ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

واکسن ایدز جانسون و جانسون در مراحل آزمایشی در آفریقا شکست خورد

شرکت جانسون و جانسون (J&J) ساعتی پیش اعلام کرد که آزمایش‌های واکسن ایدز آن‌ها در زنان جوان منطقه آفریقای سیاه که در معرض ریسک بالای ابتلا قرار داشتند، موفق نبوده و نتوانسته محافظت کافی را ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۹ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

شرکت جانسون و جانسون (J&J) ساعتی پیش اعلام کرد که آزمایش‌های واکسن ایدز آن‌ها در زنان جوان منطقه آفریقای سیاه که در معرض ریسک بالای ابتلا قرار داشتند، موفق نبوده و نتوانسته محافظت کافی را در برابر این ویروس ایجاد کند.

به گزارش رویترز، شکست جانسون و جانسون در آزمایش‌های واکسن ایدز نشان‌دهنده چالش‌های توسعه واکسن به‌خصوص برای «ویروس نقص ایمنی انسانی» یا اچ‌آی‌وی است که تاکنون هیچ واکسنی برای آن ساخته نشده است. «پل استافلز»، مدیر ارشد علمی J&J در بیانیه‌ای در این باره گفت: «اچ‌آی‌وی ویروسی یکتا و پیچیده است که به خاطر توانایی در حمله، تحت کنترل درآوردن بدن و گریز از سیستم ایمنی از مدت‌ها پیش چالش‌های بی‌بدیلی را در زمینه توسعه واکسن به وجود آورده است.»

این شرکت در مطالعه خود ۲۶۰۰ زن در پنج کشور منطقه جنوب آفریقا را آزمایش کرده، جایی که پارسال زنان و دختران بیش از ۶۰ درصد همه ابتلاهای جدید به ویروس اچ‌آی‌وی را به خود اختصاص دادند. واکسنی که در این تحقیق آزمایش شده بود با همان پلتفرم ادنوویروسی ساخته شده که جانسون و جانسون با کمک آن واکسن ویروس کرونا را به وجود آورده است.

این واکسن در طول آزمایش‌های دو ساله خود فقط ۲۵ درصد در جلوگیری از ابتلا به اچ‌آی‌وی موثر بوده، ولی جانسون و جانسون انتظار داشت این اثرگذاری حداقل ۵۰ درصد باشد. شرکت J&J می‌گوید با توجه به اطلاعات موجود مطالعه آن‌ها دیگر ادامه پیدا نخواهد کرد. نتایج تحقیق به اطلاع شرکت‌کنندگان خواهد رسید و به آن‌ها گفته می‌شود که واکسن واقعی را دریافت کرده بودند یا دارونما به آن‌ها داده شده بود.

جانسون و جانسون می‌گوید آن‌ها اکنون در حال مطالعه ایمنی و اثرگذاری ترکیب دیگری از واکسن روی مردان هستند. ویروس اچ‌آی‌وی که عامل بیماری ایدز است، خیلی‌ها را به کام مرگ می‌کشاند و حدود ۳۸ میلیون نفر را در دنیا تحت تاثیر قرار داده است. پارسال حدود ۱.۵ میلیون نفر به این بیماری مبتلا شدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • elahe2331
    elahe2331 | ۹ شهریور ۱۴۰۰

    لعنتیا قدیم که سیاهارو به بردگی میگرفتن الانم هر دارو و ویروسی میسازن روی اونا آزمایش میکنن. این دنیا به سیاه پوستای آفریقایی خیلی بدهکاره...

  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۹ شهریور ۱۴۰۰

    انشاالله بسازنش

مطالب پیشنهادی