ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

موتورولا از سیستم ویدیویی هوش مصنوعی برای خودروهای پلیس رونمایی کرد

موتورولا از یک سیستم ویدیویی مجهز به هوش مصنوعی رونمایی کرد. این سیستم که مخصوص نیروهای پلیس است، M500 نام دارد و برای افزایش سطح هوشیاری و ارتقای ایمنی افسران طراحی شده؛ جلب اعتماد در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۵

موتورولا از یک سیستم ویدیویی مجهز به هوش مصنوعی رونمایی کرد. این سیستم که مخصوص نیروهای پلیس است، M500 نام دارد و برای افزایش سطح هوشیاری و ارتقای ایمنی افسران طراحی شده؛ جلب اعتماد در بین جوامعی که پلیس با آنها سر و کار دارد، دیگر کاربرد این سیستم اعلام شده است.

سیستم موتورولا M500 طوری برنامه‌ریزی شده که به محض ورود فردی به صندلی عقب خودروی پلیس، شروع به فیلمبرداری می‌کند. هدف از این کار ثبت و ضبط تمامی وقایع رخ داده برای استناد در مواقع ضروری است.

ماهش ساتاریشی (Mahesh Saptharishi) معاون ارشد و مدیر بخش تکنولوژی موتورولا درباره این سیستم گفته:

«آوردن مسئولانه هوش مصنوعی به امنیت عمومی یک فاکتور ضروری برای افزایش کارایی، ایمنی و شفافیت در امور پلیس است. عمل ساده ضبط خودکار ویدیوهای مربوط به فرد حاضر در صندلی عقب، فقط نقطه شروع است. سیستم M500 پیش‎‌نمایشی از خودروهای پلیس در آینده را ارائه می‌کند، زمانی که هوش مصنوعی و الگوریتم‌های پیشرفته قادر خواهند بود ناهنجاری و تهدیدات پیچیده‌تر را به منظور افزایش هوشیاری و ایمنی افسران و شهروندان عادی تشخیص دهند.»

جهت اعتمادسازی هر چه بیشتر، سیستم M500 موتورولا به گونه‌ای طراحی شده که کاملا شفاف، جامع و عادلانه باشد. این سیستم دارای گاردریل و کنترل‌های اختصاصی بوده و به تاریخچه حسابرسی است تا ضمن ارتقای حریم خصوصی، استفاده‌کنندگان را به مسئولیت‎‌پذیری بیشتر تشویق کند.

علاوه‌بر موارد فوق، سیستم M500 امکان جفت شدن با دوربین V300 حاضر روی لباس افسران پلیس را نیز دارد و می‌تواند وقایع را از چند زاویه ضبط کند تا در صورت نیاز به بررسی پرونده، اطلاعات بیشتری را در اختیار مراجع بگذارد. این سیستم با سامانه  CommandCentral موتورولا هم یکپارچه شده و ویدیوهای زنده را به مقر اصلی ارسال می‌کند.

به گفته موتورولا سیستم M500 از هم اکنون قابل سفارش بوده و امکان پیش‌خرید آن از سایت اصلی کمپانی فراهم است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی