ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

رکورد بیشترین برد حرکتی کامیون‌های برقی شکسته شد

سه شرکت DPD Switzerland، کانتیننتال و Futuricum از شکستن رکورد بیشترین مسافت طی شده با یک کامیون برقی خبر دادند. کامیون الکتریکی ساخته شده با همکاری این سه شرکت، که در حقیقت یک دستگاه ولووی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

سه شرکت DPD Switzerland، کانتیننتال و Futuricum از شکستن رکورد بیشترین مسافت طی شده با یک کامیون برقی خبر دادند. کامیون الکتریکی ساخته شده با همکاری این سه شرکت، که در حقیقت یک دستگاه ولووی ارتقا یافته است، توانسته 1099 کیلومتر را بدون شارژ مجدد طی کند. این رکورد در کتاب گینس ثبت شده است.

کامیون مذکور رکورد خود را در پیست 2.8 کیلومتری کمپانی کانتیننتال در نزدیکی هانور آلمان ثبت کرده است. در طول جریان رکوردگیری، دو راننده در بازه‌های چهار و نیم ساعته پشت فرمان نشسته و در مجموع 392 دور را در این پیست بیضی‌شکل پشت سر گذاشته‌اند. میانگین سرعت کامیون در این رکورد 50 کیلومتر در ساعت بوده و در کل 23 ساعت طول کشیده است.

مارک فرانک رئیس بخش استراتژی و نوآوری DPD Switzerland از تصمیم کمپانی برای سرمایه‌گذاری در زمینه حمل و نقل الکتریکی از همان ابتدا خبر داده و گفته کامیون Futuricum اینک به مدت 6 ماه است که برای جابجایی محموله بین انباری در بازل و زوریخ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بد نیست اشاره کنیم پیشرانه این کامیون 19 تنی قدرتی برابر با 680 اسب بخار دارد، وظیفه تامین انرژی هم به پک باتری بسیار حجیم 680 کیلووات ساعتی محول شده؛ این پک در نوع خود بزرگ‌ترین بوده و مشابه آن تاکنون در هیچ کامیونی در اروپا مورد استفاده قرار نگرفته است.

تایرهای کامیون رکوردشکن ساخت شرکت کانتیننتال است. این تایرها از نظر راندمان و مقاومت چرخشی بسیار مناسب هستند

حتما در جریان هستید که شماری از سازندگان خودروهای سنگین تجاری و استارتاپ‌ها قصد دارند صنعت حمل و نقل را به سمت پیشرانه‌های سبز الکتریکی سوق دهند. طبق آمار سال 2017، سهم کامیون‌های سنگین و اتوبوس‌ها از میزان گازهای گلخانه‌ای تولید شده در اروپا 19 درصد بوده است. از این رو این بخش زیر ذره‌بین شرکت‌ها و ارگان‌هایی قرار گرفته که به دنبال کاهش آلایندگی و مقابله با تغییرات اقلیمی هستند.

از بین برندهای مطرح ولوو و مرسدس بنز جدی‌تر از بقیه در حال تحقیق و توسعه کامیون‌های برقی بوده و می‌خواهند ثابت کنند که چنین مدل‌های می‌توانند همتراز با کامیون‌های دیزلی باشند. ثبت رکورد هزار کیلومتری توسط سه شرکت مذکور البته به نوعی تاییدکننده این امر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی