ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افزایش آگهی‌های فروش گوشی شیائومی پس از شایعه غیر فعال شدن موبایل‌ها در سایت دیوار

جمعه شب و پس از انتشار اخباری پیرامون غیرفعال شدن گوشی کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌ها توسط شیائومی، موجی از نگرانی بین میلیون‌ها فرد از دارندگان این گوشی‌ها به وجود آمد. در ساعات اولیه و ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۵

جمعه شب و پس از انتشار اخباری پیرامون غیرفعال شدن گوشی کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌ها توسط شیائومی، موجی از نگرانی بین میلیون‌ها فرد از دارندگان این گوشی‌ها به وجود آمد. در ساعات اولیه و حتی یکی دو روز پس از انتشار این خبر هیچ تکذیبیه رسمی از سوی شیائومی اعلام نشد و همین موضوع باعث به هم خوردن بازار موبایل در ابعاد گوناگونی شد. گران شدن قیمت برندهای دیگر یک مورد از این دگرگونی‌ها به حساب می‌آید و افزایش فروش گوشی شیائومی توسط کاربران و کاهش تقاضای خرید آن از دیگر مواردی بود که در بازار موبایل کشور پیش آمده است.

گزارش آماری وبسایت دیوار نشان می‌دهد تعداد آگهی‌های فروش گوشی شیائومی در روز شنبه، یعنی درست یک روز پس از انتشار خبر، ۸۵ درصد افزایش داشته است. شنیده‌های دیجیاتو از بازارهای مربوط به خرید و فروش موبایل نیز حکایت از آماری مشابه دارد و گفته می‌شود که در روز شنبه تعداد زیادی از مردم برای فروش گوشی‌های شیائومی خود به مغازه‌ها رجوع کرده‌اند.

دیوار در گزارشی کوتاه به دیجیاتو اعلام کرده که آگهی فروش گوشی‌های کارکرده شیائومی ۵۰ درصد (معادل ۱.۵ برابر) افزایش پیدا کرده و گوشی‌های در حد نو نیز ۱۳۳ درصد (معادل ۲.۳ برابر) رشد داشته‌اند. همچنین اعلام شده آگهی فروش گوشی‌های نو در دیوار بیش از ۴۱ درصد (معادل ۱.۴ برابر) رشد داشته‌اند.

با وجود انتشار برخی اخبار از زبان برخی از فعالین بازار موبایل پیرامون اینکه خبر غیرفعال شدن گوشی‌های شیائومی صحت ندارد، کاربران نسبت به غیر فعال شدن گوشی خود بیم داشته و درصدد فروش هرچه زودتر این کالاها برآمده‌اند. شنیده‌های غیررسمی حکایت از این دارد که برخی از گوشی‌ها زیر قیمت بازار فروش رفته است.

صبح امروز سخنگوی شیائومی پس از چند روز از انتشار این شایعه به آن واکنش رسمی نشان داد و اعلام کرد که تحریمی در کار نیست و قرار نیست که گوشی‌ها در ایران یا هر کشور دیگری غیرفعال شوند. این سخنگو تاکید کرده بود که اگر هم گوشی در این برهه زمانی قفل شده حالا امکان آنلاک کردن آن وجود دارد و نباید نگرانی از این بابت کاربران را دربر بگیرد.

پیش‌بینی می‌شود با اعلام خبر فوق روند رو به رشد آگهی‌های فروش گوشی شیائومی در وبسایت‌های اینترنتی از جمله دیوار کاهش پیدا کند و بازار موبایل نیز به ثبات قبلی خود دست پیدا کند و قیمت‌ گوشی‌های گران شده سایر برندها نیز به حالت متعادل خود برگردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی