ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

راکت آلفای شرکت خصوصی فایرفلای در اولین پرتاب آزمایشی خود منفجر شد [تماشا کنید]

شرکت هوا و فضای خصوصی فایرفلای امروز اولین راکت خود را از پایگاه فضایی وندنبرگ کالیفرنیا به فضا فرستاد. این راکت تعدادی محموله به همراه خود داشت تا در مدار نزدیک زمین یا LEO قرار ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۶

شرکت هوا و فضای خصوصی فایرفلای امروز اولین راکت خود را از پایگاه فضایی وندنبرگ کالیفرنیا به فضا فرستاد. این راکت تعدادی محموله به همراه خود داشت تا در مدار نزدیک زمین یا LEO قرار بگیرد. این راکت طبق برنامه از سکوی پرتاب بلند شد و در مرحله اول پرتاب کاملا عادی پرواز می‌کرد تا اینکه یک ناهنجاری را تجربه کرد و منفجر شد. این انفجار باعث شد تا تمام محموله از بین برود و نابود شود.

این پرتاب در واقع اولین پرواز آزمایشی از اولین سیستم پرتاب فایرفلای به نام آلفا بود. باید گفت که در صنعت هوا و فضا، بلند شدن راکت از سکوی پرتاب به خودی خود یک دستاورد محسوب می‌شود. این راکت چند دقیقه پس از پرتاب از سکو دچار ناهنجاری شد. همچنین محلی که این ناهنجاری رخ داد دقیقا جایی است که فضاپیما در حال خروج از اتمسفر زمین است و بیشترین فشار ایرودینامیکی روی بخش‌های مختلف آن وارد می‌شود.

فایرفلای چند دقیقه پس از این اتفاق در توییتر خود گفت که در راستای حفظ پروتکل‌های امنیتی، کارکنان از محوطه خارج شده‌اند و خطر برخورد قطعات راکت را به حداقل رساندند. این کمپانی به زودی جزئیاتی را از این ماموریت و انفجار راکت آلفا منتشر خواهد کرد.

شرکت خصوصی فایرفلای ابتدا در سال ۲۰۱۴ میلادی با هدف انجام پرتاب‌های تجاری تاسیس شد. این شرکت در سال ۲۰۱۷ میلادی ورشکست شد و با تغییر نام به شرکت «هوا و فضای فایرفلای» نجات یافت. راکت آلفای این شرکت سیستم پرتاب کوچکی است که می‌تواند تا یک تن محموله را به مدار نزدیک زمین برساند. این شرکت در حال توسعه راکت بتای خود است که می‌تواند تقریبا تا ۸ تن محموله را به این مدار حمل کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی