ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اسمارت کانسپت #1 معرفی شد؛ نمایش خلاقیت طراحی ایرانی در مونیخ

برند اسمارت که در حال پوست‌اندازی و تغییر ماهیت است، از یک مدل مفهومی در نمایشگاه خودروی مونیخ پرده‌برداری کرد. این مفهومی، کانسپت #1 نام دارد و از یک پیشرانه تمام الکتریمی بهره می‌برد. نکته ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

برند اسمارت که در حال پوست‌اندازی و تغییر ماهیت است، از یک مدل مفهومی در نمایشگاه خودروی مونیخ پرده‌برداری کرد. این مفهومی، کانسپت #1 نام دارد و از یک پیشرانه تمام الکتریمی بهره می‌برد. نکته جالب اینکه این کراس‌اوور توسط محمدحسین امینی یکتا، طراح ایرانی گروه دایملر خلق شده است.

اسمارت کانسپت #1 اولین خودروی کمپانی پس از کنار گذاشتن موتورهای درون‌سوز در سال 2019 به شمار می‌رود، همچنین این اتومبیل مفهومی اولین مدلی است که پس از همکاری دایملر و جیلی توسعه می‌یابد. شاید بدانید از این به بعد محصولات اسمارت توسط مرسدس طراحی، اما توسط جیلی در چین مهندسی و تولید خواهند شد.

این خودرو Concept No.1 نام دارد و کانسپت شماره یک خوانده می‌شود

با 4290 متر طول، 1910 میلیمتر عرض و 1698 میلیمتر ارتفاع، این کراس‌اوور برقی اندکی کوچک‌تر از مرسدس بنز EQA است. احتمالا فکر کنید این دو دارای پلتفرم مشترکی هستند، اما همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، مهندسی محصولات اسمارت در بخش فنی به جیلی واگذار شده و کانسپت #1 بر مبنای پلتفرمی چینی ساخته شده است.

در نمای بیرونی کانسپت #1 ساده طراحی شده و از بدنه‌ای با سطوح یکدست و سیال برخوردار است. چراغ‌های اصلی این خودرو قابی مثلثی دارند و با یک نوار باریک به هم متصل هستند. همانند برخی از کانسپت‌های دیگر، جلوپنجره این مفهومی نیز حجیم بوده و نورپردازی شده است.

قسمت پایینی ستون C و لبه‌های پنجره اسمارت کانسپت #1 به رنگ مشکی هستند، از این رو حالت معلق بودن سقف به بیننده القا می‌شود. در این مفهومی دو رگه خبری از ستون B نیست و لولاهای درهای عقب در پشت قرار دارند. به عبارت دیگر درهای #1 همانند محصولات رولزوریس خلاف جهت هم باز می‎‌شوند، برای باز کردن هم کافی است یک المان نورانی مخصوص را لمس کرد.

امکان استفاده از یک اپلیکیشن موبایلی به عنوان کلید دیجیتال برای کانسپت #1 وجود دارد

اسمارت می‌گوید با وجود ابعاد کوچک، فضای کابین کانسپت #1 به خاطر کف تخت و نصب رینگ‌های 21 اینچی در چهار گوشه اتاق جزو نقاط قوت آن است. این کانسپت چهار نفره طراحی شده، اما نسخه تولید انبوه به احتمال زیاد پنج نفره خواهد بود. سقف پانورامیک بزرگ از دیگر نقاط قوت اسمارت کانسپت #1 به شمار می‌رود.

کابین کانسپت #1 حس و حالی مدرن و آینده‌نگرانه دارد و کمی محصولات مرسدس را در ذهن تداعی می‌کنند، به‌ویژه نمایشگر 12.8 اینچی تبلت‌مانند آن که روی بخش فوقانی داشبورد نصب شده است.

درباره مشخصات فنی متاسفانه اطلاعاتی منتشر نشده و فقط می‌دانیم که یک پیشرانه برقی وظیفه تامین نیرو را بر عهده دارد. همچنین اسمارت تایید کرده این خودرو به سیستم‌های کمک راننده پیشرفته مجهز است و از آپدیت‌های از راه دور نرم‌افزاری پشتیبانی می‌کند.

گفته می‌شود نسخه تولیدی اسمارت #1 سال 2023 وارد اروپا و چین خواهد شد. با توجه به ترک بازار آمریکا توسط اسمارت در سال 2019 احتمالا این خودرو در ایالات متحده عرضه نخواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی