ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپیک گیمز به دستور دادگاه ۶ میلیون دلار به اپل جریمه پرداخت کرد

اپیک گیمز به پیروی از رای دادگاه امروز ۶ میلیون دلار در قالب حق بهره مالکانه به اپل پرداخت کرده است. قاضی «گونزالز راجرز» چند روز پیش با حکمی اعلام کرد که اپیک باید ۳۰ ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

اپیک گیمز به پیروی از رای دادگاه امروز ۶ میلیون دلار در قالب حق بهره مالکانه به اپل پرداخت کرده است. قاضی «گونزالز راجرز» چند روز پیش با حکمی اعلام کرد که اپیک باید ۳۰ درصد از درآمد فورت‌نایت را به عنوان کارمزد به اپل تحویل دهد.

اپیک گیمز پیش از آغاز دادگاه گزینه‌ای برای پرداخت مستقیم به بازی فورت‌نایت اضافه کرده بود تا سیستم پرداخت درون برنامه‌ای اپل را دور بزند و کارمزد نپردازد. اگرچه اپل به فاصله کوتاهی فورت‌نایت را از اپ استور حذف کرد، اما اپیک گیمز موفق شد پرداخت کاربرانی را که پیش‌تر این اپلیکیشن را نصب کرده بودند و از آن استفاده می‌کردند، به دست آورد. فورت‌نایت در این بازه زمانی ۱۲٫۱۶۷٫۷۱۹ دلار درآمد داشت.

طبق رای دادگاه اپیک گیمز می‌بایست ۳۰ درصد از این ۱۲ میلیون به اضافه ۳۰ درصد از درآمد حاصله از تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۲۰ تا تاریخ صدور حکم و بهره آن را به اپل پرداخت می‌کرد. این ۶ میلیون دلار مجموع ارقامی است که دادگاه از این شرکت خواسته به اپل پرداخت کند.

قاضی گونزالز راجرز در حکم خود به این نتیجه رسیده که اپل بر بازار بازی‌های موبایلی سلطه ندارد. اگرچه نظر دادگاه عمدتا به نفع اپل است، اما از این شرکت هم خواسته شده تا به توسعه‌دهندگان اجازه ارائه گزینه‌های پرداخت جایگزین را بدهد.

وکلای اپل حکم دادگاه را یک پیروزی مهم قلمداد کرده و آن را مؤید مدل تجاری اپ استور می‌دانند. ولی اپیک گیمز از نتیجه راضی نیست و با ثبت درخواست به دنبال دادگاه تجدیدنظر می‌رود. این شرکت می‌گوید باید به مبارزه برای رقابت سالم در حوزه روش‌های پرداخت درون برنامه‌ای و فروشگاه‌های اپلیکیشن ادامه داد.

«تیم سویینی»، مدیرعامل اپیک می‌گوید فورت‌نایت به این زودی به اپ استور برنمی‌گردد: «فورت‌نایت زمانی به اپ استور iOS برمی‌گردد که اپیک بتواند در رقابتی منصفانه با سیستم پرداخت درون برنامه‌ای اپل از روش‌های جایگزین پرداخت استفاده کند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی