ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل اطلاعات بیشتری در مورد هویت تبلیغ‌کنندگان در پلتفرم خود ارائه می‌‌دهد

گوگل با هدف افزایش شفافیت، در صفحه «درباره این تبلیغ» (About this ad)، اطلاعات بیشتری در مورد تبلیغات به کاربران ارائه خواهد کرد. در حال حاضر این ویژگی علاوه بر اطلاعات اولیه، فعالیت تبلیغ‌کننده در ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱ مهر ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

گوگل با هدف افزایش شفافیت، در صفحه «درباره این تبلیغ» (About this ad)، اطلاعات بیشتری در مورد تبلیغات به کاربران ارائه خواهد کرد. در حال حاضر این ویژگی علاوه بر اطلاعات اولیه، فعالیت تبلیغ‌کننده در ۳۰ روز گذشته و همچنین سایر آگهی‌های او را نشان می‌دهد.

در بروزرسانی جدید برخی اطلاعات اساسی مانند نام فرد تبلیغ‌کننده، کشور، تعداد تبلیغاتی که ارائه کرده و فهرستی از آن‌ها به کاربران نمایش داده می‌شود. همچنین کاربران اطلاعات مربوط به کمپین‌های تبلیغاتی را در موتور جستجو و یوتیوب می‌توانند مشاهده کنند.

گوگل سال گذشته و هنگامی که شروع به تایید هویت تبلیغ‌کنندگان کرده بود اعلام کرد شفاف سازی‌های بیشتری درباره تبلیغات ارائه خواهد شد. گزینه مربوط به تاریخچه تبلیغ‌کننده طی ماه‌های آینده ابتدا در دسترس کاربران ایالات متحده قرار خواهد گرفت و سپس سال آینده در دسترس کشورهای دیگر قرار خواهد گرفت.

به عنوان مثال، تصور کنید که آگهی در حال نشان دادن یک کت جذاب برای شما است، اما برند آن را به یاد نمی‌آورید. با استفاده از ویژگی جدید گوگل، می‌توانید پیش از بازدید از سایت یا خرید آن، اطلاعات بیشتری درباره تبلیغ‌کننده کسب کنید.

فیسبوک که در کنار گوگل بر بازار تبلیغات آنلاین تسلط دارد، از طریق پایگاه داده خود ویژگی مشابهی را برای کاربران ارائه کرده است که می‌توانند تمام تبلیغات در حال اجرا در فیسبوک و اینستاگرام را بررسی کنند. گوگل همچنین پایگاه داده تبلیغاتی را ارائه می‌کند، اما بیشتر روی تبلیغاتی سیاسی متمرکز است.

گوگل در حالی ویژگی‌های جدیدی را برای شفافیت تبلیغات آنلاین پلتفرم خود ارائه می‌کند که پیش از این گزارش‌هایی درباره کلاهبرداری و سواستفاده گوگل و فیسبوک از تبلیغات منتشر شده است. در همین رابطه، گزارش اخیر BBC ادعا می‌کرد که فیسبوک و گوگل هنوز نتوانسته‌اند بسیاری از تبلیغات کلاهبرداری را از پلتفرم خود حذف کنند. همچنین برخی از کلاهبرداران با اطلاعات تجاری جعلی خود گوگل مپس را مورد هدف خود قرار داده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی