ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزارت دادگستری آمریکا از گوگل به دلیل سیاست تبلیغات این شرکت شکایت می‌کند

به گزارش بلومبرگ، وزارت دادگستری ایالات متحده قصد دارد دومین شکایت خود علیه گوگل شرکت زیرمجموعه آلفابت را ثبت کند و این بار سیاسیت تبلیغات این شرکت را هدف قرار داده است. گوگل و چندین ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

به گزارش بلومبرگ، وزارت دادگستری ایالات متحده قصد دارد دومین شکایت خود علیه گوگل شرکت زیرمجموعه آلفابت را ثبت کند و این بار سیاسیت تبلیغات این شرکت را هدف قرار داده است.

گوگل و چندین غول فناوری دیگر به دلیل اتخاذ برخی سیاست‌ها، با دادخواست‌ها و شکایت‌های مختلفی از سوی سازمان‌های دولتی روبرو هستند.

گوگل

گوگل در پاسخ به این گزارش ضمن حمایت از سیاست‌های خود با ارسال ایمیلی اعلام کرد:

گوگل با فناوری‌های تبلیغاتی خود به وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها کمک می‌کند تا محتوای خود را تامین کنند، باعث رشد مشاغل کوچک ‌می‌شود و از کاربران در برابر شیوه‌های سواستفاده از حریم خصوصی محافظت می‌کند.

اکتبر سال گذشته، وزارت دادگستری از گوگل به دلیل استفاده غیرقانونی از سهم و قدرت خود در بازار برای سرکوب سایر رقبا شکایت کرده بود و دادگاه این پرونده قرار است در سپتامبر ۲۰۲۳ برگزار شود. همچنین شکایت دیگری توسط ۳۸ ایالت و قلمرو ایالات متحده به ثبت رسید که غول فناوری را به استفاده از قدرت خود در بازار برای تبدیل شدن به موتور جستجو اصلی خودروها، تلویزیون‌ها و اسپیکرها متهم می‌کرد.

وزارت دادگستری همچنین از مسدود کردن برخی کوکی‌ها در مرورگر کروم به دلیل افزایش حریم خصوصی کاربران توسط گوگل ابراز نگرانی کرده است. این کار غول موتور جستجو باعث شد تا ابزار جمع‌آوری اطلاعات رقبای این شرکت دیگر به عملکرد خود در مرورگر کروم ادامه ندهد و به همین دلیل از گوگل شکایت کردند. در ادامه همین پرونده‌ها، گوگل هفته گذشته به ارائه تخفیف ویژه‌‌ای برای کارمزد پلی استور خود به نتفلیکس متهم شده بود.

بازرسان وزارت دادگستری ایالات متحده هم اکنون با کمک مدیران صنعت تبلیغات در حال بررسی این موضوع هستند که سیاست حذف کوکی‌های شخص ثالث در مرورگر کروم تا چه میزان به رقبای کوچک‌تر آسیب وارد می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی