ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

السالوادور پس از آمریکا و کانادا، بیشترین خودپردازهای بیت کوین را در جهان دارد

نزدیک به دو هفته پیش برای اولین بار در جهان، بیت کوین پول قانونی السالوادور شد و حالا این کشور پس از ایالات متحده و کانادا، بیشترین تعداد خودپرداز‌های بیت‌ کوین را دارد که ۷۰ ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

نزدیک به دو هفته پیش برای اولین بار در جهان، بیت کوین پول قانونی السالوادور شد و حالا این کشور پس از ایالات متحده و کانادا، بیشترین تعداد خودپرداز‌های بیت‌ کوین را دارد که ۷۰ درصد تمام این خودپردازها در آمریکای جنوبی به حساب می‌آید.

بر اساس داده‌های ارائه شده از سوی وب‌سایت Coin ATM Radar، السالوادور پس از بهره‌برداری از ۲۰۵ خودپرداز رمزارز برای تسهیل معاملات این کشور با بیت‌کوین و تبدیل آن به دلار آمریکا، توانست از بریتانیا پیشی‌ بگیرد. با مقایسه این مقدار با داده‌های ارائه شده از سوی Statista در ماه گذشته، مشخص می‌شود که السالوادور تنها در عرض یک ماه ۲۰۱ دستگاه خودپرداز جدید را با موفقیت نصب کرده است. پیش از این، السالوادور با داشتن تنها چهار دستگاه در رتبه ۴۳ این فهرست قرار داشته است.

السالوادور

«نجیب ابوکیله»، رئیس جمهور السالوادور پیش‌تر اعلام کرده بود که پذیرش رسمی بیت‌کوین در ابتدا توسط شبکه‌ای از ۲۰۰ دستگاه خودپرداز و ۵۰ شعبه پشتیبانی می‌شود. همچنین دولت السالوادور با یک کیف پول دیجیتال داخلی به نام «Chivo» همکاری می‌کند تا از کیف پول‌های BTC و دستگاه‌های خودپرداز این کشور استفاده کند.

بهره‌برداری و استفاده از دستگاه‌های خودپرداز رمزارز با ۲۷،۶۶۴ دستگاه فعال و ۲۷۹۰ دستگاه جدید طی ماه گذشته، در سراسر جهان روند رو به رشدی دارد. همچنین رئیس جمهور السالوادور اخیرا اعلام کرده بود که تمام کسب‌وکارها ملزم به پرداخت با بیت کوین هستند و افزایش تعداد خودپرداز‌های این کشور با این امر مطابقت دارد.

با وجود اینکه کشورهای مختلف هنوز در مورد استفاده از بیت‌کویت به عنوان دارایی اصلی تصمیم‌گیری نکرده‌اند، بطور متوسط روزانه ۶۳.۷ دستگاه خودپرداز جدید در سطح جهان نصب می‌شود. Genesis با سهم بازار ۴۰.۷ درصدی همچنان تولیدکننده پیشرو دستگاه‌های خودپرداز رمزارز محسوب می‌شود. General Bytes و BitAccess نیز به ترتیب سهم ۲۲.۷ و ۱۲.۷ درصدی در این بازار دارند.

در آخر باید به این موضوع اشاره کنیم که پذیرش بیت‌کوین به عنوان پول قانونی در السالوادور با اعتراض شماری از مردم این کشور روبرو شده و آن‌ها اخیرا یک خودپرداز بیت‌کوین با پشتیبانی از کیف پول Chivo را به آتش کشیده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی