ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هیوندای کسپر معرفی شد؛ یک کراس‌اوور ریزجثه با طراحی فانتزی

هیوندای اولین تصاویر رسمی از کراس‌اوور ریزجثه کسپر (Casper) را منتشر کرد. این کراس‌اوور از طراحی فانتزی برخوردار بوده و با تقریبا 3.6 متر طول در کلاس A طبقه‌بندی می‌شود. قرار است هیوندای این کراس‌اوور ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

هیوندای اولین تصاویر رسمی از کراس‌اوور ریزجثه کسپر (Casper) را منتشر کرد. این کراس‌اوور از طراحی فانتزی برخوردار بوده و با تقریبا 3.6 متر طول در کلاس A طبقه‌بندی می‌شود. قرار است هیوندای این کراس‌اوور جدید را علاوه‌بر سرزمین مادری، در بازار هندوستان نیز عرضه کند.

شاید شما هم مثل ما با شنیدن واژه کسپر به یاد روح مهربانی میفتید که در فیلمی به همین نام ایفای نقش کرده بود. اما هیوندای می‌گوید این نام از یک اسکیت‌باز معروف دهه 70 اقتباس شده است.

چراغ‌های گرد LED نصب شده روی سپر جلو را باید جالب‌ترین المان طراحی هیوندای کسپر دانست. مثل سانتافه و توسان جدید چراغ‌های این کراس‌اوور کوچک شهری نیز ساختاری دو تکه دارند. در مدل پایه جلوپنجره نقره‌ای با شبکه مثلثی‌شکل به کار برده شده، ولی در تریم بالاتر «اکتیو» دو ورودی هوای گرد در طرفین جلوپنجره مشکی دیده می‌شود. این ورودی‌ها احتمالا جریان هوا را به سمت اینترکولر هدایت می‌کنند که آن هم نشان‌دهنده بهره‌مندی از موتور توربوشارژ است.

در نمای عقب چراغ‌های سرتاسری گرافیک جذابی داشته و با شیشه اصلی ادغام شده‌اند. دو چراغ شبرنگ گرد هم که با چراغ‌های اصلی جلو حالتی قرینه‌ای دارند، یادآور چراغ‌های جلو هستند.

 هیوندای کسپر با ویژگی‌هایی چون محافظ‌های سپر، پلاستیک‌های اطراف بدنه، برجستگی کاپوت، گلگیرهای زاویه‌دار، ریل‌های سقفی و ارتفاع نسبتا زیاد از سطح زمین سعی می‌کند خود را شبیه شاسی‌بلندهای آفرود نشان بدهد، اما همه ما می‌دانیم که این‌ها صرفا جنبه تزئینی دارند! نکته عجیب اینکه نسبت‌های کلی بدنه، ستون A مشکی و لبه پنجره‌ها تا حد زیادی یادآور سوزوکی Ignis هستند، مدلی که جزو رقبای اصلی کسپر در هند به شمار می‌رود.

با 3.95 متر طول، 1.59 متر عرض، 1.57 متر ارتفاع و 2.4 متر فاصله محوری هیوندای کسپر ابعاد واقعا کوچکی دارد. این خودرو بر اساس پلتفرم K1 که پیشتر مدل‎‌هایی مثل هیوندای i10 و کیا پیکانتو بر مبنای آن ساخته ‌شده‌اند، تولید می‌شود.

در کره جنوبی کسپر با دو موتور 1 لیتر سه سیلندر MPI  و T-GDI وارد بازار خواهد شد. این دو موتور در i10 به ترتیب 75 و 99 اسب بخار قدرت دارند و با گیربکس 5 سرعته دستی یا خودکار ترکیب شده‌اند. انتظار می‌رود این کراس‌اوور جدید در بازار هندوستان با موتور 1.2 لیتری Kappa MPI نیز که 83 اسب بخار قدرت دارد، به فروش برسد. پیش‌بینی می‌شود در میانه‌های سال 2023 نسخه تمام الکتریکی کسپر با قوای محرکه ساخت بورگ‌وارنر از راه برسد.

گفتنی است تولید هیوندای کسپر از 15 سپتامبر آغاز می‌شود. از این رو تا زمان رونمایی رسمی و اطلاعاتی از قبیل قیمت، تاریخ عرضه و بازارهای هدف نباید زیاد منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی