ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جنگنده F-15QA بوئینگ، پیشرفته‌ترین نسخه F-15 معرفی شد [تماشا کنید]

بوئینگ، نیروی هوایی ایالات متحده و نیروی هوایی قطر (QEAF) به تازگی از جنگنده بوئینگ F-15QA رونمایی کرده‌اند که از فناوری‌های پیشرفته‌ای شامل کابین دیجیتال ساخته شده از شیشه بهره می‌برد. این جنگنده برای استفاده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

بوئینگ، نیروی هوایی ایالات متحده و نیروی هوایی قطر (QEAF) به تازگی از جنگنده بوئینگ F-15QA رونمایی کرده‌اند که از فناوری‌های پیشرفته‌ای شامل کابین دیجیتال ساخته شده از شیشه بهره می‌برد. این جنگنده برای استفاده توسط نیروی هوایی قطر با همکاری ارتش آمریکا به این کشور فرستاده می‌شود.

این جنگنده جدید و پیشرفته نام رسمی «ابابیل» را یدک می‌کشد و پیشرفته‌ترین نسخه از خانواده F-15 است که تحت قرارداد ۶.۲ میلیارد دلاری با وزارت دفاع ایالات متحده برای قطر ساخته می‌شود.

اولین نمونه اولیه این جنگنده ۱۶ ماه پیش یعنی در تاریخ ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ (۲۳ آوریل ۲۰۲۰) به پرواز درآمد. در این آزمایش‌ها، جنگنده بوئینگ توانایی‌هایش را به نمایش گذاشت. از آن زمان تا به امروز، خلبانان QEAF تحت تمرین خلبانی پیش از تحویل جنگنده بودند.

زمانی که ۳۶ نمونه این جنگنده تحویل دولت قطر داده شود، بوئینگ تا سال ۲۰۲۴ به تیم پرواز و نگهداری آموزش می‌دهد و همچنین پشتیبانی لجستیکی از آن‌ها خواهد کرد و قطعات یدکی را تامین می‌کند.

جنگنده بوئینگ F-15QA به فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند رادارها و سنسورهای جدید مجهز شده و از توانایی‌های جنگ الکترونیکی هم بهره می‌برد. به گفته بوئینگ، چنین فناوری‌هایی یک جهش تحول‌آفرین برای این جنگنده به حساب می‌آیند.

بنابر اعلام معاون ریاست برنامه F-15 به نام «پرت کومار»، این جنگنده جدید سرعت و محدوده پرواز بیشتری را در اختیار نیروی هوایی قطر قرار می‌دهد و می‌تواند در جنگ‌ها عملکرد بهتری داشته باشد.

در حالی بوئینگ از نسخه جدید F-15 رونمایی کرده که کشورها روی نسل بعدی جنگنده‌ها کار می‌کنند. علاوه بر این، ایالات متحده آمریکا می‌خواهد به نیروی هوایی‌اش یک پهپاد جنگی جدید اضافه کند که در نهایت جایگزین جت F-16 می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی