ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیس ایکس اولین ماهواره‌های استارلینک را برای مناطق قطبی پرتاب کرد

اسپیس ایکس در پرتابی جدید موشک فالکون ۹ را با ۵۱ ماهواره استارلینک از پایگاه هوایی «وندنبرگ» واقع در کالیفرنیا به مدار فرستاد تا پوشش اینترنت مناطق نزدیک قطب را فراهم کند. این نخستین پرتاب ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۵

اسپیس ایکس در پرتابی جدید موشک فالکون ۹ را با ۵۱ ماهواره استارلینک از پایگاه هوایی «وندنبرگ» واقع در کالیفرنیا به مدار فرستاد تا پوشش اینترنت مناطق نزدیک قطب را فراهم کند. این نخستین پرتاب ماهواره‌های استارلینک از ساحل غربی ایالات متحده بود.

اسپیس ایکس با پرتاب امروز همچنین اولین گروه از ماهواره‌های مرحله دوم استارلینک را به فضا فرستاد تا آن‌ها را در مسیر مداری جدیدی قرار دهد. این مسیر مداری به شبکه استارلینک کمک می‌کند تا به مناطق جدیدی از جمله شمال کانادا و شمال اروپا سرویس‌دهی داشته باشد. ماهواره‌های جدید استارلینک ۱۵ دقیقه و ۳۰ ثانیه پس از پرتاب در مدار رها شدند اما ۱۱ دقیقه دیگر طول کشید تا تایید شود که ماهواره‌ها از یکدیگر جدا شده‌اند.

در این ماموریت از یک موشک فالکون ۹ استفاده شد که پیش‌تر ۹ بار پرواز کرده و ۷ بار ماموریت‌های استارلینک را انجام داده بود. این موشک پس از حدود ۹ دقیقه با موفقیت روی سکویی در اقیانوس آرام فرود آمد. اسپیس ایکس حالا در مجموع ۱۸۰۰ ماهواره استارلینک پرتاب کرده و بیش از یکسال است که از طریق برنامه بتا به مشتریان خود سرویس‌دهی می‌کند. این شرکت در ماه اوت گفته بود بیش از ۱۰۰ هزار ترمینال به دست کاربران رسانده و بیش از ۹۰ هزار کاربر فعال دارد.

آخرین پرتاب ماهواره‌های استارلینک در تاریخ ۲۶ مه (۵ خرداد) انجام شده بود. اسپیس ایکس این فاصله زمانی طولانی را به خاطر تاخیر در تکمیل سری جدید ماهواره‌هایی می‌داند که از لینک‌های میان-ماهواره‌ای لیزری استفاده می‌کنند. این لینک‌ها تعداد ایستگاه‌های زمینی در مناطق قطبی و اقیانوسی را به حداقل می‌رسانند.

ماموریت امروز یکی از دو ماموریت اسپیس ایکس در هفته جاری بود. فردا یک موشک فالکون ۹ دیگر کپسول کرو دراگون را با چهار شهروند عادی از مرکز فضایی «کندی» در فلوریدا به فضا می‌برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی