ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین می‌خواهد کسب و کار Alipay را به اپلیکیشن‌های مستقل تجزیه کند

پکن می‌خواهد اپلیکیشن مالی محبوب Alipay، متعلق به شرکت Ant Group را تجزیه کند. دولت چین از این شرکت خواسته کسب و کارهای خود را به اپلیکیشن‌های مستقل تبدیل کند و دیگر زیر یک مجموعه ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

پکن می‌خواهد اپلیکیشن مالی محبوب Alipay، متعلق به شرکت Ant Group را تجزیه کند. دولت چین از این شرکت خواسته کسب و کارهای خود را به اپلیکیشن‌های مستقل تبدیل کند و دیگر زیر یک مجموعه نباشند.

فایننشال تایمز می‌گوید رگولاتورهای چین به «انت گروپ» دستور داده‌اند که زیربنای دو کسب و کار وام‌دهی Huabei و Jiebei را از یکدیگر جدا کند. کسب و کار اول شبیه کارت‌های اعتباری سنتی است ولی کسب و کار دوم وام‌های کوچک بدون تضمین ارائه می‌کند و پلتفرمی برای جذب سهام‌داران خارجی است.

پکن می‌خواهد این دو کسب و کار از یکدیگر جدا و به اپلیکیشن‌های مستقل تبدیل شوند. به‌علاوه به نقل از دو منبع آگاه، از انت خواسته شده اطلاعات کاربران را که تصمیم‌گیری در خصوص اعطای وام بر مبنای آن‌ها می‌شود، به یک شرکت جدید منتقل کند. بخشی از سهام این شرکت در اختیار دولت خواهد بود.

یکی از منابع نزدیک به رگولاتورهای پکن می‌گوید: «دولت معتقد است که قدرت انحصارطلبانه شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری از کنترل آن‌ها بر اطلاعات نشأت می‌گیرد. آن‌ها می‌خواهند به این قدرت کنترلی پایان دهند.»

این اقدام می‌تواند سرعت رشد کسب و کار وام‌دهی انت را کاهش دهد. رشد چشمگیر Huabei و Jiebei از جمله عوامل تاثیرگذار در برنامه عرضه اولیه عمومی این دو شرکت در سال گذشته بود. واحد CreditTech که دربرگیرنده این دو کسب و کار است، در نیمه اول سال ۲۰۲۰ برای اولین بار توانست از کسب و کار اصلی پردازش‌های مالی انت پیشی بگیرد و ۳۹ درصد از درآمدها را به خود اختصاص دهد.

انت مدت‌هاست که با رگولاتورها بر سر کنترل سرمایه‌گذاری مشترک جدیدش درگیری دارد. شماری از شرکت‌های دولتی از جمله «گروه سرمایه‌گذاری گردشگری ژجیانگ» قرار است برای نخستین بار سهم بالایی در این سرمایه‌گذاری مشترک داشته باشند. یکی از مقامات پیشین بانک مرکزی چین می‌گوید: «با توجه به اعتماد مشترک انت و ژجیانگ، این گروه فین‌تکی حق اظهارنظر بالایی درباره فعالیت‌های سرمایه‌گذاری مشترک آن‌ها خواهد داشت. با این حال، انت هم باید طبق توافق در زمان تصمیم‌گیری‌های مهم به نظر سایر شرکا گوش کند.»

بر اساس گزارش فایننشال تایمز، انت تنها پلتفرم وام‌دهی آنلاین چین نیست که تحت تاثیر قوانین جدید قرار می‌گیرد. رگولاتورهای چینی چند وقتی است که شرکت‌های آقای «جک ما» و سایر پلتفرم‌های بزرگ اینترنتی را هدف قرار داده‌اند و سعی دارند از قدرت آن‌ها بکاهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • realtime
    realtime | ۲۳ شهریور ۱۴۰۰

    من از طرف جک ما عذر میخوام، بابا ولشون کنید بدختارو.

مطالب پیشنهادی