ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

رنو مگان E-Tech معرفی شد؛ آغازگر فصل برقی برای فرانسوی‌ها

رنو طبق وعده قبلی خود با افتتاح نمایشگاه خودروی مونیخ، از نسخه برقی مگان با پسوند E-Tech رونمایی کرد. این خودرو که در حقیقت مدل تولیدی کانسپت سال قبل eVision محسوب می‌شود، بر مبنای پلتفرم ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

رنو طبق وعده قبلی خود با افتتاح نمایشگاه خودروی مونیخ، از نسخه برقی مگان با پسوند E-Tech رونمایی کرد. این خودرو که در حقیقت مدل تولیدی کانسپت سال قبل eVision محسوب می‌شود، بر مبنای پلتفرم CMF-EV توسعه یافته و اشتراکات فراوانی با نیسان آریا دارد. صفر تا صد قوی‌ترین نسخه مگان E-Tech برابر با 7.4 ثانیه و حداکثر سرعت آن 160 کیلومتر در ساعت است؛ این نسخه با شارژ کامل توانایی پیمایش 470 کیلومتر مسافت را دارد.

رنو مگان E-Tech تا حد زیادی به مدل کانسپت وفادار باقی مانده و تفاوت چندانی با آن ندارد. این خودرو اولین ساخته کمپانی است که لوگوی جدید موسوم به Nouvel’R روی آن نصب شده و ابعاد آن عبارتند از 4.21 متر طول، 1.78 متر عرض، 1.5 متر ارتفاع و 2.7 متر فاصله محوری.

در مدل پایه رینگ‌های 18 اینچی وظیفه حفظ رنو مگان E-Tech را روی زمین بر عهده دارند. در مدل‌های پرچمدار این وظیفه به رینگ‌های 20 اینچی محول می‌شود. چراغ‌های باریک و سرتاسری تماما LED در عقب، خط شانه مرتفع، شیب زیاد سقف و دستگیره‌های کشویی مخفی‌شونده از دیگر خصوصیات این کراس‌اوور الکتریکی به شمار می‌روند.

در ساخت رنو مگان E-Tech از پلتفرم CMF-EV استفاده شده، همان پلتفرمی که قبلا در توسعه نیسان آریا نیز به کار رفته است. نیروبخش این خودرو یک موتور الکتریکی است که در نسخه‌های مختلف خروجی متفاوتی دارد.

در مدل‌های پایه خروجی این موتور روی 129 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تنظیم شده؛ اما در تریم‌های رده‌بالا خروجی آن به 215 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است.

سنگین‌ترین نسخه مگان E-Tech وزنی برابر با 1624 کیلوگرم دارد

به گفته رنو، قوی‌ترین تریم مگان E-Tech در عرض 7.4 ثانیه صفر تا صد را طی کرده و قادر است تا 160 کیلومتر بر ساعت (محدود شده بصورت الکترونیکی) سرعت بگیرد. پک باتری لیتیوم یون این خودرو ساخت کمپانی ال‌جی است و 395 کیلوگرم وزن دارد. این پک در دو ظرفیت 40 و 60 کیلووات ساعتی برای مگان E-Tech عرضه خواهد شد.

پک باتری رنو مگان E-Tech تنها 110 میلیمتر ضخامت دارد

مدل پایه مجهز به پک باتری 40 کیلووات ساعتی با شارژ کامل تا 299 کیلومتر مسافت را پشت سر می‌گذارد. این رقم برای مدل مجهز به پک 60 کیلووات ساعتی 470 کیلومتر اعلام شده است.

رنو ادعا می‌کند در صورت شارژر شبانه 8 ساعتی با سوکت دیواری 7.4 کیلوواتی، انرژی لازم برای پیمایش مسافت 399 کیلومتری در باتری ذخیره می‌شود. البته مگان E-Tech با فناوری شارژ سریع نیز سازگار است و با 30 دقیقه اتصال به شارژر پرسرعت 130 کیلوواتی، می‌تواند مسافتی در حدود 400 کیلومتر را طی کند.

مگان E-Tech به فناوری بازیابی انرژی ترمز چهار مرحله‌ای مجهز است

برای رانندگی با رنو مگان E-Tech چند حالت تعریف شده که عبارتند از اقتصادی، راحت، اسپرت و شخصی‌ساز. سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع چند اتصالی است.

رنو کابین مگان E-Tech را کاکپیت OpenR توصیف می‌کند. در این سبک از طراحی که پیشتر در کانسپت‌های کمپانی نظیر آن را مشاهده کرده بودیم، بر سادگی و تمرکز بر راننده تاکید شده است.

نمایشگر 12.3 اینچی پشت فرمان این خودرو به نمایشگر 12 اینچی سیستم اینفوتینمنت ختم شده و در ترکیب با آن ساختاری مشابه با حرف L برعکس ایجاد کرده است. البته در مدل‌ پایه ابعاد نمایشگر سیستم اینفوتینمنت به 9 اینچ تنزل می‌یابد.

رنو مانور ویژه‌ای روی راحتی و آرامش کابین مگان E-Tech می‌دهد

نکته جالب اینکه رنو مگان E-Tech به سیستم عامل اندروید اتوموتیو با سرویس‌های گوگل (مثل دستیار و نقشه) تجهیز شده و پردازش‌های لازم توسط یک پردازنده ساخت اسنپدراگون انجام می‌گیرد.

در کابین این خودرو 4 پورت USB برای شارژ لوازم الکترونیکی تعبیه شده است

در حالت استاندارد رنو مگان E-Tech با سیستم صوتی Arkamy به دست مشتری خواهد رسید، اما در صورت علاقه امکان سفارش نمونه با کیفیت‌تر 9 کاناله و 410 واتی هارمن کاردون برای خریداران وجود دارد. این کراس‌اوور برقی از 26 سیستم کمکی راننده در سه دسته رانندگی، پارک کردن و ایمنی – بهره‌ می‌برد و توانایی هدایت خودکار سطح 2 را داراست.

از آنجایی که پیشرانه‌های الکتریکی فضای کمی را اشغال می‌کنند، رنو مگان E-Tech از فضای داخلی گسترده‌ای برخوردار است و با وجود ابعاد بیرونی کوچک‌تر از برادر بنزینی خود، کابینی به همان میزان جاداری دارد. حجم قسمت بار این خودرو 440 لیتر است و علاوه‌بر آن 22 لیتر دیگر فضا برای کابل شارژ در زیر کاپوت تعبیه شده است. محفظه‌های مختلف موجود در کابین هم جمعا 30 لیتر حجم دارند.

رنو مگان E-Tech در کارخانه موسوم به ElectriCity در شمال فرانسه تولید خواهد شد. عرضه این خودرو در اروپا برای مارس 2022 برنامه‌ریزی شده و ثبت سفارشات مشتریان هم از فوریه سال آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در رابطه با قیمت فعلا حرفی به میان نیامده، ولی انتظار می‌رود رقم پرداختی برای آن مشابه رقیب اصلی یعنی فولکس واگن ID.3 باشد. ژرمن‌ها برای این اتومبیل الکتریکی چیزی در حدود 30 هزار یورو (بدون احتساب مشوق مالیاتی) طلب می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی