ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خرید اینترنتی محصول روستا
تکنولوژی

راهنمای خرید آنلاین: از کدام سایت‌ها محصولات روستایی و بومی بخریم؟

خرید محصولات بومی و روستایی همواره برای آن‌ها که غرق در زندگی شهری شده‌اند، لذت بخش است. اگر چه همواره دردسرهایی برای سفر به روستا و تهیه این محصولات وجود داشته و چگونگی احراز کیفیت ...

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۴:۴۵

خرید محصولات بومی و روستایی همواره برای آن‌ها که غرق در زندگی شهری شده‌اند، لذت بخش است. اگر چه همواره دردسرهایی برای سفر به روستا و تهیه این محصولات وجود داشته و چگونگی احراز کیفیت کالاها یکی از دغدغه‌های همیشگی بوده است.

اما به لطف گسترش تجارت الکترونیک، فروشگاه‌های آنلاین شناخته شده‌ای در این زمینه فعالیت کرده که محصولات روستایی را به دست خریداران شهری می‌رسانند. در ادامه با تعدادی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

باسلام

باسلام را می‌توان یکی از شناخته‌شده‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی برای خرید محصولات بومی و روستایی دانست که هزاران تولید کننده خرد، خانگی و محلی را از مناطق مختلف ایران در دل خود جای داده است.

در این بازار آنلاین، هر تولید کننده‌ای فروشگاه شخصی خود را داشته که به آن غرفه می‌گویند و محصولاتش اعم از خوردنی‌جات، صنایع دستی، پوشاک و ... را مستقیما به خریدار عرضه می‌کند.

باسلام همانند یک شبکه اجتماعی است که کاربران اعم از خریدار و فروشنده می‌توانند یکدیگر را دنبال کنند یا در بستر این پلتفرم با یکدیگر گفتگو داشته باشند.

ارسال سفارش در باسلام به دو صورت «ارزان‌تر» یا «سریع‌تر» است و اکثر غرفه‌داران سفارش مشتری را از طریق پست ارسال می‌کنند که بنابر نوع پیشتاز یا سفارشی، بین 3 تا 5 روز به دست شما می‌رسد. اگر غرفه‌دار با خریدار همشهری بود امکان ارسال با پیک وجود دارد. از همین روی هزینه‌های ارسال با توجه به شهر فروشنده و خریدار متفاوت است. توجه داشته باشید در صورتی که هر محصول را از غرفه متفاوتی بخرید، بایستی هزینه پستی جداگانه‌ای پرداخت کنید.

البته ﺑﻌﻀﯽ از ﻏﺮﻓﻪ‌ﻫﺎ ﺷﺮاﯾﻂ ارﺳﺎل راﯾﮕﺎن دارﻧﺪ که اﮔﺮ ﺑﻪ اﻧﺪازه ﻣﺒﻠﻐﯽ ﮐﻪ ﺧﻮدﺷﺎن مشخص ﮐﺮده‌اﻧﺪ ﺧﺮﯾﺪ ﮐﻨﯿﺪ، ارﺳﺎل ﺳﻔﺎرش ﺷﻤﺎ راﯾﮕﺎن ﻣﯽ‌ﺷﻮد.

پس از هر خرید، باسلام هزینه پرداخت شده را به امانت نزد خود نگه می‌دارد و پس از تحویل محصول به مشتری وجه به حساب فروشنده واریز می‌شود. اگر پیش از ارسال سفارش از خرید خود پشیمان شوید امکان لغو سفارش وجود دارد اما بعد از ارسال سفارش تنها در صورتی می‌توان آن را بازگرداند که محصول دریافت شده مطابق با آنچه سفارش داده شده نباشد، با عکس و اطلاعات غرفه مغایرت داشته یا در مسیر ارسال آسیب دیده باشد. لازم به ذکر است طبق قوانین تجارت الکترونیک ، خریدار تا 7 روز بعد از تسلیم کالا امکان مرجوعی آن را دارد. اگرچه برخی محصولات قابل بازگشت نیستند و حتما قبل از خرید به فهرست اعلام شده توجه کنید.

