ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل ۱۵ میلیارد دلار به اپل پرداخت می‌کند تا موتور جستجوی پیش فرض آیفون و آیپد باشد

به نظر می‌رسد که باقی ماندن به عنوان محبوب‌ترین موتور جستجو در سطح جهان چندان بدون هزینه نیست و گوگل ظاهرا مجبور شده تا ۱۵ میلیارد دلار به اپل پرداخت کند تا همچنان موتور جستجوی ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۵ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

به نظر می‌رسد که باقی ماندن به عنوان محبوب‌ترین موتور جستجو در سطح جهان چندان بدون هزینه نیست و گوگل ظاهرا مجبور شده تا ۱۵ میلیارد دلار به اپل پرداخت کند تا همچنان موتور جستجوی پیش‌فرض در محصولات این شرکت باشد.

گزارش جدیدی نشان می‌دهد که گوگل مقدار پرداختی خود به اپل را نسبت به گذشته افزایش داده است. تحلیلگران موسسه Bernstein تخمین می‌زنند که باقی ماندن به عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض در آیفون، مک و آیپد حدود ۱۵ میلیارد دلار برای گوگل هزینه در پی داشته است. همچنین مبلغ سال آینده ممکن است به ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند. چنین ارقامی بسیار حیرت‌انگیز هستند، مخصوصاً با توجه به این که گوگل در سال ۲۰۱۸ فقط ۹ میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰ میلیارد دلار بابت چنین اقدامی پرداخت کرده است.

گفته می‌شود که افزایش مبلغ پرداختی از سوی گوگل تنها یک دلیل دارد و آن، اطمینان از عدم دسترسی مایکروسافت به موتور جستجوی پیش‌فرض محصولات اپل است. گوگل با پرداخت مبلغ هنگفت مطمئن می‌شود که رقم ارائه شده از سوی مایکروسافت کمتر خواهد بود و همچنان می‌تواند انتخاب اصلی اپل باشد. البته چنین ارقامی ممکن است مشکلات رگولاتوری را برای گوگل در پی داشته باشد و از سوی دیگر در آینده‌ای نزدیک احتمال دارد که چنین هزینه‌ای برای گوگل به صرفه نباشد.

گوگل برای سال‌های متوالی به عنوان موتور جستجوی بومی در محصولات اپل قرار داده است؛ اما اپل اخیراً تصمیم گرفته که درآمد خود را از سرویس‌هایش افزایش دهد و این مسئله بر رقم توافق با گوگل هم تاثیرگذار بوده است. با وجود افزایش هزینه و ریسک‌های احتمالی حقوقی در آینده، گوگل هنوز عرصه را برای حضور موتور جستجوی بینگ مایکروسافت خالی نکرده است. البته خطرات حقوقی برای گوگل احتمالاً در بلند مدت تاثیرگذار خواهند بود و به نظر نمی‌رسد که در زمان فعلی چندان تهدیدکننده فعالیت‌های آن باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • FAEZ_DEV
    FAEZ_DEV | ۵ شهریور ۱۴۰۰

    اپل ۱۰۰تریلیوینی شو

مطالب پیشنهادی