ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت سرویس xCloud را در اختیار کاربران کنسول‌های ایکس باکس قرار می‌دهد

مایکروسافت سرویس گیمینگ ابری ایکس باکس (xCloud) را در فصل تعطیلات به کنسول‌های ایکس باکس وان و ایکس باکس سری اس و ایکس می‌آورد. ادغام کنسول‌های مایکروسافت با سرویس xCloud به گیمرها اجازه می‌دهد که ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

مایکروسافت سرویس گیمینگ ابری ایکس باکس (xCloud) را در فصل تعطیلات به کنسول‌های ایکس باکس وان و ایکس باکس سری اس و ایکس می‌آورد.

ادغام کنسول‌های مایکروسافت با سرویس xCloud به گیمرها اجازه می‌دهد که یک بازی «ایکس باکس گیم» پس را انتخاب کرده و به سرعت آن را استریم کنند. با چنین رویکردی گیمرها می‌توانند پیش از صبر چند ساعته برای دانلود بازی‌های باکیفیت، آن‌ها را تجربه کنند.

بیش از ۱۰۰ بازی ایکس باکس گیم پس با هزینه تقریبی ماهانه ۱۵ دلار از همان ابتدا در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. ردموندی‌ها با این اقدام کار را برای بسیاری از گیمرها راحت می‌کنند، چرا که اگر افراد بخواهند وارد بازی مولتی‌پلیر شوند، دیگر نیازی به صبر کردن برای تکمیل نصب بازی ندارند و با دریافت دعوتنامه از سوی دوستانشان می‌توانند به آن‌ها ملحق شوند.

مایکروسافت برای دسترسی گیمرها به این سرویس، داشبورد ایکس باکس روی کنسول‌های ایکس باکس وان و ایکس باکس سری S و X را بروزرسانی می‌کند. با این آپدیت، در داشبورد این کنسول‌ها آیکون سرویس xCloud قرار می‌گیرد و البته بازی‌هایی که می‌توان به سرعت استریم کرد هم به نمایش گذاشته می‌شوند.

ایکس باکس xCloud

سرویس گیمینگ ابری ایکس باکس از استریم بازی‌ها با حداکثر رزولوشن 1080p و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند، بنابراین برای صاحبان تلویزیون‌های 4K شاید چندان جذاب نباشد. با این وجود ردموندی‌ها این سرویس را بیشتر به عنوان سرویسی برای تجربه بازی پیش از دانلودش عنوان می‌کنند.

با توجه به اینکه مایکروسافت این سرویسش را در اختیار کاربران ایکس باکس وان هم قرار می‌دهد، گیمرهای این کنسول قدیمی می‌توانند به بازی‌های انحصاری ایکس باکس سری اس و ایکس مانند شبیه‌سازی پرواز مایکروسافت و The Medium دسترسی پیدا کنند. البته ردموندی‌ها به تاریخ انتشار شبیه‌ساز پرواز خود در xClould اشاره‌ای نکرده‌اند، اما از انجام چنین کاری در آینده خبر داده‌اند.

این سرویس از پاییز پیش رو در اختیار ایکس باکس اینسایدرها قرار می‌گیرد و سپس بطور گسترده برای کاربران عرضه می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • GT
    GT | ۳ شهریور ۱۴۰۰

    مایکروسافت عالیه

مطالب پیشنهادی