ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی: فناوری شارژ سریع ۱۲۰ واتی ما تاثیر منفی روی عمر باتری ندارد

در حالی که گفته می‌شود فناوری شارژ سریع ممکن است باعث کاهش طول عمر باتری موبایل شود، شیائومی می‌گوید فناوری شارژ سریع ۱۲۰ واتی این شرکت از طول عمر باتری نمی‌کاهد و بعد از ۸۰۰ ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

در حالی که گفته می‌شود فناوری شارژ سریع ممکن است باعث کاهش طول عمر باتری موبایل شود، شیائومی می‌گوید فناوری شارژ سریع ۱۲۰ واتی این شرکت از طول عمر باتری نمی‌کاهد و بعد از ۸۰۰ دور شارژ کماکان ۸۰ درصد ظرفیتش را حفظ می‌کند.

انتظار می‌رود شیائومی ۱۱ تی پرو با فناوری شارژ سریع ۱۲۰ واتی در رویداد ۲۴ شهریور ماه معرفی شود. چینی‌ها ادعا می‌کنند این فناوری از طول عمر باتری دستگاه نمی‌کاهد و باتری دستگاه بعد از ۸۰۰ دور شارژ در بازه زمانی حدود دو سال کماکان می‌تواند تا ۸۰ درصد ظرفیت خود شارژ کند که از این زاویه تفاوتی با سایر فناوری شارژ استاندارد ندارد.

این در حالی است که اوپو ادعا می‌کند شارژر سیمی ۶۵ واتی این شرکت پس از ۸۰۰ دور شارژ می‌تواند کماکان تا ۹۱ درصد ظرفیت باتری را شارژ کند.

خردادماه امسال شیائومی از فناوری شارژ ۲۰۰ واتی HyperCharge رونمایی کرد. شارژ سیمی ۲۰۰ واتی می‌تواند یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را در ۸ دقیقه شارژ کند، البته با شارژ بی‌سیم ۱۲۰ واتی این زمان به ۱۵ دقیقه می‌رسد. انتظار می‌رود شیائومی ۱۱ تی پرو با شارژر ۱۲۰ واتی از راه برسد. این در حالی است که می ۱۱ شیائومی از شارژر ۵۵ واتی بهره می‌برد و می‌تواند موبایل را در عرض ۴۵ دقیقه به صورت کامل شارژ کند. این در حالی است که سال گذشته میلادی می ۱۰ اولترا با شارژر ۱۲۰ واتی معرفی شد که در عرض ۲۳ دقیقه موبایل را به صورت کامل شارژ می‌کند.

آزمایش‌های انجام شده توسط شیائومی نشان می‌دهد که باتری دستگاه پس از ۸۰۰ دور شارژ شدن با شارژر ۱۲۰ واتی و در بازه زمانی تقریبا دوسال، هنوز تا ۸۰ درصد ظرفیت شارژ شدن دارد و ۲۰ درصدی که از طول عمر آن کاسته شده، در همه فناوری‌های شارژ متداول است. در نتیجه این شرکت ادعا می‌کند شارژر ۱۲۰ واتی تی ۱۱ پرو مشکلی برای باتری به همراه نخواهد داشت و از عمر آن نمی‌کاهد و استانداردهای موجود را حفظ می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • رضا نوغانی
    رضا نوغانی | ۱۱ آبان ۱۴۰۰

    سلام و ارادت "
    بنظر حقیر،رسانه دیجیاتو در مورد حالت تاریک شدن صفحه نمایش کار بسیار هوشمندانه‌ای انجام داده چرا که در مصرف انرژی کمک قابل توجهی ب باتری می‌کند!و مخاطبان زیادی را به این رسانه جلب می‌کند! 😊 😀

مطالب پیشنهادی