ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نتایج بنچمارک آنتوتو آیفون ۱۳ پرو عملکرد قدرتمند چیپ، گرافیک و ارتقا حافظه آن را تایید می‌کند

اپل با برگزاری رویداد کالیفرنیا استریمینگ در هفته گذشته از گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس رونمایی کرد که ویژگی‌های قابل توجهی از جمله نمایشگر ۱۲۰ هرتز، چیپ پرقدرت A15 Bionic و حداکثر روشنایی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

اپل با برگزاری رویداد کالیفرنیا استریمینگ در هفته گذشته از گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس رونمایی کرد که ویژگی‌های قابل توجهی از جمله نمایشگر ۱۲۰ هرتز، چیپ پرقدرت A15 Bionic و حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت را ارائه می‌کنند. اکنون اولین نتایج بنچمارک آنتوتو از عملکرد فوق العاده نسخه پرو آیفون نسل جدید با حافظه داخلی یک ترابایتی خبر می‌دهد.

مشخصات مربوط به نسخه یک ترابایتی آیفون ۱۳ پرو اخیرا در بنچمارک آنتوتو که تمام اجزای گوشی را تحت آزمایش قرار می‌دهد، مشاهده شده است و نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که بدون هیچ اما و اگری با یک دستگاه قدرتمند و البته گران قیمت روبرو هستیم. در این آزمایش نسخه‌ای از آیفون ۱۳ پرو با ۶ گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه داخلی دیده می‌شود که نمره‌ قابل توجه نزدیک به ۸۴۰ هزار را ثبت کرده است.

آیفون ۱۳ پرو

آیفون ۱۳ پرو که در بین کوپرتینویی‌ها «آیفون ۱۴،۲» نامیده می‌شود، با بهره‌مندی از پیشرفت‌های بسیار زیاد خود در بخش حافظه و گرافیک توانست آیفون ۱۲ پرو را با اختلاف قابل توجهی پشت سر بگذارد. چیپ A15 اپل نسبت به A14 پیشرفت‌های تقریبا مختصری از خود نشان داده، اما فراموش نکنیم که هر دو با فرایند ۵ نانومتری ساخته شده‌اند و نسل دوم آن نسبت به نسل قبل ۷ درصد عملکرد سریع‌تر یا ۱۵ درصد قدرت کارآمدتر ارائه می‌کند.

در نمودار زیر مقایسه‌ای بین آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۲ پرو را شاهد هستیم. طبق این نمودار سرعت پردازنده گرافیکی حدود ۱۹ افزایش پیدا کرده و تفاوت قابل توجهی با نتایج بنچمارک اخیر دارد که از بهبود ۵۵ درصدی عملکرد گرافیکی آن خبر می‌داد.

آیفون ۱۳ پرو

علاوه بر این، به نظر می‌رسد بزرگترین عامل کسب چنین نمره‌ای در بنچمارک آنتوتو، حافظه دستگاه است که نسبت به نسل گذشته ۴۴ درصد افزایش پیدا کرده و این امر سرعت خواندن و نوشتن رم و حافظه داخلی را افزایش می‌دهد. به طور کلی، به نظر می‌رسد که اپل امسال تراشه‌های ذخیره‌سازی بسیار با کیفیت را در مدل‌های آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس استفاده کرده است تا قیمت بالای نسخه‌های یک ترابایتی را تا حد زیادی توجیه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی