ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اعلام برندگان مسابقه عکاسی جهان کوچک ۲۰۲۱ نیکون: دنیای شگفت انگیز میکروسکوپی

نیکون امسال نیز طبق سنت دیرینه‌اش برندگان مسابقه عکاسی میکروسکوپی جهان کوچک امسال را مشخص کرد. این مسابقه یکی از قدیمی‌ترین مسابقه‌های عکاسی در جهان است که از سال ۱۹۷۴ برگزار می‌شود و در آن ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

نیکون امسال نیز طبق سنت دیرینه‌اش برندگان مسابقه عکاسی میکروسکوپی جهان کوچک امسال را مشخص کرد. این مسابقه یکی از قدیمی‌ترین مسابقه‌های عکاسی در جهان است که از سال ۱۹۷۴ برگزار می‌شود و در آن عکس‌هایی متفاوت از دنیایی که با چشم غیر مسلح نمی‌توانیم ببینیم، به نمایش گذاشته می‌شوند.

در چهل و هفتمین دور مسابقه جهان میکروسکوپی نیکون، ۱۹۰۰ شرکت کننده از ۸۸ کشور جهان شرکت کرده بودند. از بین عکس‌های ارسالی در مرحله اول، ۲۰۰ عکس‌ منتخب مسابقه امسال مشخص شدند و در نهایت از بین آنها، عکس گرفته شده توسط «جیسون کرک» از کالج پزشکی بیلور عنوان برترین عکس سال ۲۰۲۱ (عکس شاخص مطلب) مسابقه عکاسی جهان کوچک نیکون را از آن خود کرد. وی عکسی متفاوت از برگ بلوط گرفته که آن را با بزرگنمایی ۶۰ برابری نشان می‌دهد.

رتبه دوم: عکسی از شبکه نورون‌ها توسط «اسمرالدا پاریک» و «هولی استفان»، عکاسان استرالیایی

رتبه دوم این مسابقه به «اسمرالدا پاریک» و «هولی استفان»، عکاسان استرالیایی تعلق گرفته که توانسته‌اند عکسی متفاوت از میکروسیالی تهیه کنند که چند صد هزار شبکه نورون را به تصویر می‌کشد. این عکس با بزرگنمایی ۴۰ برابری تهیه شده است.

رتبه سوم: عکسی از شپش گراز توسط «فرانک رایزر»، زیست شناس آمریکایی

«فرانک رایزر»، زیست شناس آمریکایی با نگاه دقیق به پا، پنجه و نای یک شپش گراز نیز مقام سوم این مسابقه را از آن خود کرد. با پیشرفت فناوری‌های تصویربرداری، عکس‌های شرکت‌کننده در مسابقه دنیای میکروسکوپی را به شکل متفاوتی به تصویر کشیده‌اند.

«اریک فلم»، مدیر ارتباطات نیکون در مورد عکس‌های تهیه شده برای این مسابقه اعلام کرد:

«مسابقه عکاسی جهان کوچک نیکون با هدف به اشتراک گذاشتن تصاویر میکروسکوپی هر سال برگزار می‌شود و می‌تواند ترکیبی بسیار زیبا از علم و هنر را در کنار یکدیگر به نشان بگذارد. با توجه به پیشرفت فناوری‌ عکاسی، امسال نیز شاهد عکس‌های بسیار زیبا و متفاوتی بودیم که توانستند ترکیبی از خلاقیت، نوآوری و پیشرفت فناوری را به نمایش بگذارند. منتخب عکس‌های این مسابقه به خوبی این خلاقیت را به نمایش می‌گذارد.»

در ادامه می‌توانید منتخبی از عکس‌های این مسابقه را مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی