ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هایلوکس با موتور لندکروزر؛ مشخصات سلاح جدید تویوتا برای داکار ۲۰۲۲ اعلام شد

تویوتا از نماینده جدید خود در رقابت‌های رالی داکار 2022 رونمایی کرد. این خودرو در واقع نسخه ارتقا یافته از پیکاپ هایلوکس است که حالا با نام GR DKR Hilux T1+ شناخته می‌شود. بسیاری از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۵

تویوتا از نماینده جدید خود در رقابت‌های رالی داکار 2022 رونمایی کرد. این خودرو در واقع نسخه ارتقا یافته از پیکاپ هایلوکس است که حالا با نام GR DKR Hilux T1+ شناخته می‌شود. بسیاری از اجزای این پیکاپ مسابقه‌ای از نمایندگان قبلی تویوتا در رقابت‌های داکار به ارث رسیده‌اند، اما موتور آن جدید بوده و در حقیقت به نسل جدید لندکروزر تعلق دارد. این موتور 3.5 لیتری V6 توربو 409 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، ولی به گفته تویوتا خروجی آن در هایلوکس داکار به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

نماینده تویوتا در داکار 2022 به تایرهای بزرگ 37 اینچی مجهز شده، این در حالیست که در رقابت‌های پیشین اندازه آنها برابر با 32 اینچ بود. GR DKR Hilux T1+ از لحاظ سیستم تعلیق نیز بازنگری شده و کمک‌فنرهای آن اینک امکان جابجایی تا 350 میلیمتر در محور عمودی را دارند. در نمایندگان قبلی این فاکتور برابر با 280 میلیمتر بود.

با توجه به بهبودهای فنی قابل توجه انتظار می‌رود تویوتا عملکرد بهتری در داکار 2022 داشته باشد و GR DKR Hilux T1+ بتواند جایگاه‌ها و رکوردهای بهتری را برای این کمپانی ژاپنی به ارمغان بیاورد. آنطور که اعلام شده، این شرکت 4 دستگاه GR DKR Hilux T1+ را در مسابقات داکار 2022 خواهد داشت. نکته جالب اینکه ناصر العطیه معروف یکی از رانندگانی است که بر پشت فرمان GR DKR Hilux T1+ می‌نشیند.

به گفته تویوتا، مدلی که فعلا رونمایی شده نسخه نهایی نیست، چرا که GR DKR Hilux T1+ هنوز مراحل تست و توسعه را سپری می‌کند و احتمال اعمال تغییرات در آن وجود دارد. انتظار می‌رود نسخه نهایی در روزهای پایانی سال معرفی شود.

شایان ذکر است مسابقات رالی داکار 2022 از دوم ژانویه در عربستان آغاز خواهد شد. یکی از نکات جالب این دوره از رالی داکار حضور آئودی با مدل RS Q E-Tron است. این خودرو اگرچه توسط موتورهای برقی به پیش رانده می‌شود، ولی الکتریسیته آن به وسیله یک موتور بنزینی 2 لیتری چهار سیلندر توربو که نقش ژنراتور را دارد، تامین شده‌است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی