ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ حسگر دوربین موبایل ۵۷۶ مگاپیکسلی توسعه دهد

هفته گذشته سامسونگ از «ایزوسل HP1»، اولین سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی موبایل جهان رونمایی کرد. اما ظاهرا کره‌ای‌ها قصد دارند پا را فراتر گذاشته و طی چهار سال آینده از حسگر دوربین موبایل ۵۷۶ مگاپیکسلی رونمایی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

هفته گذشته سامسونگ از «ایزوسل HP1»، اولین سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی موبایل جهان رونمایی کرد. اما ظاهرا کره‌ای‌ها قصد دارند پا را فراتر گذاشته و طی چهار سال آینده از حسگر دوربین موبایل ۵۷۶ مگاپیکسلی رونمایی کنند.

بعد از تراشه موبایل که به موضوعی قابل توجه برای تولیدکنندگان موبایل تبدیل شده است، حسگرهای دوربین نیز از اهمیت ویژه‌ای برای آن‌ها برخوردارند.

«هاچانگ لی»، مدیر ارشد بخش حسگرهای خودکار سامسونگ در اجلاس SEMI Europe که اول ماه سپتامبر برگزار شد، در اسلایدی تاریخچه حسگرهای دوربین این شرکت را به نمایش گذاشت و نقشه راه احتمالی بعدی سامسونگ را نیز به تصویر کشید. در این نقشه راه، یک سنسور ۵۷۶ مگاپیکسلی در سال ۲۰۲۵ به چشم می‌خورد.

معمولا پیکسل‌‌ها، اطلاعات نور و به ویژه رنگ را ثبت می‌کنند، در نتیجه کاربران تصور می‌کنند که هر چقدر پیکسل‌ها بیشتر باشند،‌ تصویر بهتری به دست خواهد آمد. اما حقیقت آن است که عوامل دیگری از جمله لنزها، دقت رنگ، وضعیت نوردهی، وایت بالانس و غیره نیز در تولید تصاویر باید مورد توجه قرار بگیرند. اپل و سپس گوگل ثابت کرده‌اند که چگونه حتی سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی با پردازشگرهای قدرتمند می‌توانند از دوربین‌های بزرگتر، عملکرد بهتری داشته باشند.

تلاش برای افزایش تعداد پیکسل در سنسورهای گوشی‌های هوشمند می‌تواند عواقبی به همراه دارد. یکی از بزرگترین مشکلات چنین رویکردی، نشت سیگنال بین پیکسل‌های نزدیک به یکدیگر است که البته سامسونگ برای جلوگیری از آن از فناوری ایزوسل استفاده می‌کند. با این وجود، افزایش تعداد پیکسل‌ها می‌تواند چالش‌های تولید را افزایش دهد.

چنین مشکلاتی مانع رویاپردازی سامسونگ نمی‌شوند و این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ یک حسگر دوربین موبایل ۵۷۶ مگاپیکسلی توسعه دهد.

طی چهار سال آینده ممکن است صنعت عکاسی و موبایل دستخوش تغییرات بسیاری شود و شاید چیزی که امروز سامسونگ در مورد آن صحبت می‌کند، در آینده کاملا دست‌یافتنی باشد.

باید دید کره‌ای‌ها در این مسیر به چه موفقیت‌هایی دست پیدا خواهند کرد و آیا حسگر دوربین موبایل ۵۷۶ مگاپیکسلی می‌تواند تا زمان مشخص شده توسعه پیدا کند و به تولید انبوه برسد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی