ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سازمان بهداشت جهانی دوباره با تزریق عمومی دوز سوم واکسن کرونا مخالفت کرد

سازمان بهداشت جهانی (WHO) به شدت مخالف تزریق عمومی دوز سوم واکسن کروناست و از کشورهای ثروتمند خواسته تا دوزهای اضافی خود را به کشورهایی اهدا کنند که کمترین نرخ واکسیناسیون را دارند. این اظهارنظر ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

سازمان بهداشت جهانی (WHO) به شدت مخالف تزریق عمومی دوز سوم واکسن کروناست و از کشورهای ثروتمند خواسته تا دوزهای اضافی خود را به کشورهایی اهدا کنند که کمترین نرخ واکسیناسیون را دارند. این اظهارنظر مجدد در حالی اعلام شده که آمریکا در حال تصمیم‌گیری برای تزریق عمومی دوز تقویتی واکسن است.

مسئولان سازمان بهداشت جهانی در سخنان جدیدی با تزریق عمومی دوز تقویتی واکسن کرونا مخالفت کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند کشورهای ثروتمند باید واکسن‌های اضافی خود را به کشورهای فقیر اهدا کنند تا افراد بیشتری در سراسر جهان هر دو دوز واکسن را دریافت کنند.

دکتر «مایک رایان»، رئیس برنامه رسیدگی‌های اضطراری WHO اخیرا در یک گفتگوی زنده در شبکه‌های اجتماعی گفت: «حرف سازمان بهداشت جهانی این است که تزریق دوز تقویتی برای شهروندان جوامعی که به‌صورت گسترده به واکسن دسترسی داشته و دو دوز را دریافت کرده‌اند، در شرایط فعلی ایده خوبی نیست.»

آقای رایان می‌گوید سازمان بهداشت جهانی همچنان از تزریق دوز سوم واکسن به سالمندان و افراد در معرض خطر حمایت می‌کند، اما از کشورها می‌خواهد برنامه‌های تزریق عمومی دوز تقویتی را تا انتهای سال به تعویق بیندازند تا زمان کافی برای واکسیناسیون حداقل ۴۰ درصد از جمعیت همه کشورها وجود داشته باشد.

«تدروس ادهانوم»، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی قبلا در تاریخ ۲۳ شهریور گفته بود اکثر کشورهایی که نرخ واکسیناسیون آن‌ها زیر ۲ درصد است در قاره آفریقا هستند. به گفته او، این قاره در شرایط فعلی نمی‌تواند تا پیش از انتهای سال به نرخ واکسیناسیون ۱۰ درصدی مدنظر WHO دست پیدا کند.

به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، آمریکا تاکنون بیش از ۲ میلیون دوز واکسن را به عنوان دوز سوم به شهروندان خود تزریق کرده است. این در حالی است که کمیته مشورتی سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) چند روز پیش با تزریق عمومی دوز سوم واکسن مخالفت و تزریق این دوز را فقط برای افراد بالای ۶۵ سال و گروه‌های در معرض خطر توصیه کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی