ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلومبرگ از احتمال افزایش سختگیری‌های آمریکا درباره استیبل کوین‌ها خبر می‌دهد

با وجودی که هنوز چند ماه تا زمان اعلام تصمیم نهایی آمریکا در مورد استیبل کوین‌ها باقی مانده،‌ اما بلومبرگ به نقل از منابع آگاه می‌گوید وزارت خزانه‌داری این کشور ظاهرا نمی‌‌خواهد روی خوشی به ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

با وجودی که هنوز چند ماه تا زمان اعلام تصمیم نهایی آمریکا در مورد استیبل کوین‌ها باقی مانده،‌ اما بلومبرگ به نقل از منابع آگاه می‌گوید وزارت خزانه‌داری این کشور ظاهرا نمی‌‌خواهد روی خوشی به آن‌ها نشان دهد و تصمیم ایالات متحده می‌تواند آینده بازار رمزارزها و خصوصا استیبل کوین‌ها را به شدت تحت شعاع قرار دهد.

رشد سریع بازار رمزارزها و خصوصا ارزش بازار استیبل کوین‌ها توجه بسیاری از دولت‌ها و سیاستمداران را به خود جلب کرده است. مقامات ایالات متحده قرار است تا ماه دسامبر نتیجه بررسی و تصمیم نهایی خود را در مورد استیبل‌کوین‌ها اعلام کنند. این تصمیم می‌تواند بازار رمزارزها را دستخوش نوسانات شدیدی کند.

هفته گذشته مقامات خزانه‌داری آمریکا و برخی فعالان حوزه مالی این کشور نشست مهمی در مورد استیبل کوین‌ها و بررسی آنها داشتند.

مقامات آمریکایی در تلاشند مشخص کنند آیا رشد استیبل کوین‌ها می‌تواند به سیستم مالی ایالات متحده ضربه‌ای وارد کند یا این رویکرد به نفع نظام مالی این کشور خواهد بود. وزیر خزانه‌داری ایالات متحده در ماه ژوئیه اعلام کرده بود که دولت آمریکا باید هرچه سریع‌تر چارچوب قانونی برای استیبل کوین‌ها مشخص کند. وی تاکید کرده بود که نظارت مستقیم بر استیبل کوین‌ها می‌تواند در سرنوشت مالی آمریکا نقش حیاتی داشته باشد.

در نشست اخیر مقامات خزانه‌داری آمریکا و متخصصان حوزه مالی، موضوعات مهمی از جمله بررسی قوانین فعلی در مورد استیبل کوین‌ها، پشتوانه مالی آنها، ساختار و نحوه استفاده از آنها و همچنین جنبه‌های مختلفی از جمله امنیت آنها مورد توجه قرار گرفت.

به نظر می‌رسد با بررسی این موارد، طی ماه‌های آینده خزانه‌داری آمریکا بتواند به رویکرد روشنی درمورد استیبل کوین‌ها برسد و آینده آنها را شفاف‌تر کند. تصمیم آمریکا از این زاویه می‌تواند در وضعیت بازار تاثیرگذار باشد.

نهادهای نظارتی و مالی ایالات متحده نگران رشد سریع ارزش بازار استیبل‌ کوین‌ها هستند. با قدرت گرفتن استیل کوین‌ها و رشد ارزش بازار آنها، این احتمال وجود دارد که ایالات متحده روی خوشی به رشد استیبل کوین‌ها نشان ندهد، زیرا قدرت گرفتن آنها را دلیل بی‌ثباتی مالی بازار می‌داند.

نهادهای نظارتی نگران هستند که استیبل کوین‌ها بیش از آنکه به بهبود وضعیت مالی کمک کنند، ممکن است مشکلاتی را برای سیستم مالی این کشور به همراه داشته باشند.

نهادهای نظارت مالی آمریکا هنوز قانع نشده‌اند که این رمزارزها می‌توانند به رشد و ثبات مالی در این کشور کمک کنند. بلومبرگ به نقل از برخی منابع آگاه می‌گوید وزارت خزانه‌داری آمریکا و سایر آژانس‌های فدرال براساس نتایج  بررسی شورای نظارت بر ثبات مالی این کشور یک قدم به ایجاد محدودیت‌های بیشتر قانونی برای مبادلات برمبنای بیت کوین و سایر رمزارزها نزدیک‌تر شده‌اند. این مقامات نگران هستند که رمزارزها به دلیل ماهیت غیرقابل کنترلی که دارند، باعث ایجاد بی‌ثباتی در سیستم مالی این کشور شوند.

نگرانی‌ها در مورد تتر پیش از این نیز وجود داشته و اکنون این نگرانی‌ها شدت گرفته است. بلومبرگ در گزارش خود به این موضوع اشاره می‌کند که اگر رمزارزها با تصمیم‌های جدید ایالات متحده ارزش خود را از دست بدهند، می‌تواند شرایط بسیار آشفته‌ای را برای بازار ایجاد کند و آسیب جدی به سرمایه‌گذاران وارد نماید.

گفتنی است هنوز تصمیمی قطعی در مورد استیبل کوین‌ها از سوی ایالات متحده گرفته نشده و انتظار می‌رود روند تصمیم‌گیری تا ماه دسامبر ادامه پیدا کند. اما طبق اطلاعات منتشر شده از سوی برخی منابع آگاه، روند کار به سمت نظارت بیشتر و قوانین سخت‌گیرانه نزدیک‌تر است که می‌تواند تهدیدی برای استیبل کوین‌ها باشد. اگر قوانین سخت‌گیرانه‌ای از سوی مقامات نظارتی آمریکا برای رمزارزها تعیین شود، این احتمال وجود دارد که مدل تجاری بسیاری از فعالیت‌های این حوزه تغییر پیدا کند یا حتی متوقف شود.

به طور کلی باید گفت استیبل کوین‌ها در معرض خطر رقابت دولتی قرار دارند. دولت فدرال موضوع راه‌اندازی رمزار زتوسط بانک مرکزی را دنبال می‌کند که می‌تواند چالشی برای برخی رمزارزهای بازار محسوب شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی