ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فوجی‌فیلم از دوربین مدیوم فرمت GFX50S II رونمایی کرد

فوجی‌فیلم از دوربین جدیدی به نام GFX50S II رونمایی کرده که اگرچه قیمت بدنه‌اش ۳۹۹۹ دلار است، اما مقرون به‌صرفه‌ترین دوربین مدیوم فرمت این کمپانی محسوب می‌شود. فوجی‌فیلم دو دوربین X-T30 II و X-T3 WW ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

فوجی‌فیلم از دوربین جدیدی به نام GFX50S II رونمایی کرده که اگرچه قیمت بدنه‌اش ۳۹۹۹ دلار است، اما مقرون به‌صرفه‌ترین دوربین مدیوم فرمت این کمپانی محسوب می‌شود. فوجی‌فیلم دو دوربین X-T30 II و X-T3 WW را هم معرفی کرده است.

این دوربین به سنسور مدیوم فرمت ۵۱.۴ مگاپیکسلی مجهز شده است. این سنسور ۵۵ میلی‌متری نسبت به سنسورهای فول فریم عادی ۳۵ میلی‌متری تا ۱.۷ برابر بزرگتر است. این سنسور در دوربین‌های با قیمت مشابه فوجی‌فیلم GFX50S II مانند سونی A7R IV، کانن EOS R و پاناسونیک S1R پیدا می‌شود.

در کنار سنسور بزرگ، دوربین جدید فوجی‌فیلم از لرزشگیر ۵ محوره درون بدنه هم بهره می‌برد که طبق ادعای سازنده‌اش، تا ۶.۵ استاپ تثبیت را ارائه می‌کند.

فوجی‌فیلم GFX50S II

این دوربین همچنین از قابلیت پیکسل شیفت مولتی-شات هم پشتیبانی می‌کند که سنسور را در میان عکس‌ها حرکت می‌دهد تا با یکدیگر ترکیب شوند و تصاویر ۲۰۰ مگاپیکسلی بگیرد.

فوجی‌فیلم GFX50S II از فوکوس خودکار تشخیص چهره و چشم پشتیبانی می‌کند، البته سیستم فوکوس خودکار این دوربین از نوع تشخیص کنتراست و نه تشخیص فاز است. علاوه بر این، ضبط ویدیو هم روی 1080p محدود شده است.

از نظر طراحی این دوربین شباهت زیادی به دوربین GFX100S دارد و از بدنه یکسان، نمایشگر ۱.۸ اینچی LCD در بخش بالایی و نمایشگر LCD اصلی ۳.۲ اینچی بهره می‌برد. برای ساخت بدنه آن از آلیاژ منیزیم استفاده شده است.

فوجی‌فیلم GFX50S II

قیمت دوربین فوجی‌فیلم GFX50S II تنها برای بدنه برابر ۳۹۹۹ دلار است و در صورت سفارش آن با لنز GF 35-70mm F4.5-5.6 WR به ۴۴۹۹ دلار می‌رسد. بد نیست بدانید قیمت نسخه قبلی این دوربین یعنی GFX50S برابر ۵۴۹۹ دلار است.

فوجی‌فیلم در کنار این محصول، از دوربین X-T30 II هم رونمایی کرده که پیشرفت‌های کمی نسبت به نسل قبلی‌اش دارد. از بهبودهای آن می‌توان به نمایشگر ۱.۶۲ میلیون دات LCD، فوکوس بهتر در شرایط نوری ضعیف و ردیابی سوژه و دو حالت شبیه‌سازی ویدیو با نام‌های Classic Neg و ETERNA Bleach Bypass اشاره کرد.

قیمت فوجی‌فیلم X-T30 II برای بدنه برابر 899 دلار است و با لنز XC 15-45mm F-3.5-5.6 پاور زوم و 55-15 میلی‌متر F2.8-4 به ترتیب به ۹۹۹ و ۱۲۹۹ دلار می‌رسد.

فوجی‌فیلم همچنین از دوربین X-T3 WW هم رونمایی کرده که نسخه ارزان‌تر X-T3 است و در جعبه آن شارژر قرار نمی‌گیرد. قیمت بدنه آن برابر ۱۰۹۹ دلار است و با لنز 55-18 میلی‌متر F2.8-4 به ۱۴۹۹ دلار می‌رسد.

این سه دوربین جدید فوجی‌فیلم ماه آینده میلادی روانه بازار خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی