ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعاملی تیم کوک در اپل ‍۱۰ ساله شد

ده سال از زمانی که تیم کوک، مرد نامدار حوزه فناوری بار مسئولیت اپل را پذیرفت، می‌گذرد. ۱۰ سال قبل در چنین زمانی استیو جابز از سمت مدیرعاملی اپل استعفا داد و تیم کوک را ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۲

ده سال از زمانی که تیم کوک، مرد نامدار حوزه فناوری بار مسئولیت اپل را پذیرفت، می‌گذرد. ۱۰ سال قبل در چنین زمانی استیو جابز از سمت مدیرعاملی اپل استعفا داد و تیم کوک را به عنوان جانشین جدید خود در اپل رسما معرفی کرد. متاسفانه دو ماه بعد استیو جابز درگذشت و تیم کوک در شرایط آشفته آن مقطع زمانی، سکان‌داری اپل را برعهده گرفت.

استیو جابز با بیماری سرطان لوزالمعده مبارزه می‌کرد و در آن مقطع زمانی آینده شرکت در هاله‌ای از ابهام قرار داشت و مشخص نبود چه سرنوشتی در انتظار اپل خواهد بود. تیم کوک در موجی از مشکلات قبول مسئولیت کرد و توانست با اقتدار، چشم انداز جدیدی را برای اپل ترسیم کرده و شرکت را از موجی از مشکلات سربلند بیرون بیاورد.

تیم کوک اپل

البته گفتنی است استیو جابز و تیم کوک از همان ابتدا همکاری قوی را آغاز کردند و توانستند شرکت را از مارپیچ مرگ نجات دهند. درآمد اپل که در سال ۱۹۹۵ رقمی در حدود ۱۱ میلیارد دلار بود سه سال بعد و در سال ۱۹۹۸ به کمتر از ۶ میلیارد دلار رسیده بود ولی همکاری مشترک و قدرتمند آنها باعث شد این روند تغییر کند.

تیم کوک یک روز پس از نشستن در جایگاه مدیرعاملی شرکت،‌ طی نامه‌ای به کارمندان قول داد با وجودی که استیو جابز در راس کار نیست، اما شرایط کاری آنها تغییری نخواهد کرد.

اولین دستگاهی که در زمان مدیرعاملی تیم کوک به بازار عرضه شد، آیفون 4S بود که در سال ۲۰۱۱ یک روز قبل از درگذشت استیو جابز معرفی شد. البته جابز بر روند توسعه این دستگاه نظارت داشت، اما اولین گوشی آیفونی بود که در زمان مدیرعاملی تیم کوک به بازار عرضه شد.

تیم کوک اپل

آیفون ۵، اولین گوشی اپل است که به صورت کامل در زمان مدیر عاملی تیم کوک توسعه یافته و در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. گفتنی است آیفون ۵ نقطه عطفی در تاریخ آیفون محسوب می‌شود و در آن مقطع زمانی لقب باریک‌ترین و سبک‌ترین آیفون اپل را از آن خود کرد. همچنین آیفون ۵ از نمایشگری بزرگ‌تری نسبت به نسل قبلی برخوردار بود که همه این موارد باعث شد بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

در حدود دو سال بعد از آنکه تیم کوک مدیرعامل شد، اپل واچ به عنوان اولین محصول انقلابی و کاملا جدید شرکت در زمان مدیرعاملی وی معرفی شد.

در سال‌های بعد شرکت اپل تحت سرپرستی تیم کوک محصولات و خدمات جدیدی را عرضه و لقب اولین شرکت تریلیون دلاری جهان را از آن خود کرد. تیم کوک با نگاهی به آینده می‌گوید انتظار ندارد تا ده سال آینده نیز مدیرعامل اپل باقی بماند، اما مطمئنا حضور تاثیرگذار وی بر این شرکت هنوز به پایان نرسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی