ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توییتر با هدف محدود کردن پاسخ‌های آزاردهنده قابلیت Safety Mood را آزمایش می‌کند

توییتر ویژگی جدیدی به نام «Safety Mode» را با هدف توجه به سلامت روان کاربران و محدود کردن پاسخ‌های آزاردهنده آزمایش می‌کند. این قابلیت در حال حاضر تنها در دسترس برخی کاربران توییتر قرار دارد. ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

توییتر ویژگی جدیدی به نام «Safety Mode» را با هدف توجه به سلامت روان کاربران و محدود کردن پاسخ‌های آزاردهنده آزمایش می‌کند. این قابلیت در حال حاضر تنها در دسترس برخی کاربران توییتر قرار دارد.

کاربرانی که پاسخ‌های آزاردهنده یا توهین‌آمیزی را در توییتر دریافت می‌کنند، می‌توانند با فعال کردن ویژگی Safety Mode از دریافت چنین پیام‌هایی به صورت خودکار جلوگیری کنند. توییتر در پست وبلاگ خود می‌گوید این قابلیت جدید با در نظر گرفتن محتوای توییت و ارتباط بین نویسنده و پاسخ‌دهنده، احتمال مشارکت و درگیری بین افراد را ارزیابی می‌کند. کاربرانی که توسط این ویژگی مسدود شده‌اند، دیگر نمی‌توانند حساب کاربری مربوطه را دنبال کنند و توییت‌های آن اکانت را مشاهده کنند.

البته در این حالت، کاربران حداقل تا هفت روز مسدود خواهند بود و حساب‌های آن‌ها در قسمت مخصوص به ویژگی Safety Mode نشان داده خواهد شد. حساب‌هایی که توسط کاربر اصلی دنبال می‌شوند نیز به صورت خودکار مسدود نخواهند شد.

توییتر ادعا می‌کند که برای توسعه حالت جدید با متخصصان مورد اعتماد خود که در حوزه ایمنی آنلاین، سلامت روان و حقوق بشر تخصص دارند، مشورت کرده است. در بیانیه این پلتفرم آنلاین محبوب آمده است:

ما قصد داریم که شما از انجام مکالمات سالم لذت ببرید، بنابراین با آزمایش جدید خود، تعاملات نامطلوبی که می‌توانند روی مکالمات شما تاثیرگذار باشند را محدود می‌کنیم. هدف ما این است که با کاهش انتشار این نظرات، از کاربران ارسال کننده توییت بهتر محافظت کنیم.

توییتر هم اکنون قابلیت Safety Mood را برای برخی کاربران توییتر فعال کرده و با دریافت بازخوردهای مناسب، آزمایش خود را با افراد بیشتری ادامه خواهد داد. البته توییتر قصد دارد پیش از انتشار این قابلیت برای تمام کاربران، بهبودها و تنظیمات خاصی را برای آن لحاظ کند.

از جمله مواردی که اخیرا به پلتفرم توییتر اضافه شده بود می‌توان به Ticketed Spaces اشاره کرد که کاربران با استفاده از آن می‌توانند برای ورود به مکالمه زنده از سایر افراد هزینه دریافت کنند. همچنین اخیرا مشخص شد که این شبکه اجتماعی قصد دارد قابلیت دیگری تحت عنوان «پخش مجدد» را برای Spaces ارائه کند تا میزبان‌ها بتوانند برنامه‌های صوتی خود را ضبط و در دسترس تمام کاربران قرار دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی