ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اروپا با روند کنونی نمی‌تواند به هدف کاهش ۵۵ درصدی گازهای گلخانه‌ای تا ۲۰۳۰ برسد

مدتی است اروپا در حال کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای است و تاکنون موفق بوده، اما طبق گزارشی که شرکت «انل» منتشر کرده، سرعت پیشروی در کاهش این آلودگی‌ها کافی نیست و شاید اروپا نتواند ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

مدتی است اروپا در حال کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای است و تاکنون موفق بوده، اما طبق گزارشی که شرکت «انل» منتشر کرده، سرعت پیشروی در کاهش این آلودگی‌ها کافی نیست و شاید اروپا نتواند طبق توافقنامه ۲۰۳۰ موفق به کاهش ۵۵ درصدی گازهای گلخانه‌ای تا این تاریخ نشود.

انل، یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید انرژی پاک در بیش از ۳۰ کشور اروپایی است که اخیرا گزارشی درباره وضعیت آلودگی اروپا منتشر کرده. انل در این گزارش اخطار داده که اگر اروپا به روند کنونی خود ادامه دهد، نمی‌تواند تاثیر کافی در کاهش گازهای گلخانه‌ای داشته باشد.

اتحادیه اروپا طبق قراردادی در نظر داشت تا سال ۲۰۳۰ میلادی، ۵۵ درصد از تولیدات گازهای گلخانه‌ای خود را کاهش دهد، اما با روندی که کشورهای عضو اتحادیه در پیش گرفته‌اند، احتمالا چنین هدفی تا سال ۲۰۵۱ محقق نخواهد شد. علاوه بر این، اروپا طبق این قرارداد درنظر دارد تا همان سال بتواند ۴۰ درصد از انرژی موردنیاز خود را با انرژی‌های تجدیدپذیر مثل خورشید و باد تامین کند. این گزارش متذکر شده که با شرایط کنونی، این هدف نیز تا سال ۲۰۴۳ میلادی امکان‌پذیر نخواهد بود.

اهداف اقلیمی اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۵۰

انل در این گزارش پیشنهاد داده اتحادیه اروپا می‌تواند با سرمایه‌گذاری ۳.۶ میلیارد یورویی در این زمینه به هدف خود در سال ۲۰۳۰ برسد. مسئولین نیز باید سیاست‌های خود را در جهتی تعیین کنند تا برنامه‌های مربوطه به اقدامی فوری تبدیل شوند. این سیاست‌ها شامل همکاری گسترده‌تر بین اعضای اتحادیه و استراتژی‌های منطقه‌ای برای یکسوسازی قیمت‌ها در بازارهای اروپایی می‌شود.

با این حال باید درنظر گرفت که این شرایط در واقع مشوقی برای شرکتی مثل انل است. سرمایه‌گذاری در این زمینه می‌تواند به بازار کار انرژی‌های تجدیدپذیر انل کمک کند. نتایج این گزارش می‌تواند به تعیین کارهای باقی مانده در این زمینه کمک کند و اتحادیه اروپا نیز شاید نصیحت‌های بزرگترین تامین‌کننده انرژی خود را پذیرفت و برای تولید انرژی‌های پاک بیشتر تلاش کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی