ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل پیکسل ۶ پرو از فناوری شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند

گوگل گوشی‌های پیکسل را از نسل اول تاکنون با شارژهای ۱۸ واتی روانه بازار کرده، اما این رویکردی قرار است تغییر کند و پیکسل ۶ پرو از سرعت شارژ بالاتری پشتیبانی کند. به گفته XDA ...

حامد کولیوند
نوشته شده توسط حامد کولیوند | ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

گوگل گوشی‌های پیکسل را از نسل اول تاکنون با شارژهای ۱۸ واتی روانه بازار کرده، اما این رویکردی قرار است تغییر کند و پیکسل ۶ پرو از سرعت شارژ بالاتری پشتیبانی کند. به گفته XDA Developers، امسال حداقل یک مدل پیکسل ۶ پرو با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی ۳۳ واتی از راه می‌رسد.

این اولین باری نیست که با چنین خبری روبه‌رو می‌شویم و در گذشته منابع دیگری هم به چنین موضوعی اشاره کرده بودند، اما حالا برای نخستین بار با مدارک محکمی برای تایید این ادعا روبه‌رو هستیم.

طبق اسناد منتشر شده توسط رگولاتوری تایوان (NCC)، پیکسل ۶ پرو از شارژ سیمی سریع بهره می‌برد. عکس بخش شارژ گوشی جدید گوگل برای استفاده در سازمان تنظیمات تایوان منتشر شده و نشان می‌دهد پیکسل ۶ پرو از سرعت شارژ ۵ ولت/۳ آمپر (۱۵وات)، ۹ ولت/ ۲ آمپر (۱۸ وات)، ۹ ولت/۳ آمپر (۲۷ وات) و ۱۱ ولت/۳ آمپر (۳۳ وات) پشتیبانی می کند.

گوگل پیکسل ۶ پرو

تنها یک مدل توسط NCC تایید شده بنابراین نمی‌توان به صراحت در مورد تجهیز تمام سری‌های پیکسل ۶ به شارژ ۳۳ واتی صحبت کرد. با این حال بعید است گوگل تنها یک مدل را به شارژ سریع مجهز کند و احتمالا تمام مدل‌های سری پیکسل ۶ با شارژ سریع عرضه می‌شوند. گفته می‌شود این شارژر ۳۳ واتی در جعبه محصول وجود نخواهد داشت و کاربران باید آن را به صورت جداگانه تهیه کنند. هنوز مشخص نیست قیمت آن چقدر خواهد بود، اما بعد از سال‌ها پشتیبانی از شارژ سریع امیدبخش است.

سازندگان موبایل رقابت بالایی بر سر عرضه شارژ سریع دارند و نمی‌توان با قطعیت درباره اثرات آن‌ها روی باتری گوشی نظر داد. گوگل با رعایت استاندارد USB PD PPS و سرعت شارژ پایین‌تر ۳۳ وات، سلامت باتری پیکسل ۶ پرو را تضمین می‌کند و احتمالا تا سال‌ها نیاز به تعویض آن نخواهید داشت. البته اخیرا شیائومی از گوشی ۱۱ تی پرو با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۲۰ واتی رونمایی کرده که طبق ادعای سازنده، تاثیر مخربی روی عمر باتری ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی