ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معرفی ۵ دفترچه یادداشت آنلاین برتر؛ هیچ چیز را از قلم نیندازید

ِ اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که باید موارد زیادی را به خاطر بسپارید و به همین علت همه‌چیز را یادداشت می‌کنید، احتمالا تا به حال استفاده از خودکار و دفترچه را ...

نفیسه شهبازی
نوشته شده توسط نفیسه شهبازی | ۲ مهر ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

ِ

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که باید موارد زیادی را به خاطر بسپارید و به همین علت همه‌چیز را یادداشت می‌کنید، احتمالا تا به حال استفاده از خودکار و دفترچه را کنار گذاشته‌اید و به دفترچه یادداشت آنلاین روی آورده‌اید تا همیشه به آن دسترسی داشته باشید.

پلتفرم‌های یادداشت‌برداری آنلاین به کاربران اجازه می‌دهند تا به آسانی همه‌چیز را به شکل نوشتاری در گوشی هوشمند یا هر دستگاه الکترونیکی دیگری ذخیره کنند و بدون نیاز به حمل وسیله‌ی اضافی، لیست خرید، یادداشت‌های یادآوری و هر چیزی که در لحظه از ذهنشان می‌گذرد را ثبت کنند. در ادامه‌ی مطلب شما را با ۵ دفترچه یادداشت آنلاین آشنا می‌کنیم که کار را برای شما از همیشه راحت‌تر می‌کنند. تا پایان همراه دیجیاتو باشید.

aNotepad

لیست امروز را با aNotepad آغاز می‌کنیم که اولین اصل اساسی یک سرویس یادداشت‌برداری، یعنی سادگی را به خوبی رعایت کرده. ظاهر این سرویس و رابط کاربری آن کاملا ساده است و شامل یک کادر اصلی است که یادداشت خود را در آن می‌نویسید و در صورت نیاز می‌توانید یک عنوان هم برای هر یادداشت تعیین کنید.

اما این تمام چیزی نیست که aNotepad ارائه می‌دهد. شما می‌توانید یادداشت‌های ذخیره شده را در پوشه‌های مختلف دسته‌بندی کنید تا رسیدگی به آن‌ها ساده‌تر باشد و تا هنگامی که کوکی‌های مرورگر خود را پاک نکنید، یادداشت‌هایتان در امان خواهند بود.

اگر عادت دارید کوکی‌های مرورگرتان را حذف کنید و می‌خواهید همچنان یادداشت‌هایتان را داشته باشید، کافیست به صورت رایگان در وب‌سایت ثبت‌نام کنید. به این ترتیب می‌توانید تا همیشه و در هر دستگاهی به یادداشت‌هایتان دسترسی داشته باشید.

ClickUp

با تقریب خوبی می‌توان گفت ClickUp در بین تمام گزینه‌های این لیست بیشترین امکانات را ارائه می‌دهد و یک دفترچه یادداشت آنلاین کاربردی است. هر چند که سرویس ClickUp بیشتر به استفاده در محیط اداری معروف است اما این به آن معنی نیست که نمی‌شود برای استفاده‌ی فردی به سراغ آن رفت.

این سرویس دستیار خوبی برای برنامه‌ریزی هم هست زیرا می‌توانید لیست وظایف خود را ایجاد کنید و آن‌ها را با تقویم خود همگام کنید. همچنین این امکان هم وجود دارد که برای خودتان هدف تعریف کنید و هر هدف را که یک پروژه‌ی پیچیده است با استفاده از چک‌لیست‌ها به وظایف و گام‌های کوچکتر تقسیم کنید.

مهم‌ترین فاکتور در عمل به برنامه‌ریزی، نوتیفیکیشن‌ها هستند و ClickUp هم این مسئله را نادیده نگرفته، بنابراین می‌توانید نوتیفیکیشن تنظیم کنید تا کارهایی که یادداشت کرده‌اید را به شما یادآوری کند.

Shrib

شاید با خواندن توضیحات قبلی احساس کرده باشید که تعداد گزینه‌های موجود بیش از حد است و شما به یک سرویس ساده‌تر احتیاج دارید. در این صورت بهتر است به Shrib مراجعه کنید. البته مهم‌ترین نقطه‌ی قوت این سرویس سرعت بالای آن است که از ابری بودن سرویس ریشه می‌گیرد.

بنابراین یادداشت‌های شما در لحظه به صورت ابری ذخیره می‌شوند و حتی اگر اتصال اینترنتتان قطع شود هم یک نسخه‌ی بکاپ ذخیره خواهد شد و مشکلی پیش نمی‌آید. علاوه بر این، می‌توانید به راحتی یادداشت‌های خود را به اشتراک بگذارید و به دریافت‌کننده اجازه دهید که یادداشت را ویرایش کند. همچنین امکان دانلود کردن و پرینت یادداشت‌ها هم وجود دارد.

سرویس پریمیوم Shrib که Shrib Pro نام دارد، حتی از حالت عادی هم سریع‌تر است و هر حرفی که تایپ می‌کنید را درجا ذخیره می‌کند. سرویس پریمیوم خدمات بیشتری از جمله محافظت از پسورد، رمزنگاری AES و میانبرهای کیبورد را هم ارائه می‌دهد و در آن خبری از تبلیغات نیست.

Simplenote

سرویس Simplenote رابط کاربری ساده‌ای دارد که برای همه قابل درک است. سمت راست صفحه به ویرایشگر متن اختصاص دارد و در سمت چپ هم تمام یادداشت‌هایی که تا به حال نوشته‌اید نمایش داده می‌شوند. علاوه بر نوشتن یادداشت‌، با یک راست کلیک می‌توانید چک لیست بسازید و تمام تغییرات هم به صورت لحظه‌ای ذخیره می‌شوند.

اگر یادداشتی هست که باید دم دستتان باشد، می‌توانید آن را در بالای لیست پین کنید که امکان بسیار خوبی است اما مهم‌ترین نقطه‌ قوت این سرویس، پلتفرم‌های متنوعی هستند که از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. این سرویس به صورت اپلیکیشن هم برای اکثر پلتفرم‌ها در دسترس است و چیزی که در مرورگر ثبت می‌کنید، در سایر دستگاه‌های متعلق به شما هم قابل دسترسی است.

Primapad

آخرین سرویس این لیست Primapad است که نیازی به ساختن حساب کاربری ندارد و فقط کافیست یک اسم برای دفترچه یادداشت‌تان انتخاب کنید. نکته‌ی مهم این است که اسمی متفاوت و به خصوص انتخاب کنید زیرا ممکن است کاربر دیگری که نام مشابهی برای دفترچه خود انتخاب کرده بتواند یادداشت‌های شما را ببیند و ویرایش کند.

دفترچه یادداشت شما در Primapad یک آدرس اختصاصی دارد که در هر مرورگری قابل استفاده است و همیشه می‌توانید با مراجعه به همان آدرس به نوشته‌هایتان دسترسی داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mohsaleh83
    mohsaleh83 | ۵ مهر ۱۴۰۰

    خودم از همینا میسازم..😂 😏

  • sata
    sata | ۳ مهر ۱۴۰۰

    در حال حاضر فقط Google Keep

  • yoosef
    yoosef | ۲ مهر ۱۴۰۰

    فقط keep ساده و کار راه انداز

مطالب پیشنهادی