ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساترا: به دنبال نظر پلتفرم‌ها برای پیشنهادات اصلاحی پیرامون طرح صیانت هستیم

جلسه هم‌اندیشی ساترا و رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در خصوص طرح «صیانت از کاربران فضای مجازی» در ساترا برگزار شد.  به گزارش روابط عمومی ساترا؛ جلسه هم‌اندیشی ساترا و رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۶

جلسه هم‌اندیشی ساترا و رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در خصوص طرح «صیانت از کاربران فضای مجازی» در ساترا برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی ساترا؛ جلسه هم‌اندیشی ساترا و رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در خصوص طرح «صیانت از کاربران فضای مجازی» روز گذشته سه‌شنبه ۳۰ شهریورماه با حضور مسئولان ساترا و نمایندگان پلتفرم‌های ویدانه، تماشاخونه، دیدئو، شنوتو و پیام‌رسان آی‌گپ و ارائه نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات این پلتفرم‌ها در خصوص طرح، در ساترا برگزار شد.

‏‎رویکرد ما در ساترا مشورتی است

‏‎در ابتدای این جلسه «محمدرسول حاج‌اقلی» مدیر کل صدور مجوز و امور رسانه‌های ساترا توضیحاتی در خصوص ویژگی‌ها و اهداف این جلسه همچنین نگاه ساترا به این مقوله ارائه کرد. حاج‌اقلی در ابتدای صحبت‌های خود گفت: «ما در ساترا دارای خانواده‌ای بزرگ از رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر هستیم که تنوع بسیار بالایی دارند؛ این خانواده راجع به طرح صیانت دغدغه‌هایی دارند که بعضی از پلتفرم‌ها آنها را بیان کرده‌اند.»

وی با بیان اینکه ساترا به عنوان نهاد تخصصی تنظیم‌گر دارای نظراتی در خصوص طرح «صیانت از کاربران فضای مجازی» است، اعلام کرد که این طرح با تمام معایب و انتقادات خود در مجلس پیش می‌رود و باید این را دانست که طرح قابل اصلاح است. مدیر اداره کل صدور مجوز و امور رسانه‌های ساترا افزود: «ما در ساترا در پی ارائه نظری تخصصی به کمیسیون ویژه مجلس هستیم؛ بر همین اساس و طبق دغدغه همیشگی‌مان از پلتفرم‌های فعال و تخصصی که در این حوزه فعالیت می‌کنند دعوت کرده‌ایم تا در این مورد با یکدیگر تبادل‌نظر داشته باشیم و شنونده نقطه نظرات و دغدغه‌های آنها در حوزه تخصصی فعالیت خود باشیم و در نهایت جمع‌بندی و خروجی این جلسه را به عنوان نظر تخصصی ساترا به کمیسیون ویژه مجلس ارائه کنیم.»

وی با بیان اینکه رویکرد کلی در ساترا به صورت مشورتی است، تاکید کرد پلتفرم‌ها نباید از بیان نظرات خود واهمه‌ای داشته باشند و تاکید کرد در نهیت صحبت‌های جمع‌بندی شده نیز قبل از کمیسیون به اطلاع خود پلتفرم‌ها خواهد رسید.

‏‎ساترا قصد تزریق انرژی از بیرون به این طرح را دارد

‏‎در بخشی دیگر «حسین میرزاپور» مشاور رئیس ساترا و مدیر جلسه به بیان نکاتی درباره این جلسه و طرح «صیانت از کاربران فضای مجازی» پرداخت.

‏‎میرزاپور تشکیل این جلسه در ساترا را به مثابه یک شروع دانست و گفت: «وقتی سازمانی مانند ساترا قصد دارد کنشگری داشته باشد، با اطلاع و هماهنگی رسانه‌های خود این کار را عملی می‌کند.»

 میرزاپور در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به بحث‌های مهم ترافیک و محتوا و عناصر متعدد محتوایی که این طرح در خود جای داده است، گفت: «ما قصد داریم مجموعه‌ای که از سمت ساترا به کمیسیون ویژه مجلس ارائه می شود حتی اصلاحاتی را نیز برای طرح همراه داشته باشد تا جایی که یک هسته سخت برای خود درنظر بگیرد که اگر در برهه‌ای اصلاحات مدنظر اعمال نشدند کار ادامه پیدا نکند.»

به باور میرزاپور این امر مستلزم حضور و مشارکت پلتفرم‌هاست که به اصطلاح کف بازار هستند و با کاربران ارتباط دارند. مشاور رئیس ساترا چند دستگی تنظیم‌گران را یکی از لزوم اجرای «طرح صیانت از کابران فضای مجازی» عنوان کرد و ادامه داد: «اصل موضوع را همه پذیرفته‌اند به طوری که هر رسانه‌ای که دارای چند صد هزار ویو باشد به طور مستقیم با این کمیسیون طرف خواهد شد. خدمات پایه کاربردی اثرگذار و تعاریف بازی در این زمینه وجود دارد و هر پلتفرم برای امورات خود به صورت مستقیم با کمیسیون ارتباط خواهد داشت.»

او باور دارد طرحی مثل طرح صیانت درواقع در حال ساختن یک ابر تنظیم‌گری است و شورای عالی فضای مجازی کاربر اصلی این طرح است: «شورا در حال ساخت ضمانت اجرایی برای خود است. وقتی ساترا در نوشتن طرح مداخله‌ای نداشته است و هم اکنون طرح در کمیسیون ویژه مجلس است یعنی ساترا قصد تزریق انرژی از بیرون به این طرح را دارد. بنابراین شما رسانه‌ها کمک کنید این انرژی در ساترا کدام بخش‌ها را اصلاح کند.»

در ادامه این جلسه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر با طرح دغدغه‌های خود در خصوص احتمال محدودیت‌های کاری بعد از اجرای طرح، رویکرد تجویزی طرح، بی‌اطلاع بودن از جزئیات طرح و … نکات خود را بیان کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی