ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

فایزر فاز اول مطالعه واکسن آنفولانزا mRNA خود را آغاز کرد

فایزر از آغاز فاز اول مطالعات واکسن تک دوز آنفولانزا mRNA خود خبر داد که برپایه فناوری واکسن کرونا این کمپانی تولید شده است. در این فاز، واکسن آنفولانزا mRNA به افراد سالم در محدوده ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۶ مهر ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

فایزر از آغاز فاز اول مطالعات واکسن تک دوز آنفولانزا mRNA خود خبر داد که برپایه فناوری واکسن کرونا این کمپانی تولید شده است. در این فاز، واکسن آنفولانزا mRNA به افراد سالم در محدوده سنی ۶۵ تا ۸۵ ساله تزریق می‌شود تا میزان اثربخشی و ایمنی آن در مقایسه با واکسن آنفولانزا تایید شده توسط FDA بررسی شود.

«کاترین جانسن»، سرپرست تحقیق و توسعه واکسن فایزر می‌گوید:

«همه‌گیری کووید-۱۹ فرصتی در اختیار ما قرار داد تا فناوری تولید واکسن mRNA را در عمل مورد بررسی قرار دهیم. اکنون از همین فناوری در تولید واکسن آنفولانزا استفاده کرده و کارایی آن را آزمایش می‌کنیم.»

در این کارآزمایی بالینی، میزان ایمنی و اثربخشی واکسن آنفولانزا mRNA در مقایسه با واکسن آنفلوانزا تایید شده توسط FDA مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

هرسال حدود ۵ میلیون نفر به نوع حاد آنفولانزا گرفتار می‌شوند و این بیماری در سراسر جهان هر سال حدود ۲۹۰ هزار تا ۶۵۰ هزار نفر را به کام مرگ می‌برد. واکسن‌ فصلی فعلی با اثربخشی حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد، از ابتلا به موارد حاد بیماری آنفولانزا در بدترین فصل سال جلوگیری می‌کند.

واکسن‌های مبتنی بر mRNA، تولید انعطاف پذیرتر و سریعتری دارند و می‌توانند اثربخشی بالاتری داشته باشند. اکنون فایزر فاز اول کارآزمایی بالینی  واکسن آنفولانزا mRNA چهار ظرفیتی تک دوز را آغاز کرده تا بتواند ایمنی و اثربخشی آن را با واکسن‌های معمول آنفولانزا مقایسه کند.

در این فاز افراد بزرگسال سالم شرکت می‌کنند. به غیر از واکسن آنفولانزا، این شرکت قصد دارد mRNA را در سایر ویروس‌های تنفسی نیز مورد بررسی قرار دهد و همچنین از همین فناوری در سرطان‌شناسی و بیماری‌های ژنتیکی نیز کمک بگیرد.

دکتر کاترین جنسن می‌گوید: «از سال ۲۰۱۸ در حال توسعه واکسن بالقوه mRNA آنفولانزا هستیم که بر اساس درک عمیق ما از بیماری‌های عفونی و تجربه وسیع ما در تحقیق، توسعه و پیاده‌سازی فناوری‌های جدید واکسن توسعه یافته است. همه‌گیری کرونا فرصتی را در اختیار ما قرار داد تا بتوانیم واکسن مبتنی بر mRNA را در عمل مورد بررسی قرار دهیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی