. کاربران می‌توانند اثرهای خلق شده توسط هنرمندان مستقل را در کنار پس زمینه‌های ساخته شده از کلمات، اشکال انتزاعی و ترکیب‌های فانتزی یا چهره افراد مشاهده کنند. رابط کاربری برنامه ساده و یکپارچه طراحی شده است و گشت و گذار در میان دسته‌بندی‌های مختلف به آسانی امکان‌پذیر است.  در شروع کار با اپ باید چهار دسته دلخواه خود را انتخاب کنید تا فرایند پیشنهاد تصاویر با دقت بیشتری صورت بگیرد.

اگر به خلق نقاشی‌های دیجیتال مشغول هستید، این اپ محیط مناسبی برای انتشار آثار شما خواهد بود. برخی از موارد موجود در برنامه کاملاً انحصاری هستند و در سایر رقبا یافت نمی‌شوند. همچنین می‌توانید با پرداخت مبلغی از هنرمندان مورد علاقه خود حمایت کنید و اقدام به دنبال کردن آن‌ها جهت اطلاع از آثار آینده نمایید. مانند سایر عناوین، امکان دانلود هر تصویر با اندازه‌های مختلف وجود دارد و کاربران نگرانی پیرامون ابعاد متناسب با دستگاه خود نخواهند داشت. برای استفاده از برخی قابلیت‌ها نیاز به پرداخت درون برنامه‌ای وجود دارد اما خوشبختانه می‌توانید نسخه کرک شده را از منابع غیر رسمی دریافت کنید.

Walli - 4K Wallpapers & Backgrounds

Walli - 4K Wallpapers & Backgrounds

سازنده: Big Data Technologies LTD قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۵۴ و ۱۴ مگابایت زبان:

WalP

WalP از عناوین قدیمی در زمینه اپلیکیشن والپیپر محسوب می‌شود که روی ارائه مجموعه‌هایی از والپیپرهای مورد استفاده در گوشی‌های مختلف اندرویدی مانند محصولات سامسونگ، سونی، اوپو و گوگل تمرکز دارد. بیش از ۱ میلیون دانلود در گوگل پلی و امتیاز بسیار مناسب ۴.۶ از میان ۱۱ هزار رای نشان می‌دهد که این برنامه توانسته است وظیفه خود را به خوبی انجام دهد. توسعه دهندگان اپلیکیشن تصمیم گرفته‌اند که تبلیغات را جایگزین پرداخت‌های درون برنامه‌ای کنند و شاید این مسئله در ابتدا کمی آزاردهنده به نظر برسد اما به یاد داشته باشید که نمایش تبلیغات روشی برای استفاده رایگان از تمامی امکانات محسوب می‌شود.

در تب دسته‌بندی تصاویر می‌توانید نام تولیدکنندگان مختلف گوشی‌های اندرویدی و اپل را مشاهده کنید و با انتخاب هر کدام از آن‌ها به فهرستی از محصولات آن برند دسترسی خواهید داشت که جهت دسترسی به والپیپرهای پیش فرض در نظر گرفته شده است. البته می‌توانید به راحتی از نوار جستجو نیز جهت یافتن دستگا مورد نظر استفاده نمایید. کاربران می‌توانند در هنگام تنظیم یک تصویر به عنوان پس زمینه اقدام به شخصی‌سازی آن کنند و ابزارهایی مانند کراپ، تغییر اشباع رنگ، تنظیم روشنایی و میزان تاری در دسترس است.

WalP - HD & 4K Stock Wallpapers (Backgrounds)

WalP - HD & 4K Stock Wallpapers (Backgrounds)

سازنده: Stress Codes قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۰ مگابایت زبان:

Walpy

اگرچه اپلیکیشن Walpy شباهت اسمی زیادی با عنوان قبلی دارد، اما یک عنوان نسبتاً جدید محسوب می‌شود که مسیر متفاوتی را در پیش گرفته است. مجموعه‌ای از تصاویر با رزولوشن بالا درون اپ وجود دارند که امکان تغییر خودکار آن‌ها فراهم شده است. البته برنامه مانند رقبای خود از تایمر برای تغییر پس زمینه استفاده نمی‌کند و موارد دیگری مانند اتصال به شارژر یا وای فای را جهت نمایش والپیپر جدید مد نظر قرار می‌دهد. 

بیشتر فایل‌های موجود در این اپ حاصل کار عکاسان و علاقه‌مندان به عکاسی است؛ در نتیجه اگر طرفدار تصاویر انتزاعی و هنرهای دیجیتال هستید بهتر است از عناوین قبلی بهره ببرید. با ورود به حساب کاربری گوگل خود در اپلیکیشن می‌توانید تصاویر دلخواه خود را در یک محل جمع‌آوری کنید. همچنین در قسمت تنظیمات می‌توانید موارد مرتبط با تغییر خودکار پس زمینه مانند شرایط عوض شدن، بازه‌های زمانی و منابع مورد استفاده را مشاهده کنید. 

Walpy - Wallpapers

Walpy - Wallpapers

سازنده: Raviola قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۵.۳ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • علیرضا
    علیرضا | ۱۹ فروردین ۱۳۹۵

    پیشنهاد من هم برای دوستداران طرح های مینیمالیستی برنامه tapet هست که نیازی به اتصال به اینترنت نداره و خودش طرح خلق میکنه و همینطور رایگانه

  • Naji
    Naji | ۱۹ فروردین ۱۳۹۵

    پیشنهاد من برنامه tapet هست واقعا برنامه عالی هست و طراحی مریال عالی داره

  • امید
    امید | ۱۹ فروردین ۱۳۹۵

    پیشنهاد میکنم خودتان دست به کار شوید و در نرم افزار painter شروع به طراحی و نقاشی کنید و هر روز یا هرهفته از نقاشی های زیبای خودتان در صفحهء گوشیتان قرار بدید.و با این کاره ساده تان دنیا رو گسترش بدید و زیباترش کنید.
    امتحان کنید

مطالب پیشنهادی