ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاربران حالا می‌توانند بدون پسورد وارد سرویس‌های مایکروسافت شوند

مایکروسافت با فراهم‌سازی امکان جدیدی برای ورود بدون پسورد به حساب‌های این شرکت می‌خواهد جهان را یک گام دیگر به حذف گذرواژه‌ها نزدیک‌تر کند. قابلیت ورود بدون گذرواژه پیش‌تر فقط در اختیار کاربران تجاری مایکروسافت ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

مایکروسافت با فراهم‌سازی امکان جدیدی برای ورود بدون پسورد به حساب‌های این شرکت می‌خواهد جهان را یک گام دیگر به حذف گذرواژه‌ها نزدیک‌تر کند. قابلیت ورود بدون گذرواژه پیش‌تر فقط در اختیار کاربران تجاری مایکروسافت قرار داشت، اما حالا برای همه کاربران این شرکت عرضه می‌شود.

مایکروسافت هم مثل اکثر غول‌های دنیای فناوری به دنبال حذف گذرواژه‌هاست، چون شکستن گذرواژه یکی از روش‌های اصلی انجام حملات سایبری است. این شرکت حالا اعلام کرده که همه کاربران می‌توانند به قابلیت ورود بدون گذرواژه دسترسی داشته باشند؛ یعنی می‌توانند بدون استفاده از گذرواژه با کمک سرویس‌هایی مثل Microsoft Authenticator، ویندوز Hello یا دریافت کد امنیتی از طریق پیامک یا ایمیل به سرویس‌هایی مثل Outlook و OneDrive وارد شوند.

با این حال، در برخی سرویس‌ها از جمله آفیس ۲۰۱۰، ریموت دسکتاپ یا ایکس باکس ۳۶۰ همچنان باید گذرواژه وارد کنید. همچنین، کسانی که از نسخه‌های قدیمی ویندوز استفاده می‌کنند، نمی‌توانند به این قابلیت دسترسی داشته باشند، چون این ویژگی فقط روی ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ در دسترس قرار می‌گیرد.

با وجود آغاز انتشار این قابلیت برای کاربران، مایکروسافت می‌گوید قابلیت ورود بدون گذرواژه طی هفته‌های آینده به دست تمام کاربران می‌رسد. پس برای خلاص شدن از دست گذرواژه‌ها هنوز باید کمی صبر کنید. این شرکت همچنین وعده داده که روی روشی برای حذف گذرواژه‌های Azure AD کار کند تا مدیران سیستم بتوانند تعیین کنند که چه کاربرانی باید گذرواژه بزنند و چه کسانی برای ورود به گذرواژه نیاز ندارند.

پروفسور «الن وودوارد»، از اعضای تیم تحقیقات روش‌های احراز هویت بدون گذرواژه در دانشگاه «ساری» انگلیس می‌گوید مایکروسافت با این کار قدم بزرگی برداشته است: «موضوع فقط به ورود به کامپیوتر محدود نمی‌شود و ورود به سرویس‌های آنلاین را هم دربر می‌گیرد.»

کارشناسان از کاربران می‌خواهند که گذرواژه‌های یکتا و پیچیده بسازند، ولی مردم برای ساخت این گذرواژه‌ها از الگوهای یکسانی استفاده می‌کنند که حدس زدن آن‌ها را برای هکرها آسان می‌کند. در نتیجه، استفاده از گذرواژه دیگر در چشم شرکت‌های بزرگ به اندازه قبل مطلوب نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی