ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی و بررسی خودرو

تانک 500 معرفی شد؛ کپی چینی تویوتا لندکروزر

کمپانی گریت وال با ایجاد برند زیرمجموعه تانک، قصد دارد شاسی‌بلندهای جان‌سخت و آفرودی خود را تحت نشان آن روانه بازار کند. جدیدترین اعضای این برند، دو مدل با نام‌های تانک 400 و 500 هستند ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ مهر ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

کمپانی گریت وال با ایجاد برند زیرمجموعه تانک، قصد دارد شاسی‌بلندهای جان‌سخت و آفرودی خود را تحت نشان آن روانه بازار کند. جدیدترین اعضای این برند، دو مدل با نام‌های تانک 400 و 500 هستند که طبق انتظار از شاسی مستقل از بدنه سود می‌برند و شباهت زیادی با دونسل اخیر تویوتا لندکروزر دارند، به همین خاطر گریت وال مانور زیادی روی توانایی‌های آنها داده و مدل 500 را رقیب لندکروزر همیشه قهرمان می‌داند. کابین لوکس، موتور 3 لیتری V6 با 349 اسب بخار قدرت، گیربکس 9 سرعته و قیمت تقریبی 46 هزار دلار از مشخصات این خودرو هستند.

تانک 500 از بدنه‌ای مکعبی برخوردار بوده و مثل دیگر شاسی‌بلندهای دو دیفرانسیل حس قرص بودن و استواری را در بیننده القا می‌کند. در نمای روبرو جلوپنجره فوق‌العاده حجیم شش ضلعی و لوگوی بزرگ کرومی همه چیز را تحت تاثیر قرار داده، کاپوت هم برجسته طراحی شده تا به همراه گلگیرهای متورم تانک 500 را شبیه یک بدنساز نشان دهد!

در نمای عقب با ترکیبی ساده و آشنا روبرو هستیم و سعی شده تا تانک 500 یک شاسی‌بلند آفرود توانمند و البته لوکس به نظر برسد، استفاده گسترده از کروم در قسمت‌هایی چون اطراف چراغ‌ها، درب عقب و زاپاس شاهدی بر این ادعاست.

در داخل کابین تانک 500 حرف‌های فراوانی برای گفتن در برابر رقبا دارد، چرا که شاهد فضایی مدرن و آمیخته با کیفیت هستیم. بی‌تردید نمایشگر ایستاده و تبلت‌مانند 14.6 اینچی حاضر در بخش میانی داشبورد شاخص‌ترین المان داخل این خودرو است، یک نمایشگر 12.3 اینچی هم وظیفه ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده را بر عهده دارد.

رنگ‌بندی کلی کابین تانک 500 از مدل‌های لوکس و رده‌بالا الگوبرداری شده و آنطور که از تصاویر موجود می‌توان حدس زد، گریت وال تمام تلاش خود را به کار بسته تا از موادی مرغوب و باکیفیت در تانک 500 استفاده کند. دسته‌دنده خوش‌فرم که ظاهرا از محصولات ولوو در طراحی آن الهام گرفته شده، ساعت آنالوگ موجود در بین دریچه‎‌های سیستم تهویه مطبوع و همچنین بافت ستاره‌دار روی داشبورد که تولیدات رولزرویس را در ذهن مجسم می‌کنند، از دیگر موارد قابل ذکر هستند.

شاسی‌بلند جدید چینی‌ها به سه ردیف صندلی مجهز است و می‌تواند تا هفت نفر را با خود حمل کند

از نظر ابعاد باید گفت تانک 500 طولی برابر 5070 میلیمتر، عرضی برابر 1934 میلیمتر و ارتفاعی برابر 1905 میلیمتر دارد و فاصله محوری آن به 2850 میلیمتر می‌رسد. با چنین ابعادی، این خودرو بزرگ‌تر از رقبای مستقیم خود یعنی تویوتا لندکروزر پرادو و لندکروزر سری 300 است.

نکته جالب اینکه فاصله محوری تانک 500 با لندکروزر 300 یکسان است

همانگونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، تانک 500 به شاسی مستقل از بدنه مجهز شده؛ این شاسی‌بلند آفرود دارای سیستم تعلیق فنر مارپیچ بوده و از قفل دیفرانسیل در جلو و عقب بهره می‌برد. گریت وال ارتفاع این خودرو از سطح زمین را 224 میلیمتر اعلام کرده و می‌گوید براحتی می‌تواند از آب‌هایی به عمق 800 میلیمتر عبور کند. زاویه ورود 29.6 درجه و زاویه خروج 24 درجه از سایر مشخصات قابل توجه تانک 500 در بخش فنی هستند.

در زیر کاپوت تانک 500 یک موتور 3 لیتری V6 توربوشارژ بنزینی قرار دارد. این موتور با سیستم هیبرید نرم 48 ولتی ترکیب شده و توانایی تولید 349 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس 9 سرعته خودکار اختصاصی که توسط مهندسین برند تانک ساخته شده، به سمت هر چهار چرخ هدایت می‌شود.

در آینده، احتمالا تانک 500 با پیشرانه هیبریدی کمپانی نیز به فروش خواهد رسید. این پیشرانه 510 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور دارد. به غیر از این، در نسخه‌های پایین‌رده به احتمال زیاد از موتور 2 لیتری بنزینی و 2.4 لیتری دیزلی هم استفاده خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود تانک 500 با قیمتی در حدود 300 هزار یوان به دست مشتری برسد، رقمی که معادل تقریبا 46 هزار دلار می‌شود.

و اما تانک 400؛ در زمان فعلی این خودرو در حد یک کانسپت است، ولی نسخه تولید انبوه آن بزودی رونمایی خواهد شد. این نسخه که در نمایشگاه خودروی چنگدو رونمایی شده، طبق انتظار در رده‌ای بین دو مدل 300 و 500 جای می‌گیرد و پلتفرم آن با برادر بزرگ‌تر خود مشترک است.

همانند دیگر اعضای خانواده، طراحی تانک 400 نیز زمخت و عضلانی است، البته میزان استفاده از خطوط و زوایای تیز در آن بسیار بیشتر بوده و گلگیرهای آن متورم‌تر هستند.

فاصله محوری تانک 400 مثل تانک 500 برابر با 2,850 میلیمتر است

در داخل کابین تانک 400 هم شاهد نصب یک نمایشگر خیلی عریض روی قسمت فوقانی داشبورد هستیم، این در حالیست که برخلاف روند این روزها در پشت فرمان خبری از صفحه دیجیتال نیست و از نشاندهنده‌های آنالوگ استفاده شده است.

گریت وال تانک 500 را به تایرهای مخصوص آفرود BF Goodrich، سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ و قفل دیفرانسیل جلو و عقب مجهز کرده تا این خودرو در محیط‌های خارج جاده عملکرد مناسبی داشته باشد.

در رابطه با مشخصات پیشرانه تانک 400 فعلا اطلاعات دقیقی در دست نیست، ولی گفته می‌شود یک موتور 2 لیتری توربوشارژ که قبلا در تانک 300 نیز به کار گرفته شده، نیروبخش نسخه تولید انبوه آن خواهد بود. این موتور با گیربکس هشت سرعته خودکار همکاری خواهد کرد. نسخه پرچمدار تانک 400 هم احتمالا با همان موتور 3 لیتری V6 و گیربکس 9 سرعته موجود در تانک 500 به فروش خواهد رسید.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، نسخه تولیدی تانک 400 سال آینده معرفی خواهد شد. گفته می‌شود پیش از رونمایی این نسخه، گریت وال مدل مفهومی 700 و 800 را پرده‌برداری خواهد کرد. درباره قیمت تانک 400 هم چیزی مشخص نیست، ولی طبیعتا باید از این لحاظ هم مابین 300 و 500 باشد، یعنی رقمی در بازه 35 الی 40 هزار دلار.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • هادی محمودی
    هادی محمودی | ۱ مهر ۱۴۰۰

    ای کاش مجلس بجای طرح واردات خودرو در ازای صادرات خودرو و قطعه، از صنایع دفاع می‌خواست تا از توان فنی و مهندسی‌اش برای ساخت یک وانت برقی با استانداردهای کیفی مشابه خودروهای نظامی دنیا را شگفت زده کنه. وانت یا پیک‌آپ برقی روستا 🤗

مطالب پیشنهادی