ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

با از بین رفتن کیش شخصیت، یک مدیر موفق چه کارهایی باید انجام دهد؟

بسیاری می‌گویند جهان دیگر مدیران موفقی همچون استیو جابز، ایلان ماسک یا جف بزوس به خود نخواهد دید و این مدیران برجسته و نامدار ترکیب نادری از بینش، دانش و انرژی را به نمایش گذاشته‌اند ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

بسیاری می‌گویند جهان دیگر مدیران موفقی همچون استیو جابز، ایلان ماسک یا جف بزوس به خود نخواهد دید و این مدیران برجسته و نامدار ترکیب نادری از بینش، دانش و انرژی را به نمایش گذاشته‌اند که قابل تکرار نیست. اما برخی دیگر می‌گویند ایده «نابغه منحصر به فرد» افسانه‌ای بیش نیست.

در شرایطی که سرمایه‌گذاران اکنون با چالش‌های بسیار زیادی مواجه هستند، کسب‌وکارها نمی‌توانند فقط به دانش و نظرات فردی رهبران متکی باشند. بر اساس گزارشی از گارتنر، ۶۵ درصد از تصمیمات تجاری که امروزه گرفته می‌شود نسبت به دو سال پیش پیچیده‌تر شده است و یک نفر به تنهایی نمی‌تواند بر تمام این پیچیدگی‌ها غلبه کند.

استفاده از قدرت گروه‌ها در حل مشکلات تجاری یکی از قوی‌ترین ابزارها برای پیشبرد نوآوری و رشد یک کسب و کار است. هیچ فردی بدون توجه به استعداد، خلاقیت یا شخصیت خود نمی‌تواند در این مسیر به تنهایی قدم بردارد. برای موفقیت در پیشرفت، رهبران کسب‌وکار باید به هوش جمعی دیگران متکی باشند و این امر مستلزم آن است که رهبران از تنوع افکار و افراد استقبال کرده، فرآیند‌های تجاری جدیدی طراحی کرده و برای جذب افراد بیشتر داده‌های گردش کار خود را بروزرسانی کنند.

هوش جمعی قدرتمند = تنوع و مشارکت

مدیر موفق

فرهنگ در حال تحول جامعه تجاری به سمت مشارکت بیشتر متمایل است. هوش جمعی فقط به جمع کردن افراد در یک اتاق گفته نمی‌شود بلکه وارد کردن آن‌ها به سازمان است. بر اساس یک گزارش، اکثر استارتاپ‌های آمریکایی مدیر ارشد یا عضو هیئت‌ مدیره زن ندارند. این امر هنگام پیشرفت استارتاپ‌ها می‌تواند مشکل ساز شود. با این وجود نشانه‌هایی از تغییر در بین شرکت‌های قوی صنعت فناوری دیده می‌شود.

تنوع کارمندان به مشاغل این امکان را می‌دهد که با مفاهیم، راه‌حل‌ها و نوآوری‌های بیشتر، کارهای بیشتری نیز انجام دهند. تنوع همچنین باعث می‌شود کارمندان هوشمندانه‌تر فکر کنند و با این امر می‌توان به هوش جمعی قدرتمندی دست پیدا کرد.

تیم‌ها و رهبران متنوع = مشتریان شادتر

مدیر موفق

تنوع نه تنها برای کارمندان خوب است بلکه تاثیر مثبتی روی مشتریان و سپس هدف نهایی یک کسب و کار می‌گذارد. همچنین گروه مشاورین بوستون اعلام می‌کند که تیم‌های متنوع مدیریتی خیلی زودتر به حاشیه EBITA (درآمد قبل از بهره، مالیات و استهلاک) دست پیدا می‌کنند که شاخص خوبی برای برآورد سودآوری است.

علاوه بر این سازمان بین المللی کار با انجام یک نظرسنجی گسترده از نزدیک به ۱۳۰۰۰ شرکت در ۷۰ کشور جهان متوجه شد که ۵۳ درصد آن‌ها موافق هستند که ابتکارات تنوع جنسیتی نتایج کسب‌وکار را بهبود می‌بخشد.

بدون تنوع، مشاغل در زمینه دستیابی به اهداف خود محدود هستند و شرکت‌ها باید به صورت فعالانه به دنبال جذب افراد و افکار جدیدی باشند.

تدوین مجدد فرایندهای کسب و کار و کارکرد داده‌ها افراد را درگیر می‌‌کند

مدیر موفق

پیچیدگی‌های سازمانی همچنان در حال افزایش هستند. وجود چالش‌های مربوط به حفظ استعدادها، عجله برای استفاده از هوش مصنوعی و بازدهی کمتر از حد انتظار می‌تواند مشاغل حساس را با مشکلاتی روبرو کند. تنها راه غلبه بر این موانع، استفاده از هوش جمعی افراد درون شرکت است.

کسب‌و‌کارها باید فرآیندهای داده فعلی و گردش کار خود را برای استفاده از هوش جمعی ارزیابی کنند. با کشف زمینه‌هایی برای بهبود، آن‌ها می‌توانند روش خود را طراحی کرده و افراد بیشتری را درگیر کنند. باید توجه داشت که مسئله اصلی افزایش کارمندان تیم نیست بلکه تضمین تنوع فکری است که می‌تواند شرکت‌ها را در تصمیم‌گیری‌ها و شرایط سخت کمک کند.

دستیابی به قدرت تجمعی گروه‌ها برای رشد

مدیر موفق

کیش شخصیتی که در صنعت فناوری بسیار فراگیر شده است شامل استفاده از رسانه‌های گروهی و تبلیغات سیاسی برای برجسته کردن خود در اجتماع می‌شود و باید کنار گذاشته شود. با استفاده از قدرت گروه‌های مختلف برای حل مشکلات سازمانی، شرکت‌ها می‌توانند به طور موثرتری با چالش‌های بزرگ خود مقابله کنند. شرکتی که از تنوع و مشارکت در جهت هوش‌جمعی استقبال می‌کند، از تنوع بیشتر افراد و ایده‌های بهره‌مند می‌شود و زمینه را برای موفقیت پایدار خود آماده می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hani azizi
    hani azizi | ۳۱ مرداد ۱۴۰۰

    امروزه بسیاری از کسب و کارها به این سمت آماده اند که تجارت خود را آنلاین کنند و می توان گفت که این یک گام بزرگ و بسیار مثبت برای تجارت آن ها محسوب می شود. خوب یکی از اولین مواردی که در جهت دیجیتال مارکتینگ به ذهن اکثر افراد خطور می کند طراحی سایت است. از آن جایی که امروزه پاسخ هر چیزی را می توان در اینترنت جستجو کرد قطعا بسیاری از ما نیز برای یافتن این سوال که چگونه می‌توانم یک وب سایت راه اندازی کنم؟ به سرچ در گوگل می پردازیم و با انواع جواب ها مواجه می شویم که یکی از آنها طراحی سایت اختصاصی است.
    https://rastinweb.com/dedicated-website-design

مطالب پیشنهادی