ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

CDC آمریکا: احتمال مرگ بر اثر ابتلا به کرونا در افراد واکسینه نشده ۱۱ برابر بیشتر است

طبق پژوهش بزرگی که از سوی مرکز کنترل و پیشگیری ایالات متحده (CDC) صورت گرفته، افرادی که واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند تا ۱۱ برابر احتمال مرگ بیشتری نسبت به دریافت‌کنندگان واکسن دارند. این پژوهش موارد ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

طبق پژوهش بزرگی که از سوی مرکز کنترل و پیشگیری ایالات متحده (CDC) صورت گرفته، افرادی که واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند تا ۱۱ برابر احتمال مرگ بیشتری نسبت به دریافت‌کنندگان واکسن دارند. این پژوهش موارد ابتلا، بستری شدن در بیمارستان و همچنین مرگ را در ۱۳ ایالت آمریکا مورد بررسی قرار داده است.

به گفته مدیر CDC، دکتر «راشل والنسکی» این پژوهش از قدرت بالای واکسن خبر می‌دهد و مدارک بیشتری در این زمینه ارائه می‌کند. در این تحقیق بیش از ۶۱۵ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ از ماه آوریل تا اواسط ژوئیه تحلیل شده و با وضعیت واکسیناسیون افراد پیوند خورده است.

طبق این پژوهش، احتمال تماس افراد واکسینه نشده با ویروس ۴.۵ برابر بیشتر از افراد واکسینه شده بوده. علاوه بر این، احتمال بستری شدن در بیمارستان و مرگ افراد واکسینه نشده هم به ترتیب ۱۰ و ۱۱ برابر بیشتر از دیگران بوده است.

پژوهش قبلی CDC که مبتنی بر داده‌های ۴۳,۱۲۷ مبتلا به کرونا در لس آنجلس و در بازه زمانی مه تا ژوئیه بود، نشان می‌داد که احتمال تماس افراد واکسینه نشده با کرونا ۵ برابر افراد دیگر است و همچنین احتمال بستری شدن آن‌ها در بیمارستان تا ۲۹ برابر بیشتر است. به گفته CDC، نزدیک به ۵۴ درصد شهروندان آمریکا بطور کامل واکسینه شده‌اند.

آمریکا می‌خواهد هرطور که شده ویروس کرونا را کنترل کند، اما شیوع گونه دلتا چنین برنامه‌ای را دچار مشکل کرده. با این حال رئیس جمهور این کشور، جو بایدن پنجشنبه از برنامه‌ای برای تسریع واکسیناسیون در این کشور پرده برداشت که طبق آن شرکت‌ها باید نیروی کار خود را واکسینه کنند و همچنین کارکنان فدرال، پیمانکاران و کادر درمان هم باید واکسن بزنند.

در حالی جدیدترین گزارش CDC از خطر بالای مرگ در میان افراد واکسینه نشده خبر می‌دهد که کشورهای کم‌درآمد و فقیر به واکسن دسترسی ندارند. همین موضوع موجب ادامه شیوع کرونا و روبه‌رو شدن با جهش‌های جدید می‌شود که به گفته سازمان بهداشت جهانی، نتیجه‌اش عدم نابودی این ویروس خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی