ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

قاضی فدرال: موضوع ضبط صدای کاربران از طریق سیری اپل باید با دقت بررسی شود

تاکنون خبرهای مختلفی درباره ضبط مکالمات کاربران از طریق دستیار هوشمند صوتی اپل یعنی «سیری» منتشر شده است. با وجودی که اپل این موضوع را رد می‌کند، اما به گزارش رویترز، قاضی فدرال براساس مستندات ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

تاکنون خبرهای مختلفی درباره ضبط مکالمات کاربران از طریق دستیار هوشمند صوتی اپل یعنی «سیری» منتشر شده است. با وجودی که اپل این موضوع را رد می‌کند، اما به گزارش رویترز، قاضی فدرال براساس مستندات پرونده‌ای که به دستش رسیده، انگشت اتهام را به سمت اپل گرفته و می‌گوید باید از اپل به دلیل نقض قوانین حریم خصوصی شکایت شود.

به گفته «جفری وایت» قاضی منطقه‌ای ایالت متحده شاکیان پرونده می‌توانند ثابت کنند که سیری به طور معمول مکالمات خصوصی آن‌ها را به دلیل «فعال‌سازی ناخواسته» ضبط کرده و اپل این داد‌ه‌ها را در دسترس شرکت‌های ثالث مانند شرکت‌های تبلیغاتی قرار داده است. این موضوع در حالی مطرح می‌شود که اپل می‌گوید دستیار هوشمند صوتی این شرکت معمولا زمانی فعال می‌شود که جملات خاصی مانند «Hey, Siri» استفاده شده باشد.

سیری

در گزارش رویترز آمده است، یکی از کاربران ادعا می‌کند سیری مکالمات خصوصی او با پزشک خود در مورد نوعی درمان با جراحی را ضبط کرده و پس از آن تبلیغات هدفمندی درباره درمان مربوطه دریافت کرده است. همچنین دو نفر دیگر ادعا می‌کنند که بحث‌ آن‌ها در مورد کفش‌های کتانی ایر جردن، عینک‌های آفتابی Pit Viper و رستوران‌های زنجیره‌ای آلیو گاردن باعث شده است تا تبلیغات مربوط به این موارد برای آن‌ها ارسال شود.

قاضی مستقر در اوکلند، کالیفرنیا عنوان کرد که شاکیان می‌توانند از اپل به دلیل نقض قانون فدرال Wiretap (استراق سمع تلفنی)، قانون حفظ حریم خصوصی کالیفرنیا و نقض قرارداد شکایت کنند. اپل و وکلای شاکیان تاکنون نسبت به این گزارش واکنشی نشان نداده‌اند.

همچنین چند ماه گذشته در گزارش مشابهی، اعلام شده بود که دستیار هوشمند گوگل بدون اطلاع کاربران صدای آن‌ها را ضبط می‌کند. با این وجود گوگل نسبت به این گزارش واکنش نشان داد و اعلام کرد دستیار صوتی قبل از فراخوانی با Hey Google در حالت آماده به کار قرار دارد و ممکن است صداهایی را برای سرعت بخشیدن به تشخیص فراخوانی دریافت و پردازش کند اما هیچ صدایی را ضبط و شنود نمی‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی