ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ب‌ام‌و i Vision Circular معرفی شد؛ کانسپتی از یک خودروی شهری قابل بازیافت

ب‌ام‌و از کانسپتی متفاوت در نمایشگاه خودروی مونیخ پرده‌برداری کرد. این کانسپت i Vision Circular نام دارد و تصویری از یک خودروی برقی چهارنفره کوچک در سال 2040 را مجسم می‌کند. باواریایی‌ها در توسعه این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۵:۴۵

ب‌ام‌و از کانسپتی متفاوت در نمایشگاه خودروی مونیخ پرده‌برداری کرد. این کانسپت i Vision Circular نام دارد و تصویری از یک خودروی برقی چهارنفره کوچک در سال 2040 را مجسم می‌کند. باواریایی‌ها در توسعه این اتومبیل مفهومی خاص بر فاکتورهایی مثل استفاده از مواد پایدار و کابین لوکس تمرکز کرده‌اند، به همین جهت طراحی آن مبتنی بر 100 درصد مواد بازیافتی است.

کانسپت ب‌ام‌و i Vision Circular از نظر طراحی هم در مقایسه با محصولات قبلی کمپانی و هم در مقایسه با مدل‌های تولیدی توسط سایر کمپانی‌ها، طراحی منحصربفردی دارد. خوشبختانه جلوپنجره معروف ب‌ام‌و در این مفهومی به روال سابق بازگشته و از ابعادی متعارف برخوردار است؛ ضمن اینکه خطوط شبکه داخلی آن کاملا جدید هستند. در طرفین این المان چراغ‌های LED جا خوش کرده‌اند، این چراغ‌ها ساختاری دوگانه دارند و بطور کلی می‌توان آنها را دو خط موازی مورب توصیف کرد.

شیشه جلوی یکپارچه با سقف را باید دیگر ویژگی جالب کانسپت ب‌ام‌و i Vision Circular دانست. رینگ‌های این مفهومی آینده‌نگرانه پره‌های باریکی دارند و مشخص است که به همراه قاب شیشه‌های جانبی با الگوبرداری از جلوپنجره خلق شده‌اند. در قسمت عقب شاهد چراغ‌های LED سرتاسری هستیم. گرافیک این چراغ‌ها نیز از خطوط مورب تشکیل یافته و در هماهنگی با جلوپنجره و رینگ‌هاست.

کابین کانسپت ب‌ام‌و i Vision Circular بسیار مدرن طراحی شده؛ باواریایی‌ها می‌گویند در ساخت اجزای این قسمت از موادی اختصاصی، تکنینک‌های مونتاژ نوین و فناوری چاپ سه‌بعدی استفاده کرده‌اند. برای مثال داشبورد این خودروی مفهومی با بهره‌گیری از مواد کریستالی یک‌تکه ساخته شده تا نیاز به چسب کاهش پیدا کند.

همانطور که در تصاویر ضمیمه‌شده می‌توانید مشاهده نمایید، در کانسپت ب‌ام‌و i Vision Circular خبری از نمایشگر رایج برای سیستم اینفوتینمنت نیست. در عوض اطلاعات لازم روی قسمت پایینی شیشه جلو نمایش داده می‌شوند.

چهار صندلی راحتی نصب شده در داخلی کابین، دیگر ویژگی جذاب کابین جدیدترین مفهومی ب‌ام‌و است. این صندلی‌ها با استفاده از پلاستیک‌ بازیافتی تولید شده و فریم آنها جنسی از آلومینیوم دارد. فرمان نیز ماحصل فناوری چاپ سه‌بعدی بوده و با استفاده از پودر مخصوص چوب ساخته شده است.

ناگفته پیداست i Vision Circular وارد فاز تولید نخواهد شد، حداقل در آینده نزدیک؛ اما به احتمال زیاد ب‌ام‌و از تجارب بدست آمده در فرایندهای طراحی و تولید بخش‌های مختلف این خودرو، در مدل‌های آتی خود بهره خواهد برد.

شایان ذکر است نمایشگاه خودروی مونیخ امسال با کولاک مرسدس بنز و رونمایی از چند مدل برقی آغاز شد. اما رقیب سنتی این کمپانی یعنی ب‌ام‌و هم بیکار ننشسته و چند مدل برقی جدید خود – از جمله شاسی‌بلند iX، سدان i4 و کراس‌اوور هیدروژنی iX5 – را به این نمایشگاه آورده است. البته اکثر این مدل‌ها قبلا رونمایی شده‌‌اند و حالا علاقه‌مندان می‌توانند آنها را از نزدیک مشاهده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • MAHDI_GERMANI G
    MAHDI_GERMANI G | ۱۸ شهریور ۱۴۰۰

    لاستیکش پراید رو میخره

  • Ubinotech
    Ubinotech | ۱۷ شهریور ۱۴۰۰

    wooow

مطالب پیشنهادی