شما با دعوت از دوستان خود برای پیوستن به باسلام و پس از ثبت خرید آن‌ها، 10هزار تومان اعتبار و یک کد تخفیف 20هزار تومانی 4 بار مصرف دریافت خواهید کرد. همچنین این بازار آنلاین تخفیف‌هایی را برای اولین خرید در نظر گرفته است.

باسلام در کنار وبسایت، اپلیکیشن نیز داشته که امتیاز بالایی در اپ استورها دارد.

دیجی‌کالا

دیجی‌کالا که یکی از اولین گزینه‌ها برای خرید اینترنتی است، دسته بندی به عنوان بومی و محلی در وبسایت خود قرار داده است تا علاقمندان به محصولات روستایی بتوانند کالای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

این محصولات بومی در حوزه‌های خانه و کاشانه، پوشیدنی و اکسسوی، بازی و سرگرمی، خوراکی و آشامیدنی و مد و پوشاک هستند.

پس از ثبت سفارش، اگر در یکی از شهرهای اکسپرس باشید، امکان انتخاب بازه زمانی برای تحویل محصول‌تان دارید در غیر این صورت سفارش شما از طریق پست طی ۴ روز کاری تحویل می‌شود و برای بسیاری از محصولات امکان پرداخت در محل وجود دارد. هزینه ارسال برای خریدهای بالای ۳۰۰هزار تومان نیز رایگان است.

آن طور که دیجی‌کالا می‌گوید این امکان در اختیار مشتریانش قرار گرفته تا در صورت پشیمانی از خرید محصول، حداکثر تا ۷ روز انصراف خود را به واحد خدمات اعلام کنند و آن را بازپس بفرستند، البته به این شرط که محصول پلمپ بوده و از آن استفاده نشده باشد.

از دیگر مزایای دیجی‌کالا می‌توان به امکان خرید قسطی با دیجی‌پی اشاره کرد.

کشمون

فروشگاه اینترنتی کشمون یکی دیگر از عرضه کننده‌های محصولات روستایی است که تمرکز خود را صرفا روی محصولات خوراکی از قبیل زعفران، عسل، زرشک، خرما، برنج و چای ایرانی گذاشته است.

کشمون مدعی است محصولات عرضه شده در این سایت، کاملا طبیعی و بدون هیچ ناخالصی است. تمامی محصولات از کشاورزهای احراز هویت شده که کشمون بر کار آن‌ها نظارت میدانی داشته، تامین شده و سپس توسط تیم کنترل کیفیت‌شان تایید و در صورت لزوم به آزمایشگاه‌های معتبر فرستاده می‌شوند تا خلوص و درجه بندی‌شان مشخص شود. این محصولات در بسته بندی استاندارد و تا حد امکان محیط زیستی همراه با شناسنامه‌ای که داخل جعبه قرار دارد، به دست شما می‌رسد. قیمت گذاری در کشمون نیز بر اساس درجه کیفی هر محصول طبق یک فرمول انجام می‌شود.

یکی از ابتکارات جالب کشمون تهیه سبد تست است که محصولات مختلف خود را در اندازه‌های کوچک برای فروش قرار داده تا افراد بتوانند مزه‌های متنوع این محصولات را چشیده و برای خرید خود، اطمینان بیشتری حاصل کنند.

همچنین جعبه‌های هدیه‌ای در سایت قرار داشته که هر کدام حاوی محصولات مختلفی بوده و می‌توانید برای هدیه سازمانی یا دوستان خود سفارش دهید.

در حال حاضر، سفارش‌های تهران با پیک ارسال شده و امکان انتخاب بازه زمانی برای دریافت وجود دارد. سفارش‌های سایر شهرها نیز با پست ارسال شده و بین ۴ تا ۱۰ روز کاری به دست خریداران می‌رسد. هزینه‌ ارسال برای سفارشات تا ۲۰۰ هزارتومان، هفت هزارتومان و برای سفارشات بالای ۲۰۰ هزار تومان رایگان است.

در صورتی که پس از تحویل سفارش متوجه گذشت تاریخ انقضا، آسیب دیدگی کالا از لحاظ فیزیکی، نشت محصول از داخل ظرف یا تغییر طعم پس از پخت یا مصرف شدید، می‌توانید با پشتیبانی کشمون تماس و آن را مرجوع کنید.

لازم به ذکر است برای آن دسته از افرادی که علاقمند به خرید حضوری هستند، نمایندگی‌هایی از کشمون در چند شهر کشور همانند تهران، مشهد، رشت و ... حضور داشته و پاسخ‌گوی نیاز مشتریان خود هستند.

ساوا

ساوا یکی دیگر از فروشگاه‌های اینترنتی عرضه خوراکی‌های روستایی و بومی است که از دل بازارهای محلی و کوچک روستاها و شهرهای زیبای ایران شروع به کار کرده است.

هدف این فروشگاه معرفی و فروش خوراکی‌های متنوع با توجه به سلیقه کاربرانش است که با مواد اولیه محلی در کارگاه‌های محلی تولید شده و همواره بر کیفیت تولید آن‌ها نظارت می‌شود.

یکی از نقاط قوت این فروشگاه دسته بندی دقیق خوراکی‌های متنوع براساس بسته‌بندی، مزه، موارد غذایی خاص مانند بدون شکر، حاوی شیر یا ماهی، سم پاشی نشده، ارگانیک و ... است که انتخاب را برای مشتریانش راحت می‌کند.

هر محصول نیز در صفحه خود داستانی در دل داشته و با تصاویری متفاوت، اطلاعات جامعی را در اختیار خریداران قرار می‌دهند.

ساوا به مراکز کل استان‌های کشور محصولات خود را با پست ارسال کرده و هزینه آن براساس وزن سفارش تعیین می‌شود، هزینه ارسال در تهران 20 هزار تومان است. لازم به ذکر است هزینه بسته‌بندی جدای از هزینه محصول مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

تمام محصولات این فروشگاه نیز شامل ضمانت برگشت بوده و در صورتی که نقص یا مشکلی در محصول باشد، می‌توانید محصول را برگردانید.

روستاتیش

روستاتیش پلتفرم توسعه و عرضه محصولات روستایی است که بخشی از سود فروش محصولات آن به یک پروژه توسعه روستایی تخصیص داده می‌شود.

محصولات این فروشگاه اینترنتی در دسته‌های زیورآلات، لوازم منزل، اکسسوری، خوراکی و پوشاک قرار می‌گیرد که از تنوع بالایی برخوردار است.

یکی از امکانات جالب روستاتیش، راهنمای خرید هدیه برای خانم‌ها، آقایان، کودکان، عشاق یا براساس مناسبت‌ها مانند یلدا و نوروز است که به راحتی می‌توانید از بین محصولات این سایت اقدام به خرید کنید.

سفارش‌ها در روستاتیش با پست به دست مشتریان رسیده و مبلغی به منظور هزینه های بسته بندی و ارسال به پست به ارزش کالای خریداری شده اضافه می‌شود. هزینه ارسال با پست 20هزار تومان بوده و برای خریدهای بالای 500هزار تومان رایگان است.

در صورت وجود نقص در محصول ارائه شده امکان مرجوع آن وجود دارد. همچنین خریدار به مدت ۷ روز کاری فرصت دارد از سفارش خود انصراف دهد، به شرط آنکه بسته بندی کالا باز نشده و از آن هیچ گونه استفاده‌ای نشده باشد.

فروشگاه روستا

فروشگاه روستا از طریق ایجاد یک شبکه ارتباطی و اطلاعاتی در سطح روستاهای استان خراسان رضوی، بسترهای فروش محصولات خرد روستاییان را فراهم ساخته است.

منظور از محصولات خرد روستایی محصولاتی بوده است که در سطح خانگی تولید می‌شوند، حجم تولید بالایی ندارند، غالبا زنان روستایی در تولید آن‌ها دخیل هستند و دسترسی به بازار هدف برای آن‌ها محدود بوده است.

این محصولات شامل خشکبار، فرآورده‌ها و گیاهان دارویی است و به زودی صنایع دستی و کوچک نیز به آن اضافه خواهد شد.

امکان خرید از این سایت تنها برای افراد ساکن در خراسان رضوی و مازندران فراهم بوده که با پست ارسال شده و براساس وزن سفارش متفاوت است. هزینه ارسال در مشهد نیز 15هزار تومان است. همچنین امکان عودت کالا تا 7 روز کاری وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی