ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ویدیوی فرود موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس روی سکوی شناور [تماشا کنید]

اسپیس ایکس ویدیوی کوتاهی از فرود موشک فالکون ۹ روی سکوی شناور در حساب رسمی توییتر خود به اشتراک گذاشته است. تاریکی شب و هوای ابری، جلوه خاصی به این فرود بخشیده است. اسپیس ایکس ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

اسپیس ایکس ویدیوی کوتاهی از فرود موشک فالکون ۹ روی سکوی شناور در حساب رسمی توییتر خود به اشتراک گذاشته است. تاریکی شب و هوای ابری، جلوه خاصی به این فرود بخشیده است.

اسپیس ایکس شرکت فضایی متعلق به ایلان ماسک، در توییتر خود ضمن انتشار این ویدیو نوشت: «فرودی در تاریکی از میان ابرها.» در این ویدیو که از روی بدنه موشک ضبط شده است، فالکون ۹ را نشان می‌دهد که در حال نزدیک شدن به سطح زمین است. در ادامه موشک شرکت اسپیس ایکس پایه‌های فرود خود را باز کرده و در محل مورد نظر در اقیانوس اطلس فرود می‌آید.

اسپیس ایکس همچنین تصویری زیبا از فالکون ۹ روی کشتی پس از اولین ماموریت خود به اشتراک گذاشت.

راکت فالکون ۹ برای پرتاب فضاپیمای بدون سرنشین اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین المللی در ماموریت CRS-23 مورد استفاده قرار گرفته بود تا تجهیزات و آزمایش‌های خود را به فضانوردان ناسا برساند. فضاپیما با موفقیت به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شد. از جمله محموله‌های ارسالی به سمت فضا در این ماموریت می‌توان به مورچه، آووکادو و بازوی رباتیک اشاره کرد.

اسپیس ایکس به صورت مرتب ماموریت‌های خود را با فضاپیماهای بدون خدمه و فضانوردان انجام می‌دهد و موشک‌های خود را برای استفاده مجدد حفظ می‌کند. با این وجود تمام فرآیند توسعه و ساخت این موشک‌ها ممکن است فراموش شود. ویدیوهای منتشر شده از سوی شرکت‌های فضایی، مانند فرود فالکون ۹ روی سکوی شناور با عبور از ابرها می‌تواند نشان‌دهنده عظمت پروژه‌‌های فضایی باشد.

اسپیس ایکس

اسپیس ایکس و ایلان ماسک اکنون در حال توسعه پروژه اینترنت ماهواره‌ای خود با نام استارلینک هستند. پروژه استارلینک در حال حاضر توسط حدود ۱۷۴۰ ماهواره در مدار زمین تغذیه می‌شود که طبق تخمین‌های صورت گرفته می‌تواند به ۹۰ هزار مشتری خدمات خود را ارائه کند. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sampple
    sampple | ۱۱ شهریور ۱۴۰۰

    چطور میشه یه موشک بره بعد دوباره بیاد بشینه سرجاش!!! واقعا عجیبه

مطالب پیشنهادی