ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

گریت وال کپی پورشه را در نمایشگاه خودرو مونیخ معرفی کرد

شرکت چینی گریت وال چین که در نمایشگاه خودروی مونیخ حاضر شده، اعلام کرد با برند تازه‌تاسیس اورا (Ora) وارد بازار اروپا و بریتانیا خواهد شد. برای آشنایی اولیه با این برند، گریت وال چند ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

شرکت چینی گریت وال چین که در نمایشگاه خودروی مونیخ حاضر شده، اعلام کرد با برند تازه‌تاسیس اورا (Ora) وارد بازار اروپا و بریتانیا خواهد شد. برای آشنایی اولیه با این برند، گریت وال چند مدل از محصولات آن را به مونیخ آورده و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است. این مدل‌ها دو نسخه از خودروی جنجالی Cat با پیشوندهای 01 و 02 و همچنین نسخه تولیدی کانسپت Lightning Cat هستند.

اورا 01 Cat در واقع نسخه اروپایی مدل Haomao یا همان Good Cat است که سال قبل در نمایشگاه خودروی چنگدو پرده‌برداری شد. هر چند اشاره‌ای نشده، اما از روی تصاویر بنظر می‌رسد اورا 02 Cat نسخه‌ای اسپرت‌تر و جذاب‌تر از همان 01 Cat باشد. اورا 03 Cat هم نسخه تولیدی کانسپت Lightning Cat محسوب می‌شود، این خودرو آوریل گذشته و در جریان نمایشگاه شانگهای معرفی گردید.

نیروبخش هاچبک‌های 01 و 02 پیشرانه تک‌موتوره با 171 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور است. این موتور روی محور جلو قرار دارد و بسته به تریم توسط پک باتری 48 یا 63 کیلووات ساعتی تغذیه می‎‌شود. این دو پک به ترتیب تا 300 و 400 کیلومتر مسافت دوام می‌آورند. شتاب این دو مدل 8.5 ثانیه و حداکثر سرعت آنها 160 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

اورا 03 Cat در مقایسه با برادران خود ابعاد بزرگ‌تری دارد و در دسته سدان‌های فست‌بک جای می‌گیرد. پیشرانه این مدل مشتمل بر دو موتور الکتریکی بوده و در مجموع می‌تواند 408 اسب بخار قدرت و 680 نیوتن متر گشتاور تولید کند. با اتکا به این پیشرانه گربه سوم چینی‌ها در عرض فقط 3 ثانیه صفر تا صد را پیموده و نهایت سرعت خود را به 160 کیلومتر در ساعت می‌رساند. انرژی این خودرو توسط پک باتری 82 کیلووات ساعتی تامین می‌شود و به لطف آن امکان پیمایش مسافت 450 کیلومتری طبق استاندارد WLTP وجود دارد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، گریت وال در نظر دارد فروش محصولات اورا را از اوایل سال آینده در آلمان شروع کند. پس از آلمان هم این کمپانی سایر بازارهای اروپایی را هدف گرفته است. در حال حاضر مشخص نیست این مدل‌ها با چه قیمتی به دست ژرمن‌ها خواهند رسید.

اما احتمالا شما هم با دیدن تصاویر تولیدات اورا، DNA یک پورشه و چند برند اروپایی دیگر را در آن مشاهده خواهید کرد. این امر چندان هم جای تعجبی ندارد، زیرا اورا مسئولیت طراحی خودروهای خود را به امانوئل درتا سپرده است، طراح برجسته‌ای که پیش از عزیمت به چین و استخدام توسط گریت وال، برای پورشه کار می‌کرد!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی