ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اسپیس ایکس محموله‌ای حاوی مورچه، آووکادو و بازوی رباتیک به ایستگاه فضایی فرستاد

شرکت اسپیس ایکس امروز محموله‌ای از مورچه، آووکادو و بازوی رباتیک به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاد. این محموله که در روز دوشنبه به مقصد خود می‌رسد، بیست و سومین ماموریتی است که اسپیس ایکس برای ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

شرکت اسپیس ایکس امروز محموله‌ای از مورچه، آووکادو و بازوی رباتیک به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاد. این محموله که در روز دوشنبه به مقصد خود می‌رسد، بیست و سومین ماموریتی است که اسپیس ایکس برای ناسا انجام می‌دهد.

راکت فالکون ۹ بازیافت شده‌ای در گرگ و میش صبحگاهی آسمان آمریکا به فضا پرتاب شد. این راکت پس از ارسال کپسول دراگون به فضا، روی جدیدترین پلتفرم اقیانوسی اسپیس ایکس برای بازیافت راکت‌ها با موفقیت فرود آمد.

دراگون چیزی بیش از ۲۱۰۰ کیلوگرم بار از ابزارهای علمی، تجهیزات پزشکی و غذای تازه مثل آووکادو، لیمو و حتی بستنی برای فضانوردان حمل می‌کند. این پرتاب در واقع دومین تلاش این ماموریت بود. اولین تلاش به دلیل آب و هوای طوفانی مرکز فضایی کندی به تاخیر افتاد.

علاوه بر این، آزمایش‌هایی شامل مورچه، میگو، چند گیاه و نمونه‌هایی از بتن، سلول‌های خورشیدی و مواد دیگری به ایستگاه فضایی فرستاده شدند که در شرایط بی‌وزنی روی آن‌ها آزمایشاتی انجام خواهد شد. بازوی رباتیک محصول یک استارتاپ ژاپنی است که در مدار می‌تواند برخی کارهای پیش پا افتاده فضانوردان را انجام دهد.

در ابتدا این بازو در داخل ایستگاه تست می‌شود و پس از آن ممکن است در فضای بیرون ایستگاه نیز کاربردی باشد و برای تعمیر ماهواره‌ها و سایر کارها استفاده شود. ممکن است تا سال ۲۰۲۵، تعدادی از این بازوها در کنار هم پایگاه‌هایی در ماه بسازند و منابع ارزشمندی را در ماه استخراج کنند.

اسپیس ایکس به دلیل مشکلاتی که با همه‌گیری کووید-۱۹ ایجاد شده، در محموله‌اش برخی آزمایشات را قرار نداد و در این پرتاب به ایستگاه فضایی ارسال نکرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی