ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

جریمه ۳۰۰۰ دلاری در انتظار مسافرانی که در هواپیما، قطار و اتوبوس ماسک نمی‌زنند

سازمان امنیت حمل و نقل آمریکا (TSA) جریمه سنگینی برای افرادی که از پوشیدن ماسک در فرودگاه، هواپیما، قطار، اتوبوس و کلیه وسایل نقلیه عمومی امتناع می‌ورزند در نظر گرفته است. متخلفان مجبور به پرداخت ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۵

سازمان امنیت حمل و نقل آمریکا (TSA) جریمه سنگینی برای افرادی که از پوشیدن ماسک در فرودگاه، هواپیما، قطار، اتوبوس و کلیه وسایل نقلیه عمومی امتناع می‌ورزند در نظر گرفته است. متخلفان مجبور به پرداخت جریمه ۳۰۰۰ دلاری هستند. TSA می‌گوید نپوشیدن ماسک جزو رفتارهای پرخطر محسوب می‌شود و می‌تواند به سلامت دیگران صدمه وارد کند.

این طرح با هدف جدی گرفتن پروتکل‌های بهداشتی طراحی شده است. البته گفتنی است پیش از این نیز TSA جریمه‌های مالی را برای افرادی که در سامانه‌های حمل و نقل عمومی ماسک نمی‌زدند در نظر گرفته بود، ولی این بار رقم جریمه افزایش پیدا کرده و با جدیت بیشتری اجرایی خواهد شد.

اگر فردی در سامانه‌های حمل و نقل از ماسک استفاده نکند، بار اول رقمی بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار براساس موقعیتی که در آن قرار گرفته، جریمه می‌شود. پیشتر جریمه تعیین شده ۲۵۰ دلار بود که اکنون این رقم افزایش پیدا کرده است.

متخلفانی که برای بار دوم بدون ماسک در محل‌های ذکر شده حضور پیدا کنند، مجبور به پرداخت جریمه‌ای بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار خواهند بود. طرح جریمه TSA قرار است از ۱۹ شهریورماه به صورت جدی اعمال شود.

«آلخاندرو مایورکاس» وزیر امنیت داخلی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد:

«استفاده از ماسک برای مسافران و تمام پرسنل سامانه‌های حمل و نقل می‌تواند تجربه سفری ایمن و راحت را به ارمغان آورد. تا زمانی که لازم باشد، استفاده اجباری از ماسک را برای حفظ سلامت و ایمنی عمومی در نظر می‌گیریم.»

این طرح قرار است از ۱۸ شهریور تا ۲۸ دی ماه (۱۸ ژانویه ۲۰۲۲) به صورت جدی اجرا شود. در هواپیما، مهمانداران پرواز مسئولیت اجرایی کردن آن را برعهده دارند. البته رئیس اتحادیه مهمانداران هواپیما می‌گوید نگران است که اجرای چنین طرحی برای مهمانداران مشکلاتی را به وجود بیاورد.

باید دید در عمل اجرای چنین طرح‌هایی ممکن است با چه مشکلاتی روبرو شود و چقدر قابل اجرا است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۹ شهریور ۱۴۰۰

    فقط دنبال گرفتن پول از مردم هستن

مطالب پیشنهادی