ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

CDC آمریکا در پی تاییدیه FDA، تزریق واکسن فایزر را به افراد بالای ۱۶ سال توصیه کرد

یک پنل مشورتی در مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) روز گذشته پس از صدور مجوز کامل استفاده از واکسن فایزر، به‌صورت متفق‌القول به همه افراد بالای ۱۶ سال توصیه کرد که از ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۹ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۵

یک پنل مشورتی در مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) روز گذشته پس از صدور مجوز کامل استفاده از واکسن فایزر، به‌صورت متفق‌القول به همه افراد بالای ۱۶ سال توصیه کرد که از واکسن ساخت شرکت فایزر و بیون‌تک علیه این ویروس همه‌گیر استفاده کنند.

سازمان غذا و داروی آمریکا هفته گذشته مجوز کامل استفاده از واکسن فایزر را که قبلا به‌صورت اضطراری از این سازمان تاییدیه گرفته بود، صادر کرد تا شهروندان ایالات متحده با اطمینان و سرعت بیشتری به تزریق واکسن ادامه دهند. حالا با صدور این مجوز شرکت‌ها و ایالت‌های بیشتری تزریق واکسن را اجباری کرده‌اند.

شیوع گونه دلتای کرونا بسیاری از نقاط مختلف جهان را درگیر کرده و آمریکا هم از این قاعده مستثنی نیست. برخی از اعضای این هیئت مشورتی می‌گویند افزایش نرخ واکسیناسیون تا پیش از فصل پاییز اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند به بازگشت ایمن دانش‌آموزان به مدارس کمک کند.

دکتر «هلن کیپ تالبوت»، متخصص بیماری‌های عفونی در این پنل می‌گوید: «هر کسی که با کودکان کوچک‌تر از سن دریافت واکسن در ارتباط است، به خاطر خود بچه‌ها هم که شده باید واکسن بزند.» مقامات آمریکا اجازه تزریق دوز سوم واکسن فایزر/بیون‌تک و مدرنا را به شهروندانی داده‌اند که سیستم ایمنی ضعیفی دارند. ولی دولت این کشور در ماه سپتامبر قرار است دوزهای تقویتی بیشتری را برای شهروندان خود در دسترس قرار دهد.

اعضای مرکز CDC رویکردی را در پیش گرفته‌اند تا از بروز نمونه‌های وخیم ابتلا به ویروس کرونا در گروه‌های حساس نظیر کادر درمان و سالمندان جلوگیری کنند. این مرکز می‌گوید تشخیص میزان افت مصونیت ناشی از واکسن در حال حاضر دشوار است و با توجه به شیوع گونه دلتا نمی‌توان با قطعیت گفت که واکسن‌ها چقدر در برابر انتقال بیماری موفق عمل می‌کنند.

مرکز CDC با ابراز نگرانی درباره برنامه کاخ سفید برای تزریق دوز تقویتی به افرادی که واکسن زده‌اند، می‌گوید اولویت تزریق باید برای کسانی باشد که هنوز هیچ دوزی از واکسن‌ها را دریافت نکرده‌اند. این کارگروه قرار است در اواسط ماه سپتامبر جلسه دیگری برگزار و درباره دوز تقویتی واکسن کرونا بحث کند.

مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌ها در مجموع می‌گوید مزایای استفاده از واکسن فایزر به مراتب بیشتر از خطرات احتمالی تزریق واکسن است و همه باید نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی