ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

شبیه‌ساز و نقشه موقعیت دقیق مریخ‌نورد استقامت به وب‌سایت ناسا اضافه شد

ناسا اخیرا در وب‌سایت خود شبیه‌ساز سه بعدی مریخ‌نورد استقامت را راه‌اندازی کرده تا همه بتوانند با روش کار این مریخ‌نورد در سیاره سرخ آشنا شوند. به گفته یکی از مهندسان جی‌پی‌ال ناسا، این در ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

ناسا اخیرا در وب‌سایت خود شبیه‌ساز سه بعدی مریخ‌نورد استقامت را راه‌اندازی کرده تا همه بتوانند با روش کار این مریخ‌نورد در سیاره سرخ آشنا شوند. به گفته یکی از مهندسان جی‌پی‌ال ناسا، این در واقع بهترین شبیه‌سازی مریخ تا به امروز است. می‌توانید در این وبسایت از شبیه‌ساز سه بعدی استقامت استفاده کنید.

مریخ‌نورد استقامت در زمستان گذشته روی سیاره مریخ فرود آمد و ماموریت خود را در دهانه جزرو روی این سیاره آغاز کرد. استقامت تا کنون بخش‌های زیادی از این دهانه را بررسی کرده و همچنان به ماموریت خود ادامه می‌دهد.

محققان معتقدند که دهانه جزرو احتمالا در میلیاردها سال گذشته دریاچه‌ای بوده و ممکن است شواهدی از حیات میکروبی در آن وجود داشته باشد. اخیرا استقامت توانست تا اولین نمونه از سطح مریخ را جمع‌آوری کند و در محفظه داخلی خود نگهداری کند.

اگرچه اولین تلاش استقامت به دلیل اتفاقی غیرمنتظره بی نتیجه ماند و در دومین تلاش، توانست از سنگی نمونه‌برداری کند. این نمونه‌ها در محفظه داخلی استقامت نگهداری می‌شوند تا روزی که در جایی امن روی سطح مریخ گذاشته شوند و ماموریتی در آینده آن‌ها را به زمین بازگرداند.

این شبیه‌ساز سه بعدی به کاربران اجازه می‌دهد تا سایت‌های مختلفی که استقامت در آن‌ها کاوش کرده را بررسی کنند و تجربه نزدیکتری به این ماموریت داشته باشند. گاهی اوقات فهم و درک موقعیت تصاویری که مریخ‌نوردها از این سیاره تهیه می‌کنند سخت است.

روی زمین می‌توانیم با دیدن کوه‌ها و درخت‌ها مسیرمان را تعیین کنیم و به راهمان ادامه دهیم، اما در مریخ که تمام سطح آن پوشیده از کوه‌های قرمز و مشابه است، این کار کمی سخت‌تر است. این یکی از بهترین فرصت‌هایی است که می‌توانیم با ابزارهایی که دانشمندان ناسا از آن استفاده می‌کنند، با ماموریت‌ها همراه شویم. همچنین، در این نقشه آنلاین می‌توان موقعیت لحظه‌ای مریخ‌نورد استقامت و هلی‌کوپتر نبوغ را دید و مسیرهای مورد نظر آن‌ها را دنبال کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی