ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

سیتروئن C3 ارتقا یافته با چشم انداز عرضه در بازار ایران معرفی شد

سیتروئن برای ارتقا وضعیت خود به دنبال بازارهای خارج از اروپا است و تلاش های بسیار زیادی نیز برای ورود به بازار ایران کرد اما پس از بازگشت مجدد تحریم خودروسازی، سیتروئن به دنبال بازارهای ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۵

سیتروئن برای ارتقا وضعیت خود به دنبال بازارهای خارج از اروپا است و تلاش های بسیار زیادی نیز برای ورود به بازار ایران کرد اما پس از بازگشت مجدد تحریم خودروسازی، سیتروئن به دنبال بازارهای جایگزین می‌گردد و با معرفی سیتروئن C3 جدید به دنبال ورود به آمریکای جنوبی و هند است. با این حال می‌توان انتظار داشت که در صورت رفع تحریم‌ها و بازگشت خودروساز فرانسوی٬‌ با توجه به سهم سیتروئن در سایت کاشان سایپا شاهد عرضه مدل جدید C3 در بازار کشورمان نیز باشیم.

سیتروئن به دنبال این است تا 30 درصد از فروش خود را در خارج از بازار خودروی اروپا تجربه کند. کشور هند تا سال 2025 میلادی یک بازار 4 میلیون دستگاهی خواهد داشت و تبدیل به سومین بازار بزرگ خودرو در جهان خواهد شد.

سیتروئن C3 جدید با توجه به وضعیت و کیفیت پایین جاده های هند و کشورهای آمریکای جنوبی طراحی شده است و در نتیجه تفاوت های به نسبت زیادی با سیتروئن C3 که در کشورهای اروپایی به فروش می‌رسد دارد.

گرچه از نظر ابعاد تفاوتی با C3 معمولی ندارد. طول کلی خودرو به 3980 میلی متر می‌رسد و فاصله بین دو محور آن نیز برابر با 2540 میلی متر است.

در بخش طراحی این محصول شبیه به مدل C3 Aircross است و با توجه به ابعاد آن، میزان مالیات کمتری در بازار هند از آن دریافت می‌شود. در حال حاضر میزان مالیات بر اساس ابعاد خودرو تعیین می‌شود.

فاصله کف خودرو تا زمین برابر با 180 میلی متر است و اورهنگ های کوچک باعث می‌شود تا زاویه خروج و ورود C3 مناسب دست اندازها و جاده های پر چاله کشور هند باشد.

سیتروئن C3 Aircross که در اروپا به فروش می رسد.

همچنین جایگاه راننده نیز بالاتر از مدل معمولی است.

سیتروئن قصد تا دارد تا 3 محصول برای بازارهای در حال رشد طراحی کند.

فضای صندوق عقب برابر با 315 لیتر است و فضای پای سرنشینان عقب نیز برابر با 653 میلی متر است. یک صفحه نمایش لمسی 10 اینچی نیز در مرکز کنسول قرار دارد که قابلیت اتصال به موبایل هوشمند را نیز دارد.

وینسنت کوبه مدیرعامل سیتروئن اعتقاد دارد که بازار هند و آمریکای جنوبی جز بکر ترین و دست نخورده ترین بازارهای خودرو در سرتاسر جهان است و دومین خرید بزرگ مردم بعد از خانه است. در این کشورها خرید خودرو یک ارزش و موفقیت به حساب می‌آید و نشانه استقلال فردی است.

این در حالی است که حتی فورد از منطقه خاورمیانه خارج شده است و دلیل این امر را افزایش هزینه‌ها و عدم رقابتی بودن محصولات این شرکت در این کشورها می‌داند. وینسنت کوبه ادعا دارد که این اتفاق برای برندی همچون سیتروئن نمی‌افتد زیرا هزینه های تولید و طراحی و عرضه محصول قابل مقایسه با برندی همچون فورد نیست.

در حدود 50 درصد بازار خودروی هند در اختیار ماروتی سوزکی است که بیش از 10 هزار شعبه در اختیار دارد.

سیتروئن در سایت تولیدی «brownfield» سرمایه گذاری کرده است تا هزینه تولید محصول کاهش پیدا کند.

سیتروئن تا بدین لحظه صحبتی از قوای محرکه این خودرو نکرده است اما انتظار می‌رود که این محصول تنها به صورت بنزین سوز عرضه شود.

می‌توان انتظار داشت که در صورت رفع تحریم‌ها و بازگشت خودروساز فرانسوی٬‌ با توجه به سهم سیتروئن در سایت کاشان سایپا شاهد عرضه مدل جدید C3 در بازار کشورمان نیز باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی