ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دسترسی میلیون‌ها دستگاه اندرویدی به سرویس‌های گوگل قطع شد

گوگل به‌تازگی تایید کرده که گوشی‌های اندرویدی قدیمی دیگر به سرویس‌های اختصاصی این شرکت دسترسی ندارند. این محدودیت برای دستگاه‌هایی اعمال شده که از اندروید ۲.۳.۷ یا نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند. کاربران اندروید نان زنجبیلی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

گوگل به‌تازگی تایید کرده که گوشی‌های اندرویدی قدیمی دیگر به سرویس‌های اختصاصی این شرکت دسترسی ندارند. این محدودیت برای دستگاه‌هایی اعمال شده که از اندروید ۲.۳.۷ یا نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند.

کاربران اندروید نان زنجبیلی یا نسخه‌های قدیمی‌تر دیگر نمی‌توانند به اکانت گوگل خود وصل شوند. سهم این گوشی‌ها در بازار تلفن‌های اندرویدی فقط ۰.۲ تا ۰.۳ درصد است که اگرچه ناچیز به نظر می‌رسد، اما با توجه به تعداد کل محصولات اندرویدی، حدود ۶ تا ۹ میلیون دستگاه را درگیر می‌کند.

کارشناسان باور دارند که اعمال این سیاست برای افرادی که نیازمند دسترسی به خدمات گوگل هستند و نمی‌توانند گوشی خود را عوض کنند، فاجعه‌بار است. اما از سوی دیگر، گوگل هم نمی‌تواند به پشتیبانی همیشگی از همه نسخه‌های اندروید ادامه دهد. اندروید ۲.۳.۷ از سپتامبر ۲۰۱۱ تحت پشتیبانی گوگل بود و این شرکت در ماه مرداد اعلام کرد که به‌زودی پشتیبانی از آن را متوقف می‌کند.

با این حساب، کاربران از امروز دسترسی به اپلیکیشن‌های یوتیوب، گوگل پلی، گوگل مپس، جیمیل، گوگل کلندر و چند سرویس دیگر را از دست می‌دهند و گوشی آن‌ها عملا کاربرد قبلی را نخواهد داشت. گوگل می‌گوید کاربران به خاطر امنیت خودشان دیگر نمی‌توانند با این دستگاه وارد اکانت گوگل شوند.

در نتیجه، چنان‌چه بخواهید یکی از کارهای زیر را روی اندروید ۲.۳.۷ یا قبل‌تر انجام دهید، احتمالا با خطای نام کاربری یا گذرواژه اشتباه مواجه می‌شوید:

  • ورود به سرویس‌هایی مثل جیمیل، یوتیوب و مپس
  • افزودن یا ساخت اکانت جدید گوگل
  • بازگشت به تنظیمات کارخانه و تلاش برای ورود مجدد
  • تغییر گذرواژه اکانت گوگل که باعث خارج شدن از اکانت گوگل در همه سرویس‌های این شرکت می‌شود
  • حذف اکانت گوگل از دستگاه و تلاش مجدد برای افزودن آن

گوگل می‌گوید اگر می‌توانید دستگاه خود را به اندروید ۳.۰ یا نسخه‌های جدیدتر آپدیت کنید، حتما این کار را انجام دهید تا خللی در کارهایتان به وجود نیاید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • کوروش رحیمی
    کوروش رحیمی | ۷ مهر ۱۴۰۰

    خوبه

مطالب پیشنهادی