ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات درباره طرح صیانت: نظام‌مند کردن فضای مجازی ضروری است اما نباید مایه نگرانی مردم شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد که حل مشکلات کشور با تکیه بر فناوری قابل حل است و بخش خصوصی می‌‌تواند در این زمینه کمک‌های بزرگی کند. او به مسائل دیگری همچون طرح صیانت ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۸

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد که حل مشکلات کشور با تکیه بر فناوری قابل حل است و بخش خصوصی می‌‌تواند در این زمینه کمک‌های بزرگی کند. او به مسائل دیگری همچون طرح صیانت نیز اشاره کرد و تاکید داشت که نظام‌مند کردن فضای مجازی ضروری است اما نباید مایه نگرانی مردم شود. او باور دارد تعامل خوب بین دولت و مجلس باعث این خواهد شد که این طرح هم دغدغه‌ها را برطرف کند و هم به بالندگی فضای مجازی کشور کمک کند.

صبح امروز «عیسی زارع پور» در دیدار با فعالان بخش خصوصی عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که حل بیشتر مشکلات کشور در گروی فناوری اطلاعات است: «به اعتقاد کارشناسان، همه مشکلات اقتصادی، فرهنگی و حتی حل معضل اشتغال را با راهکارهای فناوری پایه و عمدتا فناوری اطلاعات پایه می توان حل کرد.» او باور دارد که باید دست به دست هم داد تا مشکلات کشور را با هزینه کم و با سرعت بالا حل و فصل کرد: « بخش خصوصی می‌تواند پیشران این حوزه باشد و تمام ظرفیت‌های خود را پای‌کار بیاورد تا به اهدافمان در حل مشکلات کشور از طریق فناوری اطلاعات دست پیدا کنیم.»

حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از گوگل پلی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه با اشاره به حذف برخی اپلیکیشن‌های ایرانی از گوگل‌پلی گفت: «اگر ما ابزار یا زیرساخت‌های انتشار و توزیع اپلیکیشن‌های خودمان را نداشتیم الان با مشکلات جدی روبرو می شدیم و هزاران کسب و کار با مشکل روبرو می شدند ؛ درحالی‌که الان ما ابزار مناسب را در اختیار داریم و با دست پر می‌توانیم مذاکره کنیم و معطل دیگران نیستیم تا برای ما تعیین تکلیف کنند و این مایه خوشحالی است.» وی تاکید کرد که پیگیری استیفای حقوق این کسب و کارها در مجامع بین المللی در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

زارع پور در این جلسه تاکید کرد که می‌خواهد نقش بخش خصوصی را پررنگ تر از گذشته کند: « می‌خواهیم از نظرات بخش خصوصی استفاده کنیم؛ چون در نهایت مجری سیاست‌گذاری‌های تدوین‌شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بخش خصوصی و فعالان این حوزه خواهند بود.»

درباره طرح صیانت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به دغدغه فعالان بخش خصوصی نسبت به طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» گفت: «هیچ‌کسی در کشور قائل به این نیست که فضای مجازی باید رها باشد چون همه زندگی مردم به این فضا گره خورده است و پیگیری حقوق مردم در این فضا در شرایط فعلی به صورت کامل امکان پذیر نیست. ولی نظام مند کردن این فضا نباید منجر به ایجاد مشکل برای کسب و کارها و مایه نگرانی عموم مردم شود.»

 زارع پور باور دارد تعامل خوب میان مجلس، دولت و همه فعالان این حوزه، می تواند ضمن نظام مند کردن فضای مجازی کشور ، دغدغه های فعالین این بخش را هم مرتفع کند و در نهایت این طرح منجر به بالندگی بیشتر فضای مجازی کشور شود. 

درباره شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه بار دیگر با تأکید بر اینکه محوری‌ترین برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار سال پیش رو، تکمیل شبکه ملی اطلاعات است گفت: «شبکه ملی اطلاعات می‌تواند بخش خصوصی کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را به حرکت در آورد. در زنجیره ارزش شبکه ملی اطلاعات جا برای تمام کسانی که در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند وجود دارد که فعالیتشان را چند برابر کنند و بتوانند در دایره رفع نیازهای شبکه ملی اطلاعات کار کنند.»

در کنار بخش خصوصی هستیم

او تاکید کرد هیچ‌کسی با راه‌اندازی و تکمیل شبکه ملی اطلاعات به دنبال قطع شبکه جهانی اینترنت نیست و تاکید کرد در حال حاضر حفظ استقلال کشور در فضای مجازی یک اصل است: «البته استقلال در فضای مجازی به معنای قطع ارتباط با جهان نیست. استقلال به معنای این است که ارتباط مقتدرانه و با دست برتر با جهان داشته باشیم.»

او در پایان این جلسه بار دیگر تاکید کرد که در کنار بخش خصوصی خواهد بود و تلاشش اینست که ریل‌گذاری‌ها به سمتی باشد که حداکثر استفاده را از ظرفیت‌های فناوری برای کشور بشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